beantwoord

Telfort abonnement 300 min. + 100 sms voor €7,50. Factuur: €12,00!

• 4 januari 2014
  • 12 reacties
  • 2653 keer bekeken

Hallo,

Ik heb eind oktober 2013 een nieuw abonnement afgesloten bij Telfort: 300 minuten voor €7,00 + 100 sms voor €0,50.
Dus €7,50 per maand.

Wegens nummerwijziging / beeindiging oud contract is het abonnement eind november ingegaan.

Begin december zag ik op Mijn Telfort dat er tussentijds reeds een veelvoud van dit bedrag op mijn account stond.
Email gestuurd naar Telfort Klantenservice.
Antwoord van Telfort per email op 10-12-2013: "Uw abonnement kost 7,50 per maand. De kosten onderaan de belstatus kloppen niet. ()"

Mijn eerste vooruit te betalen factuur d.d. 30-12-2013: over de eerstvolgende volle maand, startend op 22-12.2013: € 12,00/mnd !!!!!
Uiteraard is de voorgaande periode ook naar rato van €12,00/mnd gefactureerd.
Vandaag wederom dit gemeld aan Telfort Klantenservice.

Al met al voor mij niet zo'n goede kennismaking met tegenpartij Telfort:
  • Je komt een contract / bedrag formeel overeen.
  • Je constateert tussentijds dat de tegenpartij zich niet aan het contract lijkt te gaan houden.
  • Tegenpartij bevestigt de overeengekomen kosten van het contract.
  • Tegenpartij bevestigt dat de kostengegevens m.b.t. dit contract op hun website niet kloppen.
  • Tegenpartij factureert en incasseert hogere kosten, afwijkend van het contract.

Iemand dezelfde ervaring?
icon

Beste antwoord door Denise 6 januari 2014, 11:25

@Pasja,

Mijn excuses voor de verwarring die hierdoor is ontstaan. De eerste factuur wijkt altijd iets af. Dit komt o.a. doordat je een maand vooruit betaalt. Hier lees je een uitgebreide uitleg.

Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan verneem ik dat graag.

Denise
Bekijk reactie

12 reacties

Badge +2
De eerste factuur is altijd afwijkend, namelijk voor een maand voorruit + naar rato voor de voorgaande maand. Dit is op de factuur ook te zien. Die kan je bekijken via Mijn Telfort.
Ga er voor het gemak maar even van uit dat mijn verhaal helemaal klopt.
De informatie waarop mijn klacht gebaseerd is, komt uiteraard zoals ook vermeld van Mijn Telfort.
Reputatie 3
Badge +1
@Pasja,

Mijn excuses voor de verwarring die hierdoor is ontstaan. De eerste factuur wijkt altijd iets af. Dit komt o.a. doordat je een maand vooruit betaalt. Hier lees je een uitgebreide uitleg.

Denise
Beste Denise,

Je gaat helaas niet in op mijn werkelijke probleem;
De essentie van mijn klacht is simpel: Telfort incasseert €12,- voor een abonnement van €7,50.
Simpeler kan ik het niet brengen.
Ik wacht graag je reactie weer af.

Met vriendelijke groet,
Pasja

@Matthijs: Stop svp met je onzin berichten.
Je pretendeert als "Forum Topper" problemen op te lossen, dat doe je niet, je werkt enkel als stoorzender.
@Pasja,

Denise

Beste Denise,

Ik wil hierbij nog even reageren op jouw reactie.
  • Voor de goede orde: een vraag of een probleem kun je beantwoorden. Mijn klacht moet opgelost worden. Waarom staat er dan nu ineens "Beantwoord" in mijn topic?
  • Als je enigszins goed kennis genomen hebt van mijn klacht dan kun je concluderen dat de simpele essentie hiervan door jou niet begrepen is. De essentie van mijn topic kan op zich niet verkeerd begrepen worden: Telfort berekent teveel en komt zijn contract met mij niet na
  • Je spreekt over "de verwarring die hierdoor is ontstaan". Tussen welke partijen zou er onduidelijkheid moeten bestaan?? En over wat?? Mijn klacht is heel helder. De verwarring bestaat dus alleen in jouw hoofd.
  • En dan schrijf je "Mochten er nog onduidelijkheden bestaan dan verneem ik dat graag" Ik snap dat dit mogelijk een beleefd bedoeld afsluitend zinnetje is van jou of van Telfort. Het is een in dit geval een totale minachting van de klant. Ik heb een KLACHT ingediend op basis van gefundeerde informatie die jij en ik kunnen raadplegen. Die klacht heb jij niet begrepen. Eerder vermeld zinnetje zou je beter vervangen door: "Als ik uw klacht niet goed begrepen heb dan verneem ik dat graag". Die arrogantie van "het concern" tegen "de klant" is n.l. niet echt klantvriendelijk.
Misschien kun je iemand van je collega's vragen om hier meer inhoudelijk te reageren op mijn klacht?

Met vriendelijke groet,
Pasja
Reputatie 8
Badge +16
Die arrogantie van "het concern" tegen "de klant" is n.l. niet echt klantvriendelijk.

Om eerlijk te zijn vind ik jouw manier van posten en je schofferende houding tegenover Denise van Telfort ook niet bepaald vriendelijk overkomen.

