Sticky

[Tips van Telfort] Onverwachte abonnementskosten voor Digitenne

Reputatie 8
Badge +16
Op het forum zien wij vaak topics en reacties van klanten die nog steeds abonnementskosten voor Digitenne betalen ondanks zij ook gebruik maken van Interactieve TV via Telfort. Wanneer klanten hier achteraan gaan om het in orde te maken worden deze vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Om al deze moeite te voorkomen hebben wij daarom dit topic in het leven geroepen.

Wanneer zijn de abonnementskosten voor Digitenne gratis?
Maak je gebruik van Digitenne en neem je bij Telfort ook Interactieve TV af dan zorgt Telfort ervoor dat je abonnement voor Digitenne gratis wordt. Maak je al gebruik van Interactieve TV via Telfort en wil je Digitenne er gratis bij bestellen dan betaal je geen verzend- en administratiekosten.

Hoeveel betaal ik maandelijks voor het gebruik van Digitenne als mijn abonnement gratis wordt?
Je betaalt dan alleen een maandelijks bedrag van € 5,- voor de huur van een tuner. Hierbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen klanten die nog geen tuner hebben en klanten die al in het bezit zijn van een tuner.

Ik maak gebruik van glasvezel via Telfort. Zijn de abonnementskosten dan ook gratis?
Nee, de abonnementskosten voor Digitenne zijn alléén gratis wanneer je gebruik maakt van Interactieve TV via ADSL. Wanneer je gebruik maakt van Glasvezel dan kun je maximaal 5 TV-ontvangers aansluiten. Hiervoor is Digitenne dus niet meer nodig.
Let op: Als je al gebruik maakt van Digitenne bij je ADSL abonnement en je stapt over naar glasvezel is de Digitenne korting niet meer van toepassing.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen zodat mijn Digitenne abonnement gratis wordt?
• De contactgegevens bij Digitenne en bij Telfort dienen overeen te komen.
• Je maakt gebruik van Interactieve TV via ADSL van Telfort.

Voor meer informatie over Digitenne klik hier.

Voldoe je aan bovenstaande voorwaarden en betaal je nog steeds abonnementskosten voor Digitenne? Laat dan een berichtje achter in dit topic en voeg je klantnummer en mobiele telefoonnummer toe aan je forumprofiel. Daarna gaan mijn collega's en ik zo spoedig mogelijk voor je aan de slag om dit in orde te maken.

84 reacties

Wij hebben in oktober twee digitenne aangevraagd via de telfort actie waarmee je €4 p.m. zou moeten betalen. Dit is een tijd goed gegaan, alleen kregen wij laatst een brief van kpn waarin stond dat wij geen interactieve tv bij hen hebben (dit klopt aangezien we bij Telfort zitten) of dat de contractant niet dezelfde contractant is op wiens naam de interactieve tv staat(klopt niet).

Nu hebben zij voor elke Digitenne die wij hebben (2 stuks) €27,42 geïncasseerd.

Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo JHNBOS, welkom op het forum! Wat vervelend om dit te vernemen. Helaas had dit te maken met een administratieve fout in het systeem. De fout is inmiddels gecorrigeerd en de korting loopt weer door vanaf nu.
Wij krijgen sinds januari aankondigingen en facturen van KPN voor de incasso en kosten voor Digitenne.
Wij hebben al vanaf het begin Interactieve TV van Telfort dus wij snappen niet waarom we ineens facturen krijgen. Het blijkt wel dat KPN nog een oud adres van ons heeft terwijl wij al bijna 4 jaar ergens anders wonen. Ik heb ons huidige adres al doorgegeven maar hoe kan ik nou de korting weer goed krijgen bij KPN?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pacmanihd, ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan voor je aan de slag.
Reputatie 1
Badge
Goedemiddag Telfort webcare,
Ik richt mij tot u want via de website emails die ik stuur krijg ik geen reacties meer, zelfs geen bevestiging.
Sinds vele jaren heb ik al ITV met gratis Digitenne. Aangezien KPN de factuurdata heeft gewijzigd, waar ik bericht van heb ontvangen, krijg ik ook een factuur met een te betalen bedrag van 24,14. Heel vreemd want oa. mijn zusje die net als ik van alles hetzelfde afneemt van Telfort krijgt een factuur met te betalen 0,00, zoals het ook moet.
Nu ben ik bang dat er weer iets fout is gegaan met het verlengen van mijn contract bij Telfort vorige maand. Elk jaar verleng ik vol vertrouwen mijn contract maar ook elke keer is er vlak erna wel weer iets mis.
Ik werd toen gebeld door Telfort ivm mijn contract en de medewerkster zei dat de toevoeging van mijn huisnummer gewijzigd moest worden van huis naar H. Ik heb gezegd als dat maar weer geen problemen gaat geven met KPN/Digitenne want dat zou niet de 1e keer zijn omdat het precies hetzelfde moet staan (de adresgegevens).
Nee dat zou geen probleem worden. Nou nu zit ik dus met het probleem, een te betalen bedrag voor iets waar ik gratis recht op heb.
Ik heb KPN hierover al gebeld maar daar zeiden ze natuurlijk dat ik bij Telfort moest zijn.
Ik hoop dat Telfort webcare dit voor mij wil/kan uitzoeken voordat ik nog meer (bel)kosten moet gaan maken.
Ik kan u het factuur evt. in een PB toesturen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo j.andringa, zie privébericht.
Reputatie 1
JHNBOS schreef:

Wij hebben in oktober twee digitenne aangevraagd via de telfort actie waarmee je €4 p.m. zou moeten betalen. Dit is een tijd goed gegaan, alleen kregen wij laatst een brief van kpn waarin stond dat wij geen interactieve tv bij hen hebben (dit klopt aangezien we bij Telfort zitten) of dat de contractant niet dezelfde contractant is op wiens naam de interactieve tv staat(klopt niet).

Nu hebben zij voor elke Digitenne die wij hebben (2 stuks) €27,42 geïncasseerd.

Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt!

Reputatie 1
Ik heb al jaren digitenne en betaalde daar €4 per maand voor, plots in januari 2016 zelfde rekening als u. Heb heel veel contact met de KPN en Telfort gehad. Het probleem zou bij de KPN liggen doordat ze een systeemwijziging hebben doorgevoerd. In Maart werd door Telfort bevestigd dat er een fout door de KPN was gemaakt. In Maart 2016 werd alles rechtgezet, maar een paar dagen eerder kreeg ik weer een forse rekening. Nu moet ik voor de zoveelste keer Telfort bellen, de KPN doet er niets aan, maar ik krijg wel rekeningen van de KPN. De KPN zegt dat Telfort hier voor verantwoordelijk is, maar de KPN besteeld mij al maanden!!!
Reputatie 1
Badge
Theo355 schreef:

Ik heb al jaren digitenne en betaalde daar €4 per maand voor, plots in januari 2016 zelfde rekening als u. Heb heel veel contact met de KPN en Telfort gehad. Het probleem zou bij de KPN liggen doordat ze een systeemwijziging hebben doorgevoerd. In Maart werd door Telfort bevestigd dat er een fout door de KPN was gemaakt. In Maart 2016 werd alles rechtgezet, maar een paar dagen eerder kreeg ik weer een forse rekening. Nu moet ik voor de zoveelste keer Telfort bellen, de KPN doet er niets aan, maar ik krijg wel rekeningen van de KPN. De KPN zegt dat Telfort hier voor verantwoordelijk is, maar de KPN besteeld mij al maanden!!!

