Telfort problemen/onduidelijkheden

• 27 augustus 2012
  • 10 reacties
  • 3049 keer bekeken

Reputatie 1
Helaas gaat een en ander goed mis bij Telfort lately en ik snap er niets meer van...
Ten eerste: De belstatus app, werkt al zeker 2 maanden niet meer, in de marketplace sterft het van de klachten en foutmeldingen.
Ik heb het ook aangemeld en er zou eind augustus een update komen zodat het weer zou werken...komt deze nou nog?
Ten tweede: 500 belminuten genomen voor 2 jaar met 100 sms. Kosten volgens contract: 15 euro voor 500 belminuten en 2 euro voor 100 sms.
Waarom staat er op mijn telfort dan kosten per maand 17,07 ipv 17,00?
Ook snap ik (en ik kijk al 15 jaar mobiele nota's na of ze kloppen) niets van de tussenfactuur periode tussen het oude
en nieuwe abonnement (je krijgt een paar belminuten en smsjes en betaald iets van 10 of 20 euro voor 2 dagen)

Ten derde: Ik heb een klacht ingediend over ontvangst op een bepaalde postcode waar slechte ontvangst is (1191re), dit heb al vaker gedaan en
een week of 4 geleden gebeld met de helpdesk..een minuut of 10 bellen met Telfort (vanaf je Telfort mobiel) kostte iets van 6,50 euro.
Belachelijk veel geld om terechte problemen aan te melden, maar de medewerker gaf aan: u heeft een aantal terechte klachten dus die kosten zullen van uw factuur worden afgetrokken...tja...hoe lang duurt dat vraag ik me af voordat dit zichtbaar wordt?
Ten vierde: Ik heb geen mobiel internet meer genomen, kosten versus nieuwe datalimieten en belaberde dekking binnen maar vooral buiten de randstad deed
mij besluiten om hier voorlopig even vanaf te zien. Nu is mij ook niet duidelijk wat de kosten nu precies zijn voor de bundel van 500 mb (er staat 17 euro minus korting en nog iets van 10 euro per maand)  Wat is de prijs nu dan? Ik voel me hier ook weer genaaid, voorheen had ik 1000 mb voor 10 a 11 euro per maand, bij verlengingcontract stond dat ik voor 500 mb per 12 euro moest gaan betalen en nu lees ik iets van 17 euro per maand voor 500 mb?

Kortom, hoeveel vragen kan een mens krijgen naar aanleiding van een simpel telefoon abo? Blijkbaar teveel..ik weiger het nu nog langer aan te melden bij
Telfort telefonisch want ik ga niet 5 a 6 euro per 10 minuten betalen om antwoord te krijgen op vragen waar Telfort in had kunnen voorzien door DUIDELIJKHEID
te scheppen. Ik hoop bij de gratie gods (en ik ben niet eens gelovig) iemand snel antwoorden op mijn vragen heeft.😕

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Badge +2
@merlinx,

Ten eerste: De belstatus app, werkt al zeker 2 maanden niet meer, in de marketplace sterft het van de klachten en foutmeldingen.
Ik heb het ook aangemeld en er zou eind augustus een update komen zodat het weer zou werken...komt deze nou nog?

Het is nog niet bekend wanneer de BelStatus app beschikbaar is.

Ten tweede: 500 belminuten genomen voor 2 jaar met 100 sms. Kosten volgens contract: 15 euro voor 500 belminuten en 2 euro voor 100 sms. Waarom staat er op mijn telfort dan kosten per maand 17,07 ipv 17,00?

Hiervoor dient de betreffende factuur bekeken te worden.

hoe lang duurt dat vraag ik me af voordat dit zichtbaar wordt?

Een correctie/verrekening ziet u, over het algemeen, terug op een eerstvolgende factuur.

Nu is mij ook niet duidelijk wat de kosten nu precies zijn voor de bundel van 500 mb (er staat 17 euro minus korting en nog iets van 10 euro per maand) Wat is de prijs nu dan?

De prijs hangt af van de startdatum van uw abonnement.

Graag kijk ik met u mee. Hiervoor zijn uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kunt u deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne
Reputatie 1
@Daphne,

Het is nog niet bekend wanneer de BelStatus app beschikbaar is.

Telfort hield vol dat het eind augustus zou zijn. Nu weer volgens u onbekend.
Een van de redenen dat ik opnieuw koos voor Telfort was de bel app, nu moet
je weer iedere keer inloggen om je belminuten te checken. Kan iemand op onnodige
kosten jagen. Beschamende zaak, welke uitleg er ook gegeven is tot op heden of in de toekomst.
Ps, het is ook vrij 'handig'  dat na verlenging contract de belstatus sms optie automatisch weer gedactiveerd wordt, Waar is dat nou weer goed voor? Heb je iets ingesteld om je belminuten en sms bij te houden, moet  je het weer instellen, een normaal denkend mens
snapt zo iets toch niet?

