Sticky

[Tips van Telfort] Onverwachte abonnementskosten voor Digitenne

• 19 februari 2016
  • 85 reacties
  • 5647 keer bekeken

Toon het eerste bericht

85 reacties

Reputatie 8
Badge +7
@JohnJ,

Wat vervelend dat de volledige kosten in rekening worden gebracht. Heb je ook gecontroleerd of je contact gegevens bij Telfort en bij Digitenne overeenkomen? In afwachting van jouw reactie.

@th.slotboom,

Het is inderdaad een voorwaarde dat de contactgegevens overeenkomen. Je geeft aan dat je een nieuwe bestelling hebt gedaan en toen werd aangegeven dat de nieuwe kosten €4 bedragen. Je zou het beste contact kunnen opnemen met KPN en vragen of je het laatste mailtje kunt negeren. Mochten de volledige kosten alsnog in rekening worden gebracht dan kunnen wij actie ondernemen. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
@JohnJ,

Wat vervelend dat de volledige kosten in rekening worden gebracht. Heb je ook gecontroleerd of je contact gegevens bij Telfort en bij Digitenne overeenkomen? In afwachting van jouw reactie.

Hallo Stephen.

Ja hoor, het zijn dezelfde gegevens.

Groet,
JohnJ
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor je reactie John! Ik heb een ticket aangemaakt met het verzoek om de korting in orde te maken. Mijn collega's gaan dit oppakken en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op.
Bedankt voor je reactie John! Ik heb een ticket aangemaakt met het verzoek om de korting in orde te maken. Mijn collega's gaan dit oppakken en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op.

Bedankt.
Goed weekend. 🙂
Reputatie 1
Hallo Theo, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb inderdaad de oplossing van mijn collega vernomen. :D
Graag gedaan en zodra ik je weer van dienst kan zijn schroom dan niet om mij te benaderen.

Hoi Stefan, ik kan nergens meer de mail terug vinden die ik van je collega heb ontvangen, ben jij in staat om mij hiervan een kopie te mailen?
Reputatie 1
O ik zie het had hier mijn bericht moeten invullen: Stefan ik ben de mail kwijt die je collega verleden week heb gestuurd, ben jij in staat om mij hiervan een kopie te mailen theodeman@icloud.com
Reputatie 1
Stefan, nu kreeg ik weer een rekening van de KPN voor de digitenne er was afgesproken dat Telfort t/m 20 mei €20 zou gaan betalen, niet gebeurd. Telfort had beloof dat ze het digitenne abonnement zou opzeggen omdat weer een rekening kreeg van de KPN en heb meteen geïnformeerd en ook dat was niet gebeurd heb het nu zelf gedaan met het verzoek dat ik een bevestiging kreeg en die is gestuurd. Kreeg net het Tv kastje van de Post NL

Groet, Theo De Man
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Theo, zie privébericht.
Badge
Helaas, ondanks dat er 'opdracht' was gegeven om de combikorting toe te passen, heb ik opnieuw een factuur gekregen met de abonnementskosten van Digitenne.:?
Dus eerst weer betalen en dan maar weer zorgen dat het terug gestort wordt. Ik word hier echt niet helemaal lekker van om hier aldoor maar mee bezig te zijn.
En dat allemaal omdat mijn huisnummer + toevoeging blijkbaar niet gelijk ingesteld kan worden zoals het bij Telfort staat.
Hoe moeilijk kan iets zijn...:@
hallo Stephen.
van de week weer verschilende keren met telfort en kpn gebeld ,het werd een van het kasje naar de muur verhaal, niemand kwam er uit.
Na donderdag middag weer gebeld tehebben na dat ik een factuur van kpn kreeg ,weer het zelfde verhaal kpn zecht je moet telfort wezen en telfort zecht je moet kpn wezen,en ik moest nu maar een mail sturen,daar was ik net mee begonen toen de meedewerker van KPN me terug belde en vertelde dat hij hier ook geen vrede mee had en alles in het werk heeft gezet m het voor elkaar te krijgen , hij of iemand van de kpn had naar telfort gebeld en het zou nu goed komen.Nu dat hopen we dan maar weer, maar als ik alle berichten in het forum lees heb ik er weinig vertrouwen in.Wat als het weer niet goed gaat,weer bellen of mailen of via het forum reageren.Het maar een rommeltje bij jullie of bij de kpn maar jullei wijzen naar mekaar ,los het op,!!!
Nu nog even het volgende begin volgende week zal er €14,45 van mijn rekeng gehaald worden,moet ik stop zetten of doorlaten gaan.
gr. Theo Slotboom
Reputatie 8
Badge +7
@j.andringa,

Wat vervelend dat je toch weer een factuur hebt ontvangen. Inmiddels heb ik de afdeling die deze case in behandeling heeft op de hoogte hierover gesteld. Deze hadden een service call met jou ingepland op 28 april. Wellicht dat zij naar aanleiding hiervan eerder contact met jou zullen opnemen. Laat je even weten wanneer je bent gebeld.