Dat klopt, het gaat via Telfort, die moet het oplossen. Ze zijn ook voor mij bezig en hoop dat het lukt want ik ben ook niet blij dat er ineens weer 'n bedrag van mijn rekening wordt geschreven.
Ik betaal namelijk vanaf het begin niets omdat ik geen huurkastje van KPN heb. Heb vanaf het eerste begin met een eigen topfieldrecorder gewerkt. Dus is het helemaal vreemd dat ik nu in eens moet betalen en geen 4 uur maar 24 euro voor 2 abonnementen... terwijl ik 1 TV heb.
Als ik het bedrag storneer, dan worden we afgesloten aldus KPN.
Het is een vreemde situatie want Telfort en KPN zijn 'een'.
Maar inderdaad 'we' worden bestolen door KPN.:@
Reputatie 8
Badge +16
@Theo355,

Zie privébericht.

@j.andringa,

Momenteel is het issue in behandeling.
Ik heb dus i actieve tv van tefort, en wilde digitenne, dus deze besteld via de link.

Nu heb ik digitenne pakket gekregen, staat nu mooi in doos.
En een rekening van 15 euro gekregen van KPN.
emails gestuurd naar telfort, geen reactie, chat gedaan met KPN en die zeggen ja komt wel goed, heel fijn allemaal, ik wil het graag op papier, telfort kan wel zeggen dogitenne voor 4 euro, maar als KPN zegt ik stuur gewoon factuur voor 15 euro dan heb ik niets te zeggen ?

ik heb nu 7 dagen om onder het contract uit te komen van KPN van 14 euro, ik hoopte eigenlijk dat ik binnen deze tijd iemand te pakken krijg die mij een papier stuurt wat de kosten zullen zijn, tot nu toe 15 euro.
Behoorlijk frustrerend dat je niemand te pakken krijgt, die zegt, Ja daar adverteren we mee, hier stuur ik je een papier zodat dit voor jou op papier staat.

HELP !

Kan iemand dit regelen ?

Mars
Telfort Help !!!
al jaren "gratis" digitenne, maar sinds 1 april een faktuur van KPN van 23,66 euro (voor digitenne).
Gaarne een reactie van u
bijvoorbaat onze dank.
Reputatie 8
Badge +16
@mars-telfort, @p.mesman,

Zie privébericht.
Badge
Wij hebben net alles overgezet van KPN naar Telfort Veel beloftes, maar toch niet zoals het echt was. Verdrietig om al die muren waar ik steeds tegen op loop. In de Telfortwinkel willen ze wel maar kunnen ze niet, maar intussen stromen de rekeningen binnen. Alles ging al fout, digitenne was afgemeld maar dat moest niet. Het werkte niet, bellen bellen, en nog meer bellen, in de winkel konden ze me niet verder helpen, moest ik naar KPN zo gezegd zo gedaan, van kastje naar de muur gestuurd dus.

Na veel bellen en heen en weer reizen, wel de rekening maar het werkte nog steeds niet goed, zelfs de rekening, waarvan mij verzekerd was van Digitenne € 4,-- per maand, was € 15,35. Een bericht naar de klantenservice van Telfort gestuurd, maar ook deze reageren niet. Ik ben inmiddels niet meer blij met mijn overstap, niemand lijkt iemand te kunnen, maar ook de verantwoordelijken reageren niet.

Jammer dat het niet netjes kan. ( Het lijkt of je tegen woordig eerst met weet ik wat moet drijgen voordat alles ineens mogelijk is).

Hoe kan ik maken dat de klantenservice zijn werk doet? En zijn klanten niet in de kou laat staan!
Reputatie 8
Mol schreef:

.................

Hoe kan ik maken dat de klantenservice zijn werk doet? En zijn klanten niet in de kou laat staan!

