Sticky

[Tips van Telfort] Onverwachte abonnementskosten voor Digitenne

  • 19 februari 2016
  • 85 reacties
  • 5649 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +7
Op het forum zien wij vaak topics en reacties van klanten die nog steeds abonnementskosten voor Digitenne betalen ondanks zij ook gebruik maken van Interactieve TV via Telfort. Wanneer klanten hier achteraan gaan om het in orde te maken worden deze vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Om al deze moeite te voorkomen hebben wij daarom dit topic in het leven geroepen.

Wanneer zijn de abonnementskosten voor Digitenne gratis?
Maak je gebruik van Digitenne en neem je bij Telfort ook Interactieve TV af dan zorgt Telfort ervoor dat je abonnement voor Digitenne gratis wordt. Maak je al gebruik van Interactieve TV via Telfort en wil je Digitenne er gratis bij bestellen dan betaal je geen verzend- en administratiekosten.

Hoeveel betaal ik maandelijks voor het gebruik van Digitenne als mijn abonnement gratis wordt?
Je betaalt dan alleen een maandelijks bedrag van € 5,- voor de huur van een tuner. Hierbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen klanten die nog geen tuner hebben en klanten die al in het bezit zijn van een tuner.

Ik maak gebruik van glasvezel via Telfort. Zijn de abonnementskosten dan ook gratis?
Nee, de abonnementskosten voor Digitenne zijn alléén gratis wanneer je gebruik maakt van Interactieve TV via ADSL. Wanneer je gebruik maakt van Glasvezel dan kun je maximaal 5 TV-ontvangers aansluiten. Hiervoor is Digitenne dus niet meer nodig.
Let op: Als je al gebruik maakt van Digitenne bij je ADSL abonnement en je stapt over naar glasvezel is de Digitenne korting niet meer van toepassing.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen zodat mijn Digitenne abonnement gratis wordt?
• De contactgegevens bij Digitenne en bij Telfort dienen overeen te komen.
• Je maakt gebruik van Interactieve TV via ADSL van Telfort.

Voor meer informatie over Digitenne klik hier.

Voldoe je aan bovenstaande voorwaarden en betaal je nog steeds abonnementskosten voor Digitenne? Laat dan een berichtje achter in dit topic en voeg je klantnummer en mobiele telefoonnummer toe aan je forumprofiel. Daarna gaan mijn collega's en ik zo spoedig mogelijk voor je aan de slag om dit in orde te maken.

85 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi W_veen45, welkom op het forum. Dat is een fors hogere prijs, dan de €5 die je verwachtte. Kan je je klantnummer van Digitenne via een bericht aan mij doorsturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.
Telfort kan je helpen met het rechtzetten. Als je dit topic terugleest zie heel wat identieke gevallen.
Voorwaarde is dat de tenaamstelling op het Telfort en het Digitenne abo 100% identiek zijn.
Reputatie 1
Hallo.

Wegens uitvallen Telfort modem voor bijna een week heb ik Digitenne besteld als backup voor een volgende keer. Vooral omdat dit via Telfort maar €5 per maand zou kosten vond ik dat de investering voor in ieder geval 1 jaar wel waard. Besteld na navraag bij KPN via de speciale Telfort link nu toch een factuur ontvangen voor maar liefst €51. Digitenne pakket ook ontvangen dus nu wordt het voor mij beslissen, gaat dit via jouw/jullie goed komen of ga ik het terugsturen.

Ik hoor graag zo spoedig mogelijk van jullie.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi sveldsink, welkom op het forum. Via een privébericht heb ik je een voorstel gestuurd. Kan je daar op reageren?
Reputatie 1
Beste medewerker,
Afgelopen maand heb ik Telfort TV verhuisd en nu heb ik een factuur van 19,00 euro van KPN van Digitenne ontvangen. KPN heeft na een chat mijn abonnement direct opgezegd, maar ze geven aan om aan Telfort te vragen om de 19.00 euro te crediteren. Kunnen jullie hiervoor zorgen? Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +7
Ik denk dat het verstandig is om in de sticky de prijs aan te passen hier staat nog € 4,00 en zover ik weet is het nu € 5,00
Gewijzigd! Bedankt voor de tip. 🙂
Ik denk dat het verstandig is om in de sticky de prijs aan te passen hier staat nog € 4,00 en zover ik weet is het nu € 5,00
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Stephen,

dat weten ze heb ze de nodige keren aan de telefoon gehad....
Maar zij konden het niet koppelen aan mijn Telfort contract!
Dus als jij een verzoek kan indienen dan graag! Eerste factuur heb ik inmiddels al betaald!
Hoor graag weer van je! Graag ook per mail, krijg van de reacties op dit forum geen melding....