Los van je probleem natuurlijk... want als Telfort ècht een duurder abonnement factureert dan je hebt afgesloten, dan is dat natuurlijk een kwalijke zaak.
Reputatie 8
Badge +16

Misschien kun je iemand van je collega's vragen om hier meer inhoudelijk te reageren op mijn klacht?

Meestal is de klant zelf diegene die niet voldoende op de hoogte is van de tarieven en manier van incasseren, dat is ook de reden dat Denise min of meer een standaard reactie en verwijzing geeft naar de uitleg over de eerste factuur.

Blijkbaar zijn er bij jouw toch nog vragen over de hoogte van de factuur, dat is de reden waarom Denise duidelijk aangeeft dat als de informatie niet toereikend is je hier alsnog kan reageren. Dit staat volledig los van het topic op beantwoord zetten.

Om haar nu van onkunde te betichten is een stapje te ver, en minachting van klachten is wel het laaste waar je haar van kan betichten.

Wacht even rustig tot morgen, zij zal zeker hier terug reageren op jouw reactie.
Om eerlijk te zijn vind ik jouw manier van posten en je schofferende houding tegenover Denise van Telfort ook niet bepaald vriendelijk overkomen.

Los van je probleem natuurlijk... want als Telfort ècht een duurder abonnement factureert dan je hebt afgesloten, dan is dat natuurlijk een kwalijke zaak.

Beste Franzki,

Bedankt voor je reactie.
Je hebt gelijk als ik inderdaad een schofferende houding en/of een onvriendelijke houding t.o.v. Denise zou hebben aangenomen.
Dat is helemaal niet het geval.

Ik geef toe dat het voor sommige mensen moeilijk is in een schriftelijke uitwisseling onderscheid te maken tussen een inhoudelijk scherpe reactie en een onvriendelijke houding ten aanzien van de opsteller.
Lees het nog maar eens na.
Geen onvertogen woord mijnerzijds.
Wel scherpe inhoudelijke kritiek omdat de reactie van de kant van Telfort inhoudelijk ondermaats is.

Ik waardeer jouw reactie zeer: "want als Telfort echt een duurder abonnement factureert dan je hebt afgesloten, dan is dat natuurlijk een kwalijke zaak"
DAT is de kern van mijn klacht! Jij bent de eerste die het begrijpt!

Mijn kritiek blijft zolang Telfort niet adequaat hierop reageert en niet corrigeert.

Met vriendelijke groet,
Pasja

Meestal

Blijkbaar zijn er bij jouw toch nog vragen over de hoogte van de factuur, dat is de reden waarom Denise duidelijk aangeeft dat als de informatie niet toereikend is je hier alsnog kan reageren. Dit staat volledig los van het topic op beantwoord zetten.

Om haar nu van onkunde te betichten is een stapje te ver, en minachting van klachten is wel het laaste waar je haar van kan betichten.

Wacht even rustig tot morgen, zij zal zeker hier terug reageren op jouw reactie.

Je zegt: Blijkbaar zijn er bij jou (-w) toch nog vragen over de hoogte van de factuur,..........
Ja, inderdaad, dat is de kern van het probleem, als je kennis neemt van mijn klacht.

Franzki is de eerste op dit forum die blijk geeft dat hij goed kennis genomen heeft van mijn klacht.
Reputatie 8
Badge +16
Ik geef toe dat het voor sommige mensen moeilijk is in een schriftelijke uitwisseling onderscheid te maken tussen een inhoudelijk scherpe reactie en een onvriendelijke houding ten aanzien van de opsteller.

Je kunt natuurlijk zelf vinden dat je scherp inhoudelijk reageert.... maar vervolgens lees ik dit:

- Als je enigszins goed kennis genomen hebt van mijn klacht dan kun je concluderen dat de simpele essentie hiervan door jou niet begrepen is.
- De verwarring bestaat dus alleen in jouw hoofd.
- Die klacht heb jij niet begrepen.
- Misschien kun je iemand van je collega's vragen om hier meer inhoudelijk te reageren op mijn klacht?

En ik lees alleen maar "je, jou, jij,  jouw "... dit gaat dus duidelijk niet over de inhoud maar over jouw (zeer eenzijdig) beeld van Denise van Telfort Webcare. En dan maakt het niet uit of je het direct zegt of het probeert te verdoezelen door het indirect te formuleren.

Je kunt je ook gewoon op de inhoud richten en zeggen dat je 12 euro moet betalen voor een abonnement van 7,50 euro, dat je het daar niet mee eens bent en dat je wilt dat dat zo spoedig mogelijk gecorrigeerd wordt... dat is scherp inhoudelijk en efficiënt communiceren. En dat kan gewoon in drie regels tekst.
Sterker nog, het kan in 1 regel tekst, zie de titel van mijn topic.
Reputatie 3
Badge +1
@Pasja,

Het is zeker niet de bedoeling geweest dat jij je niet gehoord voelt. Zo te lezen heb ik jouw vraag verkeerd geïnterpreteerd. Uiteraard licht ik graag alsnog toe waaruit de kosten zijn opgebouwd. Je kunt jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht sturen.

Denise

Reageer