Door deze post!
Juist voor dit soort gevallen heeft webcare dit topic gestart. Zij zullen je post hier oppakken.
Reputatie 1
Badge
ik heb gisteren een creditnota gekregen voor het bedrag dat onterecht is afgeschreven. Het schijnt toch dat de adressering niet meer overeenkwam doordat Telfort mijn huisnummertoevoeging had aangepast een paar maanden geleden.
Laten we hopen dat ik met de nieuwe maand niet een nieuwe nota krijg.
Het is dan uiteindelijk door Telfort (dank je wel Stephen) opgelost.
Reputatie 1
Op verzoek van Stephen, heb ik geduld. Maar werd donderdagavond gebeld door Telfort maar dat ging of ik ook een Mobiel van Telfort wou. Ik vertelde die mevrouw dat ik die besteld heb en dat die op 28 april wordt geactiveerd. Vervolgens vroeg die mevrouw of ik tevreden ben met mijn abonnementen die ik bij Telfort had en kon dit positief beantwoorden, maar dat ik wel problemen heb met de nota's van Digitenne. Vervolgens ging ze kijken in mijn gegevens en zag dat er het nodige is misgegaan en dat ik gebeld zou worden, daar wacht ik dan op zoals ik Stephen beloofd heb. Maar plots zegt die mevrouw meneer De Man als het binnen twee weken niet in orde is dan bel ik u en dan maak ik het in orde.Ik heb al heel wat meegemaakt met Telfort, maar als het eenmal draait dan heb je nooit problemen meer. Ik was overgestapt van ADSL naar glasvezel en de verbinding zou in orde zijn. Iedereen benaderd en iedereen verteld me dat ik wel verbinding had. Toen begon ik te twijfelen, er kwam voor de tweede keer een monteur en ook die kon niets doen, wel dat ik geen verbinding had. Na een week kwam er een man die werkte bij het bedrijf die de glasvezel had aangelegd. Binnen twee minuten zei hij ik ga er voor zorgen dat het zo in orde komt. Hij ging naar de centrale die 100 meter bij mij vandaan ligt en kwam na 5 minuten binnen en ja ik had verbinding. Ik natuurlijk bloed nerveus wat was er nu aan de hand, het bleek dat mijn aansluiting niet was overgezet en van een bewoner 5 huizen verder was dit ook gebeurd alleen had die KPN.
Maar alles bij elkaar heb ik steeds moeten lullen als brugman dat ik geen verbinding had. Maar ik realiseer me nu, ik ben 75 jaar hoe moet dit bij de grotere groep ouderen als ze van het kastje naar de muur worden gestuurd. Nu stop ik en hoop dat de problemen met digitenne worden opgelost. Van de week vroeg ik vriendin of ik tevreden ben met Telfort heb haar gezegd als het eenmaal loopt dan heb je toch een goede en een goedkope provider!!
Reputatie 8
Badge +16
@Mol,

Wat fijn dat je bent overgestapt naar Telfort. Het is alleen jammer dat dit verre van vlekkeloos is verlopen. Even kijken als ik het goed begrijp. Je ontvangt nog steeds facturen waarbij de korting niet is verwerkt. Daarnaast werkt Digitenne niet maar is inmiddels al aangemeld? Kun je mij dit aangeven in een privébericht. Daarbij ontvang ik ook graag je naw-gegevens. Bij voorbaat dank!

@j.andringa,

Graag gedaan! Zodra ik weer iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je.

@Theo,

Bedankt voor je geduld. Ik heb zojuist een reminder uitgestuurd om jouw case met spoed op te pakken. Ik zal je morgen weer van een update voorzien. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Bedankt Stephen
Reputatie 1
Hoi Stephen,
Ben gebeld zeer klantvriendelijke medewerkster van Telfort. Ze kwam met een goed voorstel voor de eerste maand en daarna zou ze
me terug bellen voor het vervolg. Maar ik heb in het begin veel problemen gehad met de glasvezel, de laatste geen verbinding probleem zat bij de centrale. Ik heb nu bijna 6 maanden perfecte snelheid en een scherp TV beeld. Met het huidige probleem was ik ook alweer 3 maanden bezig en ik was er elke dag mee bezig en dat wou ik niet meer. De oplossing zal je wel horen van je collega, jij ook nog bedankt mede door jou kwam er vaart in het probleem.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Theo, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb inderdaad de oplossing van mijn collega vernomen. :D
Graag gedaan en zodra ik je weer van dienst kan zijn schroom dan niet om mij te benaderen.
Stephen - Telfort schreef:

Op het forum zien wij vaak topics en reacties van klanten die nog steeds abonnementskosten voor Digitenne betalen ondanks zij ook gebruik maken van Interactieve TV via Telfort. Wanneer klanten hier achteraan gaan om het in orde te maken worden deze vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Om al deze moeite te voorkomen hebben wij daarom dit topic in het leven geroepen.