@th.slotboom,

Zie privébericht.
Reputatie 1
Hallo Theo, zie privébericht.
Hallo Stefin,
Werd vanmorgen gebeld door een mevrouw en ze vroeg of alles nu in orde was, ik kon alleen zeggen nee. Toen zei ze ik verbind u door met vacutering, maar ik maar wachten en na 5 minuten verbinding verbroken. Toen heb ik naar de afdeling gebeld en daar werd heel vriendelijk gedaan, het geld wordt terug gestuurd. Weet je wat mijn ervaring met Telfort is, iedereen is aardig maar je moet steeds opnieuw bellen, hoop dat het nu allemaal in orde komt. Ik ben nu 5 maanden bezig geweest en hoop nu echt dat alle toezegging van vandaag allemaal worden nagekomen. overigens die mevrouw was ook weer ontzettend aardig. En daarom het is zo jammer dat je als klant moet doorzetten, had me al voorgenomen om in oktober over te stappen naar Vodofoon, maar nu alles in orde komt wil ik nu gewoon rust.
Op het forum zien wij vaak topics en reacties van klanten die nog steeds abonnementskosten voor Digitenne betalen ondanks zij ook gebruik maken van Interactieve TV via Telfort. Wanneer klanten hier achteraan gaan om het in orde te maken worden deze vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Om al deze moeite te voorkomen hebben wij daarom dit topic in het leven geroepen.

Hallo Stephen,

Wij zin klant sinds 2007 van eerst Tiscali en na de overname door Telfort bij Telfort
Wij hebben Internet en TV en maken gebruik van Digitenne via Telfort bij KPN.
Daar betalen wij volgens afspraak € 4.- per maand voor aan KPN.
Dit sinds lange tijd. Ook hebben wij Interactieve TV
Wij zijn in februari 2012 verhuist en hebben dat keurig netjes aan Telfort gemeld en is allemaal perfect verlopen. En hebben steeds tot en met januari 2016 € 4.- per maand betaald.
Echter eind februari moesten wij ineens € 27,42 betalen. Zonder een bijgaande verklaring van KPN.
Ik heb gelijk naar KPN gebeld. Daar werd mij gezegd dat ik daarvoor bij Telfort moet zijn. Wij zijn toen naar de winkel op Zuidplein in Rotterdam geweest. Daar is gebeld met Telfort en werd er gezegd dat Telfort hier niets aan kon doen en we toch naar KPN moesten.
Weer naar KPN gebeld, alles zou goed komen en en verrekend worden met de volgende facturering. Maar bij de volgende facturering van eind maart werd er een factuur gezonden van € 14,-. Nu in april hebben wij een factuur gekregen van € 9,99.
Weer gebeld met KPN maar zij konden niets doen want het moest bij Telfort geregeld worden.
Het bleek dat KPN onze verhuizing van 2012 niet verwerkt heeft, c.q.Telfort dit niet doorgegeven heeft.
Als Telfort alles geregeld heeft zou het in orde komen, want ze waren er wel van overtuigt dat het fout zat.
Onze vraag aan u is of u het voor ons kan regelen zodat wij ons geld terug kunnen krijgen.
Met vriendelijke groeten Arie Verwoerd.

Wanneer zijn de abonnementskosten voor Digitenne gratis?
Maak je gebruik van Digitenne en neem je bij Telfort ook Interactieve TV af dan zorgt Telfort ervoor dat je abonnement voor Digitenne gratis wordt. Maak je al gebruik van Interactieve TV via Telfort en wil je Digitenne er gratis bij bestellen dan betaal je geen verzend- en administratiekosten.

Hoeveel betaal ik maandelijks voor het gebruik van Digitenne als mijn abonnement gratis wordt?
Je betaalt dan alleen een maandelijks bedrag van € 4,- voor de huur van een tuner. Hierbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen klanten die nog geen tuner hebben en klanten die al in het bezit zijn van een tuner.

Ik maak gebruik van glasvezel via Telfort. Zijn de abonnementskosten dan ook gratis?
Nee, de abonnementskosten voor Digitenne zijn alléén gratis wanneer je gebruik maakt van Interactieve TV via ADSL. Wanneer je gebruik maakt van Glasvezel dan kun je maximaal 5 TV-ontvangers aansluiten. Hiervoor is Digitenne dus niet meer nodig.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen zodat mijn Digitenne abonnement gratis wordt?
• De contactgegevens bij Digitenne en bij Telfort dienen overeen te komen.
• Je maakt gebruik van Interactieve TV via ADSL van Telfort.

Voor meer informatie over Digitenne klik hier.

Voldoe je aan bovenstaande voorwaarden en betaal je nog steeds abonnementskosten voor Digitenne? Laat dan een berichtje achter in dit topic. Wij gaan dan voor je aan de slag om dit in orde te maken.
Reputatie 8
Badge +7
@Theo,

Ik kan heel goed begrijpen dat je graag rust wilt. Mijn collega's hebben nog het een en ander voor je in behandeling. Zodra ik iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je.