met vriendelijke groet,

Paul van der Weck

Bedankt voor je reactie Paul! Helaas kan ik je niet mailen. Maar van elk bericht zou je wel een mail moeten ontvangen ter notificatie. Komen deze soms niet binnen bij ongewenste mail. Graag ontvang ik je klantnummer van Digitenne in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan voor je aan de slag.
Hallo Stephen,

dat weten ze heb ze de nodige keren aan de telefoon gehad....
Maar zij konden het niet koppelen aan mijn Telfort contract!
Dus als jij een verzoek kan indienen dan graag! Eerste factuur heb ik inmiddels al betaald!
Hoor graag weer van je! Graag ook per mail, krijg van de reacties op dit forum geen melding....

met vriendelijke groet,

Paul van der Weck
Reputatie 8
Badge +7
Hallo duimpje11, het kan zijn dat KPN niet op de hoogte is dat je ook een abonnement met Interactieve TV bij ons hebt. Zou jij dit even willen navragen? Mocht dit niet het geval zijn dan hoor ik het graag van je. Ik zal dan het verzoek indienen om de korting voor je te activeren. In afwachting van jouw reactie.
Hoi krijg inmiddels, als het goed is weer digitenne na een fout van KPN....
Maar neemt telfort dit automatisch over of moet ik dan bellen met de klantenservice?

ik had tot maart/ april jongstleden digitenne op 2 tuners.
1 kooptuner en 1 huurtuner. Heb de huurtuner terug gebracht omdat wij er maar van 1 gebruik maken.
Aangezien KPN geen kooptuners meer heeft, ging het dus mis....
Mijn abonnement werd beeindigt..... Dit was natuurlijk niet de bedoeling! Maar ben hier dus al zo'n 4 maanden mee bezig om dit weer recht te zetten. Maar word van het kastje naar de muur gestuurd....
Nu heb ik dus via KPN weer digitenne, maar zal Telfort het weer moeten koppelen aan mijn interactieve tv....
Want dat kunnen zij dus niet.... En als ik het via deze site wou doen krijg ik de keuze tussen een tuner (huren) of een nieuwe kaart (huren) en dat is niet de bedoeling omdat ik al een tuner met kaart heb die zij verwijdert hadden omdat ze mijn digitenne hadden opgezegt!
En op deze site kan ik niets vinden om dit weer te koppelen.....
Dus vandaar de vraag! Anders word het dus de klantenservice bellen ben ik bang en weer eens boos worden. Ben er zachtjes aan wel klaar mee.
Met vriendelijke groet,

Paul van der Weck

P.s.: Krijg net mijn eerste factuur, daar staan ook aansluitkosten bij..... Word nu toch wel erg boos....
kunnen jullie overigens niets aan doen hoor!
Reputatie 8
Badge +7
Beste telfort het is me tot op heden (al bijna2 jaar) nog niet gelukt om de kosten te verlagen, vergoed te krijgen of iets van die aard. Ik denk dat dit zeker poging nummer 6!!! Is. Zie ook de oude klacht die via directie is ontvangen. Bevestiging van kpn dat zij in de administratie hebben staat 9 III. Ik hoor graag. Mvrgr Sandra
Hallo Sandra, ik ontvang graag je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor je kan betekenen.
Beste telfort het is me tot op heden (al bijna2 jaar) nog niet gelukt om de kosten te verlagen, vergoed te krijgen of iets van die aard. Ik denk dat dit zeker poging nummer 6!!! Is. Zie ook de oude klacht die via directie is ontvangen. Bevestiging van kpn dat zij in de administratie hebben staat 9 III. Ik hoor graag. Mvrgr Sandra
Reputatie 8
Badge +7
@Vera,

Bedankt voor je post. Klanten die gebruik maken van glasvezel komen niet in aanmerking voor de korting op Digitenne. Weet je toevallig nog wanneer van april je het gesprek hebt gevoerd?
Kun je mij ook een kopie van de factuur van 6 april mailen? Het mailadres heb ik je zojuist kenbaar gemaakt via een privébericht. Na ontvangst ga ik dan het een en ander voor je uitzoeken. Bij voorbaat dank!
Zie deze uitleg:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/kosten-digitenne.htm

Er staat expliciet bij:
Let op: Dit geldt niet voor Glasvezel
Geachte heer/mevrouw,

in april jl. heb ik digitenne afgesloten daar mij door Telfort telefonisch is medegedeeld dat ik een korting zou ontvangen op digitenne daar ik gebruik maak van Itv via Telfort.Derhalve zou ik maar EUR 4,13 per maand voor digitenne hoeven te betalen.

De factuur van 6 april door Kpn is correct. de factuur van 6 mei en 6 juni jl. is echter foutief. Zojuist heb ik een half uur gebeld, 2x met telfort, 2x met kpn en beide verwijzen naar elkaar. de korting moet volgens kpn verwerkt worden bij telfort echter telfort zegt dat kpn dit moet doen.

Daarnaast melden jullie mij nu, in tegenstelling tot het eerste verkoop gesprek, dat ik door het glasvezel nu geen korting kan krijgen.

ik sta nu volledig ertussen in, graag jullie spoedige reactie hierop.

ik heb Itv, 2 mobiele telefoons via jullie afgesloten, en ben van plan dit allemaal op te zeggen als dit niet heel erg snel wordt opgelost. Te schandalig voor woorden gewoon.

U begrijpt wel dat ik niets inzake digitenne ga voldoen.
Het contract met KPN loopt tot april 2018, u begrijpt dat deze kosten bij u aanhangig gemaakt zullen worden indien dit niet gecorrigeerd wordt.

Ik verwijs u tevens graag naar de bandopnames die door jullie gemaakt worden van de telefoongesprekken.

In afwachting van uw bericht,

Met vriendelijke groet,
Vera Richaerts
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Maurice, wat vervelend dat je de korting bent misgelopen. Ik ontvang graag onderstaande gegevens van je in een privébericht.
- Naam
- Adresgegevens
- 06-nummer
- Klantnummer Digitenne
- Periode van xx-xx-2017 t/m xx-xx-2017 factuur zonder korting

Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Reputatie 1
Goedemorgen telfort,

ik ben vorige maand verhuisd, echter ging ik er van uit dat Telfort ook automatisch mijn adres voor digitenne zou aanpassen, ik heb er totaal niet bij stil gestaan dat ik dit zelf moest doen omdat ik KPN Digitenne destijds ook via Telfort heb aangevraagd.. maar het probleem is nu dus dat ik geconfronteerd ben met een factuur van E 21,86. Ik heb contact opgenomen met KPN en daar kwam het probleem aan het licht, ze hebben nu mijn adres aangepast maar konden verder niets doen omdat ik klant ben van Telfort en Telfort de korting moet verlenen (?)

Graag hoor ik hoe ik het teveel betaalde gecrediteerd kan krijgen en zou het misschien een idee zijn als een adreswijziging niet automatisch gaat bij verhuizing van itv om de klant die gaat verhuizen hierover te informeren tijdens het verhuisproces?

Met vriendelijke groet,
Mauice
Reputatie 8
Badge +7
Hallo robert.janssen, welkom op het forum. Ik wil je vriendelijk verzoeken om de tweede factuur af te wachten. Mochten de activatiekosten en de abonnementskosten niet met terugwerkende kracht zijn vergoed stuur mij dan een privébericht. Ik zorg er dan voor dat dit in orde wordt gemaakt.
Badge
Op het forum zien wij vaak topics en reacties van klanten die nog steeds abonnementskosten voor Digitenne betalen ondanks zij ook gebruik maken van Interactieve TV via Telfort. Wanneer klanten hier achteraan gaan om het in orde te maken worden deze vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Om al deze moeite te voorkomen hebben wij daarom dit topic in het leven geroepen.

Wanneer zijn de abonnementskosten voor Digitenne gratis?
Maak je gebruik van Digitenne en neem je bij Telfort ook Interactieve TV af dan zorgt Telfort ervoor dat je abonnement voor Digitenne gratis wordt. Maak je al gebruik van Interactieve TV via Telfort en wil je Digitenne er gratis bij bestellen dan betaal je geen verzend- en administratiekosten.

Hoeveel betaal ik maandelijks voor het gebruik van Digitenne als mijn abonnement gratis wordt?
Je betaalt dan alleen een maandelijks bedrag van € 4,- voor de huur van een tuner. Hierbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen klanten die nog geen tuner hebben en klanten die al in het bezit zijn van een tuner.

Ik maak gebruik van glasvezel via Telfort. Zijn de abonnementskosten dan ook gratis?
Nee, de abonnementskosten voor Digitenne zijn alléén gratis wanneer je gebruik maakt van Interactieve TV via ADSL. Wanneer je gebruik maakt van Glasvezel dan kun je maximaal 5 TV-ontvangers aansluiten. Hiervoor is Digitenne dus niet meer nodig.
Let op: Als je al gebruik maakt van Digitenne bij je ADSL abonnement en je stapt over naar glasvezel is de Digitenne korting niet meer van toepassing.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen zodat mijn Digitenne abonnement gratis wordt?
• De contactgegevens bij Digitenne en bij Telfort dienen overeen te komen.
• Je maakt gebruik van Interactieve TV via ADSL van Telfort.

Voor meer informatie over Digitenne klik hier.

Voldoe je aan bovenstaande voorwaarden en betaal je nog steeds abonnementskosten voor Digitenne? Laat dan een berichtje achter in dit topic en voeg je klantnummer en mobiele telefoonnummer toe aan je forumprofiel. Daarna gaan mijn collega's en ik zo spoedig mogelijk voor je aan de slag om dit in orde te maken.


Hallo Telfort medewerker,

Ik las op de website dat je voor 4 euro per maand digitenne kon afsluiten naast het TV+internetabonnement dat ik al heb bij Telfort. De abonnementskosten en eenmalige activatiekosten zijn hierbij voor rekening van Telfort. Ik heb geprobeerd om digitenne af te sluiten via de link op de site (digitenne.nl/telfort) maar helaas liep ik vast bij het invullen van mijn bankgegevens. Het systeem herkent namelijk mijn bank niet (KNAB). Vreemd wat deze bank bestaat inmiddels toch alweer een aantal jaren. Ik heb toen gebeld met uw klantenservice en die adviseerde mij om langs te gaan bij een KPN-winkel. Dit heb ik afgelopen week gedaan en zij hebben het digitenne abonnement voor mij afgesloten en direct een insteekkaart meegegeven. Ik ontvang zojuist hun factuur per mail ad. € 49,45 bestaande uit abonnementskosten € 14,45 en eenmalige kosten € 35,00. Omdat ik op het forum lees dat het niet altijd vlekkeloos verloopt en de medewerker van uw klantenservice mij er eveneens op wees om goed op te letten of het allemaal goed gaat, stuur ik u dit bericht. Op welke termijn en op welke wijze kan ik reductie van u ontvangen ad. € 45,45 voor de abonnements- en activatiekosten? Ik zie uw antwoord met belangstelling tegemoet.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi davitamon10,

Dank voor je gegevens. Ik heb de compensatie aan de hand hiervan voor je in het systeem gezet. Een correctie zul je vinden op eerstvolgende factuur.

Excuses voor het ongemak.
Reputatie 8
Badge +2
Hi davitamon10,

Bedankt voor de gegevens. Graag kijk ik voor je wat ik hierin kan betekenen voor je als je de factuur van KPN naar mij stuurt aan het e-mailadres dat ik in het privébericht heb gemeld. Na ontvangst zal ik overgaan op de betreffende creditering.

Dank voor je reactie alvast.
Hoi Ruben,

Graag ontvang ik op korte termijn een reactie op mijn privébericht. Ik wil graag spoedig het door mij teveel betaalde bedrag van circa 40 euro retour!!! Ben het helemaal zat om van het kastje naar de muur te worden gestuurd en elke keer weer in de wacht te worden gezet
Goedemiddag,

Op welke termijn ontvang ik een reactie op mijn privébericht. Ben ondertussen al behoorlijk lang op een correcte factuur aan het wachten.

Groeten


Dat staat in het onderschrift van de moderators. Binnen 3 werkdagen.
Goedemiddag,

Op welke termijn ontvang ik een reactie op mijn privébericht. Ben ondertussen al behoorlijk lang op een correcte factuur aan het wachten.

Groeten

Reageer