Wanneer zijn de abonnementskosten voor Digitenne gratis?
Maak je gebruik van Digitenne en neem je bij Telfort ook Interactieve TV af dan zorgt Telfort ervoor dat je abonnement voor Digitenne gratis wordt. Maak je al gebruik van Interactieve TV via Telfort en wil je Digitenne er gratis bij bestellen dan betaal je geen verzend- en administratiekosten.

Hoeveel betaal ik maandelijks voor het gebruik van Digitenne als mijn abonnement gratis wordt?
Je betaalt dan alleen een maandelijks bedrag van € 4,- voor de huur van een tuner. Hierbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen klanten die nog geen tuner hebben en klanten die al in het bezit zijn van een tuner.

Ik maak gebruik van glasvezel via Telfort. Zijn de abonnementskosten dan ook gratis?
Nee, de abonnementskosten voor Digitenne zijn alléén gratis wanneer je gebruik maakt van Interactieve TV via ADSL. Wanneer je gebruik maakt van Glasvezel dan kun je maximaal 5 TV-ontvangers aansluiten. Hiervoor is Digitenne dus niet meer nodig.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen zodat mijn Digitenne abonnement gratis wordt?
• De contactgegevens bij Digitenne en bij Telfort dienen overeen te komen.
• Je maakt gebruik van Interactieve TV via ADSL van Telfort.

Voor meer informatie over Digitenne klik hier.

Voldoe je aan bovenstaande voorwaarden en betaal je nog steeds abonnementskosten voor Digitenne? Laat dan een berichtje achter in dit topic. Wij gaan dan voor je aan de slag om dit in orde te maken.

Hallo Telfort.

Ik heb iTV via ADSL van Telfort.

Hierbij heb ik sinds vandaag Digitenne van KPN. Alleen moet ik nu aansluitkosten (35,- euro) en 14, - euro per maand betalen.

Wilt u het Digitenne abonnement koppelen met mijn Telfort iTV account, zodat ik 4,- euro ga betalen.

Bedankt alvast,
John.
Hallo Stephen.
het volgende is bij mij aan de hand,vorige week digitene besteld bij telfort kreeg een mail van kpn dat ik €14 moest betalen in plaats van €4,na die verse telefoontjes met telfort en kpn werdt mij door telfort verteld dat het kwam door dat mijn gegevens niet klopte bij telfort had ik een verkeerde geboorte datum ,ben hier door Dennie van luyn over terug gebeld en die heeft het verandert en hij advizeerde mij om het abbonement bij kpn te anuleren en het weer op nieuw aantevragen,en als het weer niet goed ging moest een klacht indienen en mocht ik zijn naam noemen.Ik heb het eerste abbonnement geanuleerd en daar bericht over gekregen ,enheb gisteren weer digitene aan gevraagd via kpn/telfort en krijg dan ook keurig te zien dat het €4 gaat kosten.Nu kreeg vanmiddag een decoder voor digitene gelevert (ik vermoed van de eerste besteling )en een mailtje van kpn dat het weer €14 gaat kosten ,dus het is weer niet goed gegaan,ik laat het nu doorgaan voor ik een klacht indien ,maar hoop dat je hier wat aan kan doen.
Hoe hoor ik hier wat over? via dit forum of via de mail.
met vriendelijke groeten Theo Slotboom.
hallo stephen
nog even het volgede ik zag op het gegevensoverzicht van kpn dat mijn naam T.h.e.o. zo gespelt staat ,ik had begrepen dat je de gegevens van telfort precies moest gebruiken,en daar staat bij mijn gegevens Theo Slotboom en dit heb ik ook zo ingevuld ,dus niet als bovenstaande mischien is het hier weer fout gegaan.
nogmaals gr. Theo Slotboom

Reageer