Te hoge factuurbedrag vlak voor verlenging

• 24 oktober 2012
  • 5 reacties
  • 2008 keer bekeken

Beste,

Normaal hoor ik ongeveer 8.95 euro te betalen per maand dit wijkt door jullie altijd iets af ivm inflatie, maar ik keek net op mijn telfort
en zag dat er een bedrag stond van 20,73 wat betaald moet gaan worden dit kan nooit, omdat ik er in geen geval overheen heb gezeten dit kan ik ook zien aan mijn factuur. Ik heb op het moment  een abo van 300 min en 100 smsjes  en ga per 30 oktober naar 150 min en 500 smsjes dit zou me 7 euro per maand gaan kosten nou is mijn vraag hoe het mogelijk is dat er zo een hoog bedrag staat stel je zou die 2 bedragen bij elkaar optellen kom je nog niet eens op dat bedrag uit van 20,73.. ook in mijn belstatus vind ik wat onduidelijkheden zoals dat er staat van 22okt tot 1 nov 100 sms en 300 min en van 1 nov tot 22 nov 500 sms en 150 min dit zou betekenen dat ik zowel de oude als nieuwe abonement volledig zou moeten betalen het lijkt me toch logisch dat ze zoals vroeger je tot bijv 30 oktober een gedeelte van je bundel laten besteden.. 
Ik snap er zelf helemaal niks meer van zou graag wat duidelijkheid willen naar aanleiding van mijn bericht.

Vriendelijke groet,

5 reacties

Badge
Welkom op het forum Fun! Allereerst mijn excuses voor de verwarring. Uw verlenging is nog niet doorgevoerd, vandaar dat de kosten in BelStatus hoger zijn. BelStatus berekend de kosten op uw huidige situatie waarbij de korting verloopt per 31-10. Zodra de verlenging wordt doorgevoerd, ziet u dat de kosten worden herberekend. Inmiddels is de factuur van oktober opgemaakt. De teveel vooruitbetaalde kosten op de factuur van 25-10-2012, worden op de volgende factuur in mindering gebracht. In de periode tot de verlenging heeft u nog 88 van de 300 minuten, 29 van de 100 sms'jes en het meegenomen tegoed natuurlijk. Zodra de verlenging is doorgevoerd, ziet u in BelStatus hoeveel minuten en sms'jes u nog heeft tot 22 november.

Laïla
Bedankt voor je reactie blijkbaar kan jij wel zien hoeveel minuten ik heb.
Ik mag dus aannemen dat ik 13.23 ongeveer wat ik teveel betaal deze maand teruggestort krijg op me rekening.., want als ze dit de maand erop zouden verrekenen zoude ze me nog geld moeten toesturen aangezien me nieuwe abonomment 7 euro per maand is..

Ik ben vandaag ook in hilversum bij de winkel langsgeweest, omdat ik nog geen reactie op forum had gehad, maar helaas hadden ze daar dit keer een jonge knaap neergezet die niks anders kon doen dan zichzelf geweldig vinden en alsmaar zeggen dat ik hem niet moest uitleggen hoe hij zijn werk moest doen.. hem corrigeren met iets kleins dat een maand geen 32 dagen had al teveel voor hem was blijkbaar heeft voor hem een maand wel 32 dagen, waardoor ik ook nog een brutale reactie kreeg dat hij me niet verder zou helpen als ik hem zn werk niet liet doen hartstikke fijn natuurlijk voor mij dat ik na 7 jaar klant te zijn zoiets moet meemaken. Het enige wat hij uiteindelijk heeft gedaan is de klantenservice bellen om informatie te krijgen wat iedereen me had kunnen vertellen en dus niks wijzer ben geworden ook over deze knaap zou ik ergens een klacht willen indienen snap niet waarom er zulke mensen in de winkels worden neergezet om te ''helpen''
Badge
Ik heb het zelf voor u uitgerekend, vandaar. Het teveel betaalde bedrag wordt verrekend met de factuur. Als het teveel betaalde bedrag hoger is dan de abonnementskosten en eventuele verbruikskosten, dan wordt het restant teruggestort op uw rekening.

Mijn oprechte excuses voor uw ervaring in onze winkel. Ik heb uw klacht doorgezet naar de afdeling die hierover gaat, wij gaan ermee aan de slag. Mochten er nog onduidelijkheden zijn of iets dergelijks, dan kunt u mij een privébericht sturen.

Laïla
Reputatie 1
Ik vind het slordig om de kan zo in verwarring te brengen, ik heb het nog nooit nooit mee gemaakt vroeger en het bleef dan ook zo doorhobbelen mist het abonnement niet verandert was.
Badge
@Eraser24,

Het is niet onze bedoeling om onze klanten in verwarring te brengen. Er is qua opbouw en berekening van de factuur niets veranderd ten opzichte van vroeger.

Laïla

Reageer