beantwoord

Spotify Premium zowel in rekening bij Telfort als Spotify

• 25 februari 2020
  • 9 reacties
  • 328 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Op 3 februari jl. heb ik via Telfort een Spotify Premium account toegevoegd aan mijn abonnement. Zelf had ik al Premium via Spotify zelf, maar ik dacht laat ik gebruikmaken van de korting. 

Op de site van Telfort staat dat overstappen heel simpel is en dat het ene account gewoon wordt omgezet in het andere. Dat klonk simpel.

Ik heb dus de activatiecode gebruikt om Spotify Premium te activeren. Toen kreeg ik van Telfort het bericht dat dit nog niet kon omdat ik nog een account had bij Spotify. Dat moest ik eerst opzeggen, volgens de instructies van Telfort. En vervolgens zou Telfort ervoor zorgen dat Premium van Telfort werd geactiveerd. Zo gezegd zo gedaan. Spotify Premium bij Spotify zelf loopt af op 3 maart 2020 (er is namelijk een maand opzegtermijn). 

Het is nu 23 februari en de factuur van Telfort is binnen. En wat staat erop?

Ik moet 6,20 betalen voor de periode 3 feb t/m 22 feb en 8,99 betalen voor 23 feb t/m 22 maart. Dit terwijl ik bij Spotify zelf ook nog 9,99 betaal tot aan 3 maart. 

Net de klantenservice van Telfort gebeld and tja…. ‘dat is zoals het gaat mevrouw. Spotify heeft een maand opzegtermijn en doet niet aan terugbetalen. Bij ons is uw abonnement direct op 3 februari ingegaan. Wij activeren dat direct en doen dat niet als het abonnement bij Spotify afloopt’. 

Dus ik vraag: ‘dat betekent dus dat iedereen die gebruik maakt van de overstapservice dubbele kosten heeft?’. Het antwoord: “ja, dat klopt”. 

Ik geloof mijn oren niet! Dit kan toch niet de bedoeling zijn? De mevrouw aan de lijn kon niets doen verder en wenste mij een fijne dag…

Telfort hoe zit dit? En hebben meer mensen dit?

Groet, Maite

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 28 februari 2020, 08:41

Hoi @Maitevg, welkom hier. 

Ik lees dat je Spotify bij ons hebt genomen vanwege de euro korting. Die kan ik goed begrijpen. Alleen nu heb je dubbele lasten gehad. Het overzetten van het account is inderdaad gemakkelijk. Alleen wel als jouw abonnement al overgezet is naar Free. Wij weten immers niet wanneer jouw abonnement bij Spotify zelf stopt. Bij ons wordt Spotify actief inderdaad wanneer je het aanvraagt, vandaar dat het ook op de factuur staat. Want een overstapservice met Spotify hebben we niet. Om je toch tegemoet te komen, zullen we het verschil delen?

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Maitevg, welkom hier. 

Ik lees dat je Spotify bij ons hebt genomen vanwege de euro korting. Die kan ik goed begrijpen. Alleen nu heb je dubbele lasten gehad. Het overzetten van het account is inderdaad gemakkelijk. Alleen wel als jouw abonnement al overgezet is naar Free. Wij weten immers niet wanneer jouw abonnement bij Spotify zelf stopt. Bij ons wordt Spotify actief inderdaad wanneer je het aanvraagt, vandaar dat het ook op de factuur staat. Want een overstapservice met Spotify hebben we niet. Om je toch tegemoet te komen, zullen we het verschil delen?

Reputatie 1

Beste Bart,

hartelijk dank voor de reactie en het schappelijke voorstel. Ik maak daar graag gebruik van.

wel lijkt het mij goed als jullie op de website duidelijker aangeven dat Spotify Premium omgezet moet zijn naar Free voordat het vanuit Telfort wordt geactiveerd. Wellicht dat jullie dat nog duidelijker kunnen neerzetten voor volgende klanten die dit willen.

Met vriendelijke groet,

Maite

Reputatie 8
Badge +12

Graag gedaan. Ik heb het dan ook meteen in orde gemaakt. Binnen 10 dagen krijg je de helft van het teveel betaalde terug. 

Mocht je verder nog vragen krijgen, dan zien we je graag weer verschijnen. 

Reputatie 1

Daar ben ik weer… helaas moet ik vandaag constateren dat mijn Spotify Premium van Telfort niet is geactiveerd. Vandaag liep mijn Premium account bij Spotify zelf af en Telfort zou nu automatisch Premium activeren, aldus in elke mail gecommuniceerd. Dat is dus niet gebeurd. Kunnen jullie mij laten weten hoe dit zit?

Mogelijk is het genoeg om via onderstaande  link een nieuwe activatie code op te vragen.

https://spotify.telfort.nl/spotify/activeer

Op dezelfde pagina wordt ook aangegeven welke actie nodig is als je al een account hebt.

Ja, als je al Spotify Premium hebt, kun je gewoon je eigen account blijven gebruiken door bij het activeren van je Telfort Spotify Premium account, je bestaande accountgegevens in te vullen. Je opgeslagen muziek en afspeellijsten blijven dan bewaard. Je moet wel eerst je premium versie omzetten in een gratis versie.

Reputatie 1

Inmiddels de oude code nogmaals geprobeerd en nu werkt het. Kennelijk moest ik deze actie nog wel zelf uitvoeren in tegenstelling tot het bericht dat Telfort mij stuurde. Moet wel zeggen dat Telfort uitblinkt in onduidelijke berichtgeving hierover...

Reputatie 8
Badge +12

Dit gaat niet automatisch inderdaad, maar met de activatiecode. Staat dus verkeerd in de mail. Dat heb ik gemeld. 

In ieder geval fijn te lezen dat het nu werkt. Heel veel luisterplezier gewenst en mocht je nog vragen hebben, dan zien we je graag weer op het Forum verschijnen. 

Reputatie 8
Badge +12

Dit gaat niet automatisch inderdaad, maar met de activatiecode. Staat dus verkeerd in de mail. Dat heb ik gemeld. 

In ieder geval fijn te lezen dat het nu werkt. Heel veel luisterplezier gewenst en mocht je nog vragen hebben, dan zien we je graag weer op het Forum verschijnen. 

Reputatie 1

Bedankt voor het geven van nuttige informatie hier

Reageer