@zuidwijker,

Vervelend dat jij ook van het kastje naar de muur wordt verstuurd. Voor ik je verder van dienst ben kun je nagaan of jouw gegevens bij KPN ook overeenkomen met jouw gegevens bij Telfort? Dus heb je je nieuwe adres ook aan Digitenne doorgegeven? In afwachting van jouw reactie.
Toen wij het abonnement bestelden in de winkel werd er gezegd, dat alles via Telfort zou lopen. Ook toen er na de verhuizing een slechte internetverbinding was en de KPN moest komen, werd alles geregeld door Telfort. Dan moeten wij nu niet het verwijt krijgen dat bij Digitenne nog steeds het oude adres vermeld staat, en klopt al helemaal niet dat er zonder verdere uitleg de rekening verhoogd wordt,terwijl er geen contact is geweest tussen ons en KPN en tussen ons en Telfort.
Wij hebben geweigerd om de hogere rekeningen te betalen en gestorneerd.Toen wist KPN ons wel te vinden om alles te regelen, terwijl dat verleden week niet kon en verwezen werden naar Telfort en weer terug. Als alles nu goed gaat is ons adres nu wel veranderd en komt het teveel betaalde terug.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo zuidwijker, het is zeer zeker geen verwijt maar als die informatie voor ons bekend is dan kunnen wij je makkelijker van dienst zijn. Digitenne is een KPN product, wij gaan niet over de Digitenne facturen en gegevens maar met KPN kunnen we wel afstemmen dat de abonnementskosten niet in rekening worden gebracht zodra er aan alle voorwaarden wordt voldaan. Mocht het toch nog niet goed lopen dan zie ik graag een bericht van jou tegemoet.
Beste Telfort medewerkers.

Ook ik heb digitenne besteld, ik heb een mail gehad dat het binnenkort word geleverd. Kunnen jullie checken of mijn gegevens overeen komen ? Zodat ik straks de korting zal ontvangen. Alvast Bedankt!!
Reputatie 8
Badge +7
Beste Pace, wat fijn dat jij ook Digitenne hebt besteld. Helaas hebben wij geen toegang tot jouw gegevens bij KPN. Als je mij via een privébericht jouw gegevens die bij KPN geregistreerd staan kenbaar maakt dan kan ik kijken of ze in ons systeem overeen komen.

@Stephen, het is geregeld, bedankt. 🙂
Hoi ik heb aantal maanden geleden ook contact gehad in verband met digitenne na heel veel heen en weet gebel tussen Telfort en KPN zou het opgelost moeten zijn en zou ik weer de korting krijgen die beloofd was dit is niet gedaan ik zag op de afschrift dat er netjes 14 euro is afgeschreven
Zou graag willen dat dit zo snel mogelijk word opgepakt
Vrg Sander
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Sander (michael1984), kun je mij je naw-gegevens en klantnummer van Digitenne kenbaar maken via een privébericht? Bij voorbaat dank!
Hallo JHNBOS, welkom op het forum! Wat vervelend om dit te vernemen. Helaas had dit te maken met een administratieve fout in het systeem. De fout is inmiddels gecorrigeerd en de korting loopt weer door vanaf nu.

Hallo,

Ik heb sinds februari hetzelfde probleem,
2 digitenne boxen icm telfort interactieve tv en vanaf februari 2x activatiekosten verrekend door kpn en sinds maart abonnementskosten 2x
Via zowel de sevicedesk van telfort en kpn konden ze mij niet helpen, zodoende na speurwerk hier terecht gekomen.

Help me aub!

Mvg, Jimok
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Jimok, ik ontvang graag je klantnummer van Digitenne in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst. Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Badge

Hoeveel betaal ik maandelijks voor het gebruik van Digitenne als mijn abonnement gratis wordt?
Je betaalt dan alleen een maandelijks bedrag van € 4,- voor de huur van een tuner. Hierbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen klanten die nog geen tuner hebben en klanten die al in het bezit zijn van een tuner.

Momenteel heb ik Telfort Internet Standaard. De kosten daarvan gaan van € 21,50 naar € 24,00 per 1 juli 2016. Verder heb ik een los KPN Digitenne abonnement van € 14,00. Samen maakt dat € 38,00 per maand. Vanuit dat perspectief overweeg ik om over te stappen naar Internet Standaard + Interactieve TV voor € 36,50. Goedkoper en tevens Interactieve TV erbij. Uiteraard wens ik het Digitenne abonnement te behouden. Ik heb ik echter géén behoefte aan de huurtuner van KPN / Telfort en wil deze dan ook niet. Moet ik die € 4,00 nu wel of niet betalen? Het is, naar mijn mening, toch apart dat je Digitenne niet kunt afnemen zonder huurtuner?! Alsof je die apparatuur (tuner of insteekkaart) nergens kunt kopen... Graag duidelijkheid hierin, want met bovenstaande antwoord begrijp ik het nog steeds niet (dat heeft betrekking op NOG geen huurtuner hebben of AL een huurtuner hebben, maar zegt niks als je die helemaal niet wilt).

Groet, Roger
Reputatie 1
Badge
Waarom komt hier geen reactie op vanuit Telfort? Het is toch niet teveel gevraagd om hier volledige duidelijkheid over te geven?

Reageer