beantwoord

Slotnota ivm overstap naar KPN

• 17 maart 2020
  • 10 reacties
  • 364 keer bekeken

Ben deze achterliggende periode door Telfort veelvuldig gebombardeerd met de tekst “Telfort wordt KPN” !  Daarin werd onder andere aangegeven dat de overstap geruisloos en zonder kosten zou verlopen. Ook werd aangegeven om eens de site van KPN te bekijken om de voordelen van KPN te bekijken. Die voordelen zag ik wel zitten vandaar dat ik mij bij KPN gemeld heb. Nu blijkt dat het allemaal niet zo soepel loopt als gesuggereerd. Telfort wordt wel KPN maar doe je dat dan moet je bloeden. Krijg nu een slotnota van Telfort ad. 477,34 wegens het vroegtijdig beëindigen van het abonnement. Telfort wordt KPN maar intern blijkt men toch weinig info over en weer aan elkaar te verstrekken. Hoe nu verder ? Even Apeldoorn om mijn Rechtsbijstandverzekering te activeren ?

klantnummer  1001914939    

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 maart 2020, 11:33

Ik zie dat er inmiddels contact is geweest en dat de oplossing gevonden is. Heel fijn. 

Bekijk reactie

10 reacties

Het lijkt erop dat je een aantal zaken verkeerd hebt begrepen.

Sinds 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden, daar heeft het merendeel van de klanten weinig van gemerkt, de andere naam op de bank afschriften en de andere app voor het verbruik zijn de grootste veranderingen. Later dit jaar volgt Telfort Thuis daar krijgen de klanten nader bericht over als dit zover is.

Wat je nu hebt gedaan is overgestapt voor je contract vrij bent, deze slotnota is helaas volkomen terecht.

Uw antwoord is niet het juiste antwoord !

Ik ben immers met mijn switch binnen het concern gebleven en moet nu een "boete" betalen door de verwarring die Telfort en KPN zaaien. Wel eens van klantgerichtheid gehoord en te goeder trouw handelen ? Krijg van uw reactie een vieze smaak ik mijn mond want 477,34 euro is geen kattepis !!! 

Na een dagje nadenken, recapituleren en alle ontvangen e-mails en brieven nogmaals te hebben bekeken wil ik u op het volgende wijzen ! In het najaar van 2019 ontving ik van Telfort bericht dat ik binnenkort over glasvezel zou kunnen beschikken. Het zou niets extra gaan kosten en een snelheid van 50mb was standaard. Ik heb mij toen aangemeld dat ik glasvezel wilde hebben maar wel met 100 mb snelheid. Dit zou 7 euro p/m extra gaan kosten. Op 15 september kreeg ik bericht van Telfort dat mijn pakket bij Telfort was gewijzigd naar Glasvezel internet. Niets aan de hand dus zou je denken, máár de aanleg van het glasvezelnetwerk liet op zich wachten. Pas op 31 januari 2020 (ná 4,5 maand) werd glasvezel opgeleverd en geactiveerd. Zoals eerder aangegeven werd ik in de tussentijd via zowel Telfort als KPN verleid om eens op de site van KPN te kijken. Dat heb ik dus gedaan met het huidige resultaat. Op 6 februari 2020 schrijft KPN "fijn dat u kiest voor KPN". 2 dagen later reageert Telfort positief op deze opzegging.  

Juridisch wordt van Rechtswege bepaald dat de nieuwe overeenkomst pas geldt als het gevraagde geleverd is. Niet 15 september 2019 is daarin maatgevend maar de uiteindelijke opleveringsdatum te weten 31 januari 2020. Omdat de overstap naar KPN binnen de 14 dagen termijn van opzegging ligt, kan mijns inziens niets verweten worden en verzoek ik u “onze” overeenkomst per 27 februari j.l. als beëindigd te beschouwen.

Groet

Arie van der Jagt        

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Woppertje, ik kan mij goed voorstellen dat je niet blij bent met de hoge slotnota. Deze komt doordat je bent overgestapt naar KPN terwijl je nog binnen contract zat bij ons. Nog tot januari volgend jaar. 

Ik begrijp dat het door verwarring is gekomen. Ja, we worden KPN. De mobiele zijn reeds overgenomen. Telfort Thuis zal later volgen dit jaar. Verdere berichtgeving daarover volgt nog. Nu zijn we dus nog niet samen. Je hebt een abonnement bij KPN aangevraagd met overstapservice, door die reden hebben wij van KPN begrepen dat jouw Telfort abonnement opgezegd moet worden. Zij nemen namelijk de lijn over. Dit betekent dat het contract dus niet is uitgezeten en daardoor brengen wij het restant in rekening. Helaas zitten we al buiten de 14 dagen zichttermijn dus kan de aanvraag bij KPN niet meer ongedaan gemaakt worden. Meer kan ik er zo niet van maken ben ik bang. 

Bedankt voor de snelle reaktie. Feitelijk ben ik helemaal niet blij. Niet met de slotnota, niet met de zeer late oplevering van de glasvezel aansluiting, het ingebreke blijven door Telfort, deze hele rompslomp met 2 partijen binnen 1 concern en de reaktie op het totaal door jou en je collega !

Ik ben wel blij dat je aangeeft dat het contract van januari 2020 tot januari 2021 zou hebben moeten lopen. Zoals eerder aangegeven heeft Telfort op 31 januari 2020 uiteindelijk de glasvezellijn opgeleverd en geactiveerd .Op die dag is de overeenkomst met Telfort tot levering van glasvezel-internet tot stand gekomen. 6 dagen later schrijft KPN aan mij “fijn dat u kiest voor KPN” en zegt het contract met Telfort namens mij op. 2 dagen later wordt dit door Telfort bevestigd. 31 januari en 8 februari zijn 8 dagen. De overeenkomst met Telfort geeft aan dat deze binnen 14 dagen na tot standkoming van de overeenkomst zonder opgave van reden, ontbonden kan worden. Zulks is dus geschied met de opzegging via KPN.

Ten slotte wil ik u erop wijzen dat Telfort ernstig in gebreke is gebleven door op 23 september 2019 een dienst aan te bieden (glasvezel-internet) die niet geleverd werd. Op basis daarvan was de overeenkomst al nietig !  

Ik ga er vanuit dat de incasso van de slotnota stop wordt gezet. 

Arie van der Jagt

Even voor de goede orde ik ben gewoon een forum bezoeker, en geen klant meer, zeker niet werkzaam voor KPN/Telfort mocht je mij bedoelen met de collega.

Ik vrees dat de stelling niet op gaat. 

Verlengt iemand een mobiel abonnement 4 maanden voor het einde van het contract gaat de bedenktijd in vanaf het plaatsen van de order. Niet vanaf het ingaan van het nieuwe abonnement.

Je hebt tot de glasvezel is opgeleverd je normale dienst geleverd gekregen. Vanaf januari is de nieuwe overeenkomst ingegaan een overeenkomst waarvan je waarschijnlijk ruimvoor de oplevering een bevestiging hebt gekregen.

Op mijn vorig adres heb ik ook een  glasvezel abonnement besteld nog voor de aansluiting aanwezig was dat heeft bijna 9 maanden geduurd. De overeenkomst was er al, ik ben pas gaan betalen na de oplevering.

Ik vraag me wel serieus iets af, waarom heb je voor KPN gekozen wat waren de voordelen die je zag? Even los gezien van de problemen rond het afkoop bedrag.

Reputatie 8
Badge +12

Dat snap ik. Het is ook een antwoord wat ik liever niet had getypt. Het is echter wel hoe de situatie is. 

Alleen ik heb nog wel wat onduidelijkheid. Want 14 augustus heb je het abonnement voor een jaar aangevraagd per 23 september. Alleen de glasvezel is uitgesteld en daarom vermoedelijk de ingangsdatum  verschoven is. Vervolgens hebben wij op 8 februari te horen gekregen dat je bij KPN een abonnement hebt aangevraagd. Dat is de reden waarom wij jouw Telfort abonnement hebben stopgezet. Omdat deze nog binnen contract zat. Is het dus contractbreuk. Vandaar de slotnota waar het resterende bedrag is gefactureerd. Ik ga nog eens overleggen maandag hoe het precies zit en of er iets mogelijk is. 

Ik verwijs je naar het onderstaande ! Wie zaait hier verwarring ??? De overstap van Telfort naar KPN zou geruisloos plaatsvinden zonder extra kosten. Ik ben waarschijnlijk te enthousiast geweest om mijn overstap zelf te diregeren máár dat ik daarvoor moet bloeden ? Nonsens !.  De aangekondigde incassering van de slotnota heb ik weer gestorneerd. Wat mij wel opvalt is dat jullie afdeling klantenservice bij wie ik ook gereclameerd heb, tot nu toe niet gereageerd heeft. Vraag mij af of die naam wel bij deze service past ! 

Wanneer wordt mijn Telfort Thuis abonnement omgezet naar KPN?

We zijn bezig met de voorbereidingen van het omzetten van je Telfort Thuis abonnement naar KPN. Zodra de definitieve datum bekend is, ontvang je een persoonlijk bericht van ons.

Wat gebeurt er met de prijs van mijn abonnement?

We zetten Telfort Thuis abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs en voorwaarden die je op dat moment bij Telfort hebt.

Ik heb nu internet via ADSL. Kan ik overstappen op glasvezel internet?

Wanneer er glasvezel beschikbaar is op je adres, heb je de mogelijkheid om dit af te sluiten.

ps. Bart, mijn irritatie is niet persoonlijk bedoeld !

Geruisloos, idd was dat gebeurd als jij geen nieuw abonnement met overstapservice had afgesloten, ik zou als ex-klant je hooguit adviseren, betaal de afkoopsom wel en stoneer hem niet, anders zadel je jezelf alleen met meer kosten op, hoop voor je dat er een coulange regeling komt voor je en je het (gedeeltelijk) weer terug krijgt.

Reputatie 8
Badge +12

Ik begrijp dat het niet persoonlijk is. De frustratie begrijp ik ook goed. Ik heb dan ook even overlegd. Ik kan hier echter zelf zo niets mee. Ik heb daarom een klacht voor je aangemaakt. Mijn collega van de afdeling klantrelaties zal zich hier verder over buigen en contact met je opnemen. Dit zal naar verwachting binnen 1 werkdag gebeuren. Ik hoor graag van je als er contact is geweest. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik zie dat er inmiddels contact is geweest en dat de oplossing gevonden is. Heel fijn. 

Reageer