beantwoord

Rekeningen van Telfort betalen aan KPN

• 24 mei 2018
  • 7 reacties
  • 263 keer bekeken

Ik krijg een rekening van KPN, betreffende abonnementskosten mobiele telefoon maart (68,70) en april 2018 van mijn Telfort mobiele telefoon abonnement, deze betaal (70,10) ik 20 april 2018 ... Blijkbaar stelt KPN Telfort hiervan niet op de hoogte want op 20 april wordt door Telfort ook de rekening van april automatisch van mijn rekening afgetrokken ... Ik heb dus nu 2 x mijn rekening van april betaald !!

De rekening van april is euro 1,40 ... Dit is raar want mijn contractkosten alleen is al euro 22,50 !?
Nu krijg ik de rekening van mei; euro 64,60 ... Dit is veel te veel !
Dus wat doe ik, ik boek de rekening van april en mei terug ... Wat blijkt nu; Door storing is er een verkeerde rekening van april gestuurd (te weinig) en deze is gecorrigeerd met de rekening van mei (te veel) ! Helaas, wordt ik hiervan als klant niet van op de hoogte gebracht ...

Er ging dus iets fout bij jullie waardoor dus 2 rekeningen (april en mei) niet klopten, maar jullie verzuimen hiervan de klant op de hoogte te brengen, en ik dus middels telefoon (kosten) moet proberen te achterhalen wat er aan de hand is !? ...

Vanochtend krijg ik van Telfort een aanmaning dat mijn rekening april (1,40) