Sms-diensten met een John's Phone.

• 12 oktober 2012
  • 6 reacties
  • 2379 keer bekeken

Badge
Klacht 1:
U krijgt binnen 10 werkdagen een antwoord van ons. Die 10 werkdagen zijn sinds gisteren voorbij.

Klacht 2: (Het bericht dat ik naar de klantenservice heb gestuurd)
Sinds 06/08/2012 ben ik klant bij Telfort. Met een nieuw nummer maak ik gebruik van een "300 belminuten" abo. Dit doe ik door middel van mijn John's Phone - een telefoon waar ik alleen mee kan bellen.

Tot mijn verbazing zag ik vandaag (24/09/2012) dat er € 72,50 van mijn rekening is afgeschreven. Via De Telfort website heb ik door middel van een andere GSM mijn wachtwoord voor Mijn Telfort aangevraagd en ontvangen.  Bij het bekijken van mijn rekeningspecificatie viel mij vele malen een het bedrag van €1,26 voor sms-diensten op. Sms-diensten die begonnen zijn op 07/08/12.

Vreemd, omdat ik:
a - Een telefoon heb waar ik NIET mee kan smsen.
b - Ik mijn simkaart nog NOOIT heb gebruikt om een sms te versturen. Pas sinds vandaag (24/09/2012)  heb ik door middel van een andere gsm de simkaart gebruikt om een sms te ontvangen voor de activatie van Mijn Telfort.

Sinds ik klant ben van Telfort en dit nieuwe nummer gebruikt heb ik al meerdere telefoontjes ontvangen voor ene Martin. Martin is zeer waarschijnlijk de vorige gebruiker van mijn huidige nummer geweest en heeft zeer waarschijnlijk ook ooit deze sms-dienst gestart.

Mijn grootste frustratie is dat Telfort mij een product/dienst heeft geleverd wat niet in orde is en waar ik ten onrechte al meer dan €60,00 euro voor betaald heb.

Het gaat hier om de rekeningen:
- xxx
- xxx
En voor de komende rekening gaat al over extra verbruik van  € 31,98.

Ik heb bewust gekozen voor een alleen bellen abonnement. Het enige wat ik dus met mijn John's Phone doe is bellen - iets anders kan het ding niet.

Ondertussen heb ik via http://www.smsdienstenfilter.nl/ hopelijk de smsdienst geblokkeerd. Ik hoop het teveel betaalde bedrag voor de dienst en btw terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Klantnummer: 5183307

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Badge
Fijn dat u een reactie heeft ontvangen en dat het netjes wordt afgehandeld. U ook bedankt! Ik heb het topic gesloten.

Laïla
Badge
Ik heb vandaag bericht ontvangen van Telfort. Het wordt netjes afgehandeld. Bedankt.
Badge
Welkom op het forum Bronson! Mijn excuses dat u geen reactie heeft gekregen binnen de beloofde termijn. Graag kijk ik dit voor u na. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Badge
Maar wat doe ik nu aan het feit dat Telfort mij niks laat weten?! Bellen en te horen krijgen dat ik maar moet e-mailen? Een e-mail naar de klantenservice sturen, tien dagen wachten en weer geen bericht terug krijgen? Of binnen stappen in een Telfort winkel?
Badge
Ik zou eigenlijk wel willen weten of de vorige gebruiker van mijn nummer dit soort smsjes ook al binnen kreeg. Het is nogal apart dat al enkele uren na dat ik mijn simkaart heb geactiveerd deze smsjes zijn binnen gekomen. De eerste keer dat ik mijn nummer via e-mail aan anderen heb laten weten is op 10/08 geweest. Slechts één keer heb ik mijn nummer achter gelaten op een website (van de Vrienden Loterij), maar dit was pas in september. 

Ik ben er bang voor dat Telfort niet alle lopende zaken van de vorige gebruiker van mijn telefoonnummer heeft afgesloten. Hoelang blijft een telefoonnummer ongebruikt voordat het naar een nieuwe klant gaat?
Badge +2
Ongeacht dat jij met je telefoon al dan niet niet kan sms'en, kan het desondanks zijn dat u uw nummer (of iemand anders) per ongeluk eens op een bepaalde site hebt achtergelaten/is ingevuld, en dat je daarmee in feite bent aangemeld voor een specifieke betaalde sms-dienst. Deze sms-diensten zijn niet afkomstig van Telfort, en de kosten daarvan zijn in principe dan ook terecht. U kunt namelijk een volledige blokkade voor dit soort diensten inderdaad instellen via www.smsdienstenfilter.nl, of de Telfort klantenservice. Goed dat je dit inmiddels hebt gedaan.

Wellicht kan de webcare je vertellen of er desondanks in deze vervelende situatie iets voor u kan worden gedaan.