Erh, Dat bedrag staat in mijn telfort bij de kosten voor het maandelijkse abonnement,
dit heeft toch niets te maken met een factuur?

Een correctie/verrekening ziet u, over het algemeen, terug op een eerstvolgende factuur.

Dat begrijp ik, maar ik wil graag weten of dit in het systeem van Telfort nu opgenomen is/verwerkt wordt, gezien de algehele vaagheid lijkt mij wel nuttig om te weten dat ik deze
zeer hoge kosten voor 10 minuten bellen met Telfort terug krijg.

De prijs hangt af van de startdatum van uw abonnement.

Graag kijk ik met u mee. Hiervoor zijn uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In https://%22http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29382%22 kunt u deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne

NAW gegevens, email en telnr verstuurd in prive bericht.
Ben dus nu weer afwachtende........:(
Badge +2
@merlinx,

Dank u voor de aanvullende gegevens.

Graag licht ik het volgende nog toe:

De factuur dient door mij te worden nagekeken.

Daphne
Reputatie 1
@merlinx,

Dank u voor de aanvullende gegevens.

Graag licht ik het volgende nog toe:

De factuur dient door mij te worden nagekeken.

Daphne

Wij helpen u graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten, tenzij wij hierom vragen. Op uw verzonden bericht ontvangt u binnen 3 werkdagen een reactie.

Nou,,,Mod Daphne mijn NAW gegevens gestuurd, zijn inmiddels een week verder ik heb geen antwoord gekregen?
Telfort houdt zich niet aan SLA (service level agreement) wat ? moet je hier nou mee...pfff...
Badge +2
@Merlinx,

Uw gegevens zijn op 31 augustus ontvangen. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een reactie en vandaag is de derde dag.

Daphne
Reputatie 1
@ Daphne,
ik heb de gegevens op 28 augustus verstuurd en u heeft mij op 28-08 ook een privebericht teruggestuurd dat u mijn gegevens had ontvangen. Dan is vandaag dus werkdag 5......

@Merlinx,

Uw gegevens zijn op 31 augustus ontvangen. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een reactie en vandaag is de derde dag.

Daphne
Badge +2
@merlinx,

U heeft gelijk, mijn excuses.

Daphne
Badge +2
@merlinx,

- In Mijn Telfort staat inmiddels € 17,00 i.p.v. € 17,07.
- De kortingen op de bel en sms bundel lopen door tot de minimale einddatum van het contract.
- Indien u de databundel achteraf toevoegt betaalt u € 17,00 voor 500 MB (tijdens de bestelling bestaat de kans dat u korting ontvangt op dit bedrag).
- De toegezegde vergoeding voor het bellen naar de klantenservice is op een eerstvolgende factuur zichtbaar.

Heb ik hiermee uw vragen beantwoord?

Daphne
Reputatie 1
Edit:
Ok, maar waarom krijg ik deze info niet via een privebericht? Ik zie het nu net pas, handig?
Ik wil nog steeds weten wat de hoogte is van het bedrag van de internetbundel als ik die afsluit, u kunt wellicht korting krijgen of wellicht niet is geen eenduidend antwoord.

Ik wil ook graag weten waarom mijn voicemail het niet doet, hopelijk hoef ik hier niet weer 5 werkdagen op te wachten.

Ok...maar kan ik aub nou antwoord krijgen, ik ben het zooooo zat, snap je dat? Nu krijg ik ineens geen voicemails meer binnen en als ik het voicemailnr bel moet ik mijn nr in toetsen en krijg ik vervolgens de melding: dit nr is nu niet beschikbaar.

Met alle respect maar ik ga nu echt een schadeclaim indienen bij telfort, ik betaal voor service die ik niet eens krijg! #belachelijk.
Reputatie 1
@ Daphne
laat maar, ik heb inmiddels de klantenservice gebeld, krijg die kosten in ieder geval ook weer vergoed. Handig dat nog nergens op telfort.nl online staat dat er een voicemailstoring is. Ook op het forum staat hier nog niets over...

Ik heb nu wel een duidelijk antwoord gekregen op mijn vraag omtrent de internetbundel.
Zeer teleurstellend dat jij als moderator je facts niet straight hebt, halfslachtige antwoorden geeft en niet reageert binnen de tijd.
Waarom dan de mod uithangen...sterkte ermee.