beantwoord

Telfort nummer onvindbaar bij KPN

• 17 oktober 2020
  • 9 reacties
  • 692 keer bekeken

Ik had voorheen prepaid van telfort. Super geregeld, ieder half jaar automatisch incasso voor behouden nummer en voldoende beltegoed. Nu na overgang met KPN is het nummer uit de lucht en kunnen ze bij KPN niets meer vinden van het nummer, alsof het niet bestaan heeft... Ze stellen dat ik het nummer een half jaar niet bereikt heb, maar laatste gesprek met 1244 staat gedateerd op 12 juni jl. Toen nog gebeld over de hoogte van het beltegoed ivm vakantie. Mocht je met pech ergens komen te staan is wel handig dat er iets op staat. Dus die vlieger gaat niet op. Wat is er nu met mijn nummer gebeurd en nog belangrijker, kan het nog terug worden gehaald door telfort zelf, waar het nummer wel bekend was. En wat is er met het beltegoed gebeurd wat erop staat...

icon

Beste antwoord door Niek - Telfort 17 oktober 2020, 14:03

Welkom op ons Forum @Guido_m. Zou je jouw forumprofiel nog aan willen vullen met je huisnummer en het betreffende 06-nummer met simkaartnummer? Dan kijk ik voor je na wat er met dit nummer gebeurd is. Ik vind het wel vreemd dat ze bij KPN niks voor je kunnen checken, want alle prepaid nummers zijn begin dit jaar overgezet naar KPN als het goed is. Wellicht is er met de overgang iets misgegaan. 

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Welkom op ons Forum @Guido_m. Zou je jouw forumprofiel nog aan willen vullen met je huisnummer en het betreffende 06-nummer met simkaartnummer? Dan kijk ik voor je na wat er met dit nummer gebeurd is. Ik vind het wel vreemd dat ze bij KPN niks voor je kunnen checken, want alle prepaid nummers zijn begin dit jaar overgezet naar KPN als het goed is. Wellicht is er met de overgang iets misgegaan. 

Ha,lo @Niek - Telfort , de prepaidnummers zijn medio 2019 al overgegaan naar KPN.

In januari 2020 zijn de mobiele abo's overgegaan naar KPN.

@Niek - Telfort aangepast voor je, hoop dat jij iets kunt vinden

Reputatie 3
Badge +1

De tijd vliegt inderdaad @JanD. Halverwege juni 2019 is dit nummer al overgezet naar KPN. Aan onze kant is daarom niet veel meer te vinden over waarom jouw nummer niet meer actief is.

Ik heb even gekeken aan de KPN zijde en zie dat je nummer inderdaad geblokkeerd is @Guido_m doordat er te lang geen gebruik gemaakt is van dit nummer. In de maanden mei en juni van 2020 heb je hier ook sms'jes over ontvangen zie ik terug. 
Je geeft echter aan dat je wel gebeld hebt, namelijk naar 1244. Echter telt dit gesprek niet als een gesprek. Het is een gratis nummer. Dit staat op de prepaidpagina van KPN:

"Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.”

Je nummer is dus helaas terecht komen te vervallen. Daar kan ik niets meer aan veranderen. De enige oplossing die ik voor je heb is om een nieuw prepaidnummer aan te vragen bij KPN. 

Ik zie verder wel terug dat er nog een behoorlijk bedrag aan tegoed op stond. Bijna €115,-. Dat is nu verdwenen. Ik snap dat je daar ook van baalt. Om je enigszins tegemoet te komen wil ik je daarom € 50,- aan tegoed bijschrijven wanneer je een nieuw prepaid nummer bij KPN aanvraagt. Ik hoop dat je je daar in kan vinden. Zo ja, dan hoor ik graag van je wat je nieuwe prepaid nummer is (en simkaartnummer). Dan zorg ik ervoor dat er € 50,- extra op komt te staan.  

Hallo @Niek - Telfort , bovenstaande reactie, uitgezonderd de eerste alinea, is volgens mij bestemd voor @Guido_m 

Reputatie 3
Badge +1

@Guido_m Had je mijn reactie nog gelezen? Ik hoor graag van je!

Ik ben wel blij dat jij wel iets kunt terugvinden terwijl de klantenservice van kpn helemaal niets kon vinden. 

Ook niet over te vervallen beltegoed. Beetje raar is dat wel.

Dank voor het aanbieden van de compensatie, dat is nog een schrale troost. Ik baal er inderdaad enorm van, te meer omdat in de telfort tijd het gewoon safe was en de opwaarderingen automatisch gingen, hierdoor was het beltegoed zo hoog geworden, maar het bleef tenminste altijd beschikbaar en bij kpn zijn de voorwaarden en service daarin dus veranderd helaas. Ik zal het nieuwe nummer net als de vorige keer in mijn forum omgeving aanpassen zodat je het nummer hebt. Kan ik dit achter me laten.  

@Niek - Telfort forumprofiel weer aangepast..  Kpn nummer staat achter het oude, vervallen nummer. 

Mag zeker niet om 25euro meer vragen ;-)

Bedankt voor je hulp!

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Guido_m, dankjewel voor het aanvullen van je gegevens! Ik zorg dat er contact met je opgenomen wordt om het verder in orde te maken. 

Mocht je daarna nog vragen hebben, dan ben je van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. Het Telfort Forum sluit vanaf komende maandag. Mijn collega's bij KPN helpen je dan graag verder.

Reageer