beantwoord

Slechte ervaringen met reactietermijn 10 werkdagen

• 21 oktober 2013
  • 16 reacties
  • 3235 keer bekeken

Ik heb ongeveer 14 dagen geleden een vraag per e-mail gesteld. Bij Telfort geregistreerd onder nummer  CM 1310006000154. Kreeg een e-mail terug dat ze binnen 10 dagen zouden antwoorden maar nog steeds niets gehoord. Gebeld met de helpdesk en zij meldde mij dat zij niet in het systeem kunnen. Ben ik de enige met deze slechte ervaring of is Telfort altijd zo slordig met de beantwoording van e-mails. Ik heb trouwens het idee dat zij dit actief ontmoedigen door met opzet een lange responstijd in te bouwen
icon

Beste antwoord door Lagoa 22 oktober 2013, 14:14

Er lijkt gelukkig beweging bij Telfort te ontstaan. Ik heb net een e-mail ontvangen waarin men aanvullende gegevens vraagt en deze inmiddels ook al verstuurd via de bijgevoegde link. Ben benieuwd of ik nu op een redelijke termijn, hopelijk positief uitsluitsel krijg.om deze vervelende kwestie recht gezet te krijgen.
Bekijk reactie

16 reacties

Badge +2
Via email geldt een reactietijd van 10 werkdagen. E-mails werken zowel vanuit de klant als het bedrijf niet optimaal, omdat je niet even snel kan checken of de klant zo afdoende weet, nog kan je klanten wijzen op specifieke acties. De snelste en beste wijze voor contact is daarom de telefonische klantenservice.

Voor niet dringende vragen is email/contact formulier invullen een prima mogelijkheid.
ik heb Telfort gebeld maar daar kunnen ze niet in het systeem waar ook de e-mails in geregistreerd worden. Zij zeggen wacht maar af. M.a.w. dikke vinger. Ik heb in mijn e-mail expliciet gevraagd hoe het mogelijk is dat zij een betalingsachterstand bij de stichting Preventel ( wij van wc eend) melden over een betwiste factuur van 4  tot  6 jaar geleden. Naar mijn mening is een kwestie destijds afgedaan en heeft Telfort haar ongelijk ingezien en verder afgezien van betalingsherinnering en of erger incasso's.

Nu schijnt er een hele batch betalingsachterstanden op 15 januari 2010 aan de incasso maffia verkocht en zijn. Groen en rijp door elkaar zogezegd. De Telfort medewerkster zegt nu u moet bij het incassobureau zijn. Maar dit is ten onrechte. Ik wil dat dit gecultiveerde misverstand wat veroorzaakt is door Telfort en mij al een hoop negatieve energie gekost heeft opgelost wordt.
Badge +2
Volgens mij heb je daar al een topic over aangemaakt/in gereageerd. Normaliter is 1 topic afdoende. Ik hoop dat alles voor je opgehelderd wordt.
Volgens mij heb je daar al een topic over aangemaakt/in gereageerd. Normaliter is 1 topic afdoende. Ik hoop dat alles voor je opgehelderd wordt.

Nee, Naar welk topic verwijs je dan? Is er een soortgelijk geval? 
Er lijkt gelukkig beweging bij Telfort te ontstaan. Ik heb net een e-mail ontvangen waarin men aanvullende gegevens vraagt en deze inmiddels ook al verstuurd via de bijgevoegde link. Ben benieuwd of ik nu op een redelijke termijn, hopelijk positief uitsluitsel krijg.om deze vervelende kwestie recht gezet te krijgen.
Reputatie 3
Badge +1
@Lagao,

Wat een vervelende situatie. Fijn dat het nu voor je wordt uitgezocht. Mocht ik je nog ergens mee van dienst kunnen zijn in de tussentijd dan verneem ik dat graag.

Denise
@Lagao,

Wat een vervelende situatie. Fijn dat het nu voor je wordt uitgezocht. Mocht ik je nog ergens mee van dienst kunnen zijn in de tussentijd dan verneem ik dat graag.

Denise

Enig idee wanneer ik uitsluitsel krijg? 
Reputatie 3
Badge +1
@Lagao,

Ik kan dit niet direct voor je inzien. Graag kijken ik de status voor je na. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Gegevens als privebericht verstuurd.

Ontvangen op Tue, Oct 22, 2013 at 12:04 PM Geachte heer/mevrouw,  Hartelijk dank voor uw bericht aan Telfort.

Wij vinden het zeer spijtig dat u onterecht geregistreerd zou zijn bij Preventel. Om u verder te kunnen helpen hebben wij nog aanvullende gegevens van uw nodig:Naam Adres Postcode evt. klantnummer bij Telfort.  Zou u deze naar ons toe willen mailen ?
Met vriendelijke groet, Telfort B.V Afdeling Klantenservice Mobiel > Reactie versturen naar Telfort

Diezelfde dag verstuurd via de link die onderaan de e-mail staat. Dus deze informatie heeft Telfort al vanaf 22 oktober 13.00 uur.  Overigens is de e-mail erg verwarrend ik citeer “ zou u deze naar ons toe willen mailen” als je dan de reply gebruikt krijg je deze terug omdat het e-mail adres niet in gebruik is. Over efficiency en goed informatiebeheer gesproken. Dan is het helemaal niet verwonderlijk dat Telfort  fouten maakt.. ALLEEN ALS HET ONGELOOFLIJK VEEL TIJD en energie OM DEZE OPGELOST TE KRIJGEN.
Reputatie 3
Badge +1
@Lagao,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb dit uitgezet bij de afdeling die dit verder oppakt. Binnen twee werkdagen wordt er contact met jou gelegd. Mijn excuses voor de lange doorlooptijd tot nu toe.

Denise
Telfort, dochter van KPN is medeoprichter van stichting preventel. Ik heb in verband met een vermeende negatieve aantekening op 10 september jongstleden een brief gestuurd met een aantal vragen. Een brief lijkt ouderwets, het is het ook, maar is waarschijnlijk alleen bedoeld om de totale minachting voor cliënten van Telekom providers duidelijk te maken. De stichting preventel  Is op geen enkele wijze anders dan met een brief te benaderen. Geen e-mail geen telefoon.

Omdat ik na ruim twee weken nog niets gehoord heb op 28 september een nieuwe brief gestuurd. Zie de tekst

Ik werd bij de wisseling van een telecom provider onprettig verrast doordat die mij  weigerde door een (vermeende) negatieve credit check.  Vermoedelijk is dit een vergissing omdat ik bij mijn huidige provider, Simpel  en ook bij mijn vorige nog nooit een betalings achterstand heb gehad.

Het enige wat een verklaring hiervoor kan zijn is een met succes betwiste eindnota van Telfort van 5 tot 7 jaar geleden. Nadat ik deze duidelijk beargumenteerd betwist had zijn de aanmaningen  gestopt. Hieruit leidt ik af dat zij de  onredelijkheid van hun terecht betwistte facturatie inzagen, zonder dat overigens beleefdheidshalve te melden.

Dat ik nooit of te nimmer een betalingsachterstand bij een  telefoonabonnement hebt gehad wordt bevestigd doordat ik aansluitend hierop probleemloos een ander telecom abonnement (KPN) kon afsluiten. En daarna weer bij mijn huidige provider. M.a.w. het is onverklaarbaar dat er nu een negatief advies naar mijn nieuwe toekomstige provider XXXX is gestuurd.

Ik verzoek u mij te informeren over mijn status en mij te voorzien van uw klachtenregeling. Tevens verzoek ik u mij de statuten van de stichting en het laatste jaarverslag, ik verwacht 2012, beschikbaar te stellen. Voor de goede orde merk ik op dat de door mij gevraagde informatie vanaf  jan, 2014 voor elke stichting openbaar is en gepubliceerd moet worden op de website. M.a.w. ik verwacht dat u dit verzoek honoreert. Ik zal de informatie gebruiken om te beoordelen of e.e.a in overeenstemming is met de wet en regelgeving wat ik op onderdelen betwijfel.

Nog  wat vragen, als er van iemand een registratie plaatsvindt bij uw stichting wordt deze persoon of organisatie hierop dan door u geattendeerd en wordt de registratie ook gecheckt en welke gegevens worden geregistreerd en voor welke duur, ofwel wat is de vervaldatum?

Kijk er niet van op manier heb ik op 28 oktober nog steeds geen antwoord op. Conclusie het duurt al meer dan 7 weken voordat ik ook maar een begin van een reactie heb Nu maar even rechtstreekse Telfort gegaan. Ik heb je een e-mail gestuurd en ik kreeg daarop een bevestiging van ontvangst met een nummer. Ook hier bijna 14 dagen gaan bellen  en ook daar kunnen ze hun eigen bevestiging niet meer terugvinden. Citaat: Uw klacht is verstuurd. Het referentienummer is: CM131006000154. U ontvangt binnen 10 werkdagen antwoord.Telfort. Nooit meer iets van gehoord !!!   Toen het forum gebruikt Dat gaat al iets sneller maar zijn ze ook al vanaf 21 oktober druk om een ander terug te vinden. Zegt wel iets over de betrouwbaarheid van hun gegevensbestanden.

Dus nu na bijna twee maanden nog steeds geen duidelijkheid van Telfort. Lijkt mij een leuk item worden voor radar of dat kan niet waar zijn. Zal als deze case afgerond is deze ook in zijn geheel opsturen naar de consumentenman.
Reputatie 3
Badge +1
@Lagao,

Ik heb jouw gegevens ontvangen en dit uitgezet bij de betreffende afdeling om dit uit te zoeken. Er wordt binnen drie werkdagen contact met jou gelegd. Zoals je ziet heb ik jouw topics samengevoegd om het overzicht te waarborgen.
Daarnaast wil ik aangeven dat Telfort samenwerkt met stichting Preventel, wij zijn geen mede-oprichter.

Denise
@Lagao,

Ik heb jouw gegevens ontvangen en dit uitgezet bij de betreffende afdeling om dit uit te zoeken. Er wordt binnen drie werkdagen contact met jou gelegd. Zoals je ziet heb ik jouw topics samengevoegd om het overzicht te waarborgen.
Daarnaast wil ik aangeven dat Telfort samenwerkt met stichting Preventel, wij zijn geen mede-oprichter.

Denise

Dit schreef ik op 21 -10-2013 "Nu schijnt er een hele batch betalingsachterstanden op 15 januari 2010 aan de incasso maffia verkocht en zijn. Groen en rijp door elkaar zogezegd. De Telfort medewerkster zegt nu u moet bij het incassobureau zijn. Maar dit is ten onrechte. Ik wil dat dit gecultiveerde misverstand wat veroorzaakt is door Telfort en mij al een hoop negatieve energie gekost heeft opgelost wordt"
En dit antwoord kwam op 31-10-2013 . "De laatste gegevens die wij hebben terug kunnen vinden zijn van 15 januari 2010 dat uw dossier is overgedragen aan Incassobureau GGN. U kunt ze bereiken onder nummer 073-5181260. Omdat uw dossier is overgedragen mogen wij u niet verder helpen.
CONCLUSIE Ze hebben 10 dagen erover gedaan voor ze ook maar iets konden vinden!! Dat zegt toch alles over de organisatie en de service Ik stel dat zij ten onrechte een dossier van mij hebben overgedragen en zij geven een dikke vinger, zo van wij hebben het over gedragen en zoek het verder lekker zelf uit. Ik neem hier geen genoegen mee zal verdere stappen ondernemen. Overigens vinden jullie het niet vreemd dat na het beeindigen van jullie contract ik daarna gewoon bij 2 providers met mijn nummer van Telfort een abonnement heb afgesloten.Als er een probleem was dan was dat toch niet mogelijk geweest. 
Badge +2
Het is overgedragen aan het incassobureau, dus kan je alléén bij hen terecht. Lijkt me een helder verhaal.
Reputatie 3
Badge +1
@Lagoa,

Dit staat uit bij de afdeling die dit verder oppakt. De reactie die je nu hebt ontvangen is niet afkomstig van deze afdeling. Waarschijnlijk heb je dit probleem ook via een ander kanaal kenbaar gemaakt? Er wordt in ieder geval vandaag of maandag telefonisch contact met jou gelegd om e.a. toe te lichten.

Denise
@Lagoa,

Dit staat uit bij de afdeling die dit verder oppakt. De reactie die je nu hebt ontvangen is niet afkomstig van deze afdeling. Waarschijnlijk heb je dit probleem ook via een ander kanaal kenbaar gemaakt? Er wordt in ieder geval vandaag of maandag telefonisch contact met jou gelegd om e.a. toe te lichten.

Denise

Telfort en Ik zijn contract partijen. Telfort kan zich (juridisch) niet verschuilen achter "wij  hebben het overgedragen" daar is genoeg juridisch prudentie over!! De aanpak van Telfort en Preventel is discutabel in meerdere opzichten en leent zich om op een "hoger"plan getild te worden. Even voor de goede orde ik heb het desijds bij telfort gekregen mobile telefoon nummer gewoon in gebruik. Ik ben nu tot maandag 19.00 zelfs op dit nummer (***400) bereikbaar.  Ben niet desperad of zo. Ik gebruik bovendien, omdat ik niet in Ned woon slechts 4 weken per jaar mijn ned nummer. M.a.w. dit is voor mij een pricipieele kwestie om de willekeur en de fouten in het systeem ter discussie te stellen.  

Reageer