Sticky

[Tips van Telfort] Onverwachte abonnementskosten voor Digitenne

  • 19 februari 2016
  • 85 reacties
  • 5915 keer bekeken


Toon het eerste bericht

85 reacties

Badge
Ik heb al jaren digitenne en betaalde daar €4 per maand voor, plots in januari 2016 zelfde rekening als u. Heb heel veel contact met de KPN en Telfort gehad. Het probleem zou bij de KPN liggen doordat ze een systeemwijziging hebben doorgevoerd. In Maart werd door Telfort bevestigd dat er een fout door de KPN was gemaakt. In Maart 2016 werd alles rechtgezet, maar een paar dagen eerder kreeg ik weer een forse rekening. Nu moet ik voor de zoveelste keer Telfort bellen, de KPN doet er niets aan, maar ik krijg wel rekeningen van de KPN. De KPN zegt dat Telfort hier voor verantwoordelijk is, maar de KPN besteeld mij al maanden!!!
Dat klopt, het gaat via Telfort, die moet het oplossen. Ze zijn ook voor mij bezig en hoop dat het lukt want ik ben ook niet blij dat er ineens weer 'n bedrag van mijn rekening wordt geschreven.
Ik betaal namelijk vanaf het begin niets omdat ik geen huurkastje van KPN heb. Heb vanaf het eerste begin met een eigen topfieldrecorder gewerkt. Dus is het helemaal vreemd dat ik nu in eens moet betalen en geen 4 uur maar 24 euro voor 2 abonnementen... terwijl ik 1 TV heb.
Als ik het bedrag storneer, dan worden we afgesloten aldus KPN.
Het is een vreemde situatie want Telfort en KPN zijn 'een'.
Maar inderdaad 'we' worden bestolen door KPN.:@
Reputatie 1
Ik heb al jaren digitenne en betaalde daar €4 per maand voor, plots in januari 2016 zelfde rekening als u. Heb heel veel contact met de KPN en Telfort gehad. Het probleem zou bij de KPN liggen doordat ze een systeemwijziging hebben doorgevoerd. In Maart werd door Telfort bevestigd dat er een fout door de KPN was gemaakt. In Maart 2016 werd alles rechtgezet, maar een paar dagen eerder kreeg ik weer een forse rekening. Nu moet ik voor de zoveelste keer Telfort bellen, de KPN doet er niets aan, maar ik krijg wel rekeningen van de KPN. De KPN zegt dat Telfort hier voor verantwoordelijk is, maar de KPN besteeld mij al maanden!!!
Reputatie 1
Wij hebben in oktober twee digitenne aangevraagd via de telfort actie waarmee je €4 p.m. zou moeten betalen. Dit is een tijd goed gegaan, alleen kregen wij laatst een brief van kpn waarin stond dat wij geen interactieve tv bij hen hebben (dit klopt aangezien we bij Telfort zitten) of dat de contractant niet dezelfde contractant is op wiens naam de interactieve tv staat(klopt niet).

Nu hebben zij voor elke Digitenne die wij hebben (2 stuks) €27,42 geïncasseerd.

Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo j.andringa, zie privébericht.
Badge
Goedemiddag Telfort webcare,
Ik richt mij tot u want via de website emails die ik stuur krijg ik geen reacties meer, zelfs geen bevestiging.
Sinds vele jaren heb ik al ITV met gratis Digitenne. Aangezien KPN de factuurdata heeft gewijzigd, waar ik bericht van heb ontvangen, krijg ik ook een factuur met een te betalen bedrag van 24,14. Heel vreemd want oa. mijn zusje die net als ik van alles hetzelfde afneemt van Telfort krijgt een factuur met te betalen 0,00, zoals het ook moet.
Nu ben ik bang dat er weer iets fout is gegaan met het verlengen van mijn contract bij Telfort vorige maand. Elk jaar verleng ik vol vertrouwen mijn contract maar ook elke keer is er vlak erna wel weer iets mis.
Ik werd toen gebeld door Telfort ivm mijn contract en de medewerkster zei dat de toevoeging van mijn huisnummer gewijzigd moest worden van huis naar H. Ik heb gezegd als dat maar weer geen problemen gaat geven met KPN/Digitenne want dat zou niet de 1e keer zijn omdat het precies hetzelfde moet staan (de adresgegevens).
Nee dat zou geen probleem worden. Nou nu zit ik dus met het probleem, een te betalen bedrag voor iets waar ik gratis recht op heb.
Ik heb KPN hierover al gebeld maar daar zeiden ze natuurlijk dat ik bij Telfort moest zijn.
Ik hoop dat Telfort webcare dit voor mij wil/kan uitzoeken voordat ik nog meer (bel)kosten moet gaan maken.
Ik kan u het factuur evt. in een PB toesturen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pacmanihd, ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan voor je aan de slag.
Wij krijgen sinds januari aankondigingen en facturen van KPN voor de incasso en kosten voor Digitenne.
Wij hebben al vanaf het begin Interactieve TV van Telfort dus wij snappen niet waarom we ineens facturen krijgen. Het blijkt wel dat KPN nog een oud adres van ons heeft terwijl wij al bijna 4 jaar ergens anders wonen. Ik heb ons huidige adres al doorgegeven maar hoe kan ik nou de korting weer goed krijgen bij KPN?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo JHNBOS, welkom op het forum! Wat vervelend om dit te vernemen. Helaas had dit te maken met een administratieve fout in het systeem. De fout is inmiddels gecorrigeerd en de korting loopt weer door vanaf nu.
Wij hebben in oktober twee digitenne aangevraagd via de telfort actie waarmee je €4 p.m. zou moeten betalen. Dit is een tijd goed gegaan, alleen kregen wij laatst een brief van kpn waarin stond dat wij geen interactieve tv bij hen hebben (dit klopt aangezien we bij Telfort zitten) of dat de contractant niet dezelfde contractant is op wiens naam de interactieve tv staat(klopt niet).

Nu hebben zij voor elke Digitenne die wij hebben (2 stuks) €27,42 geïncasseerd.

Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt!

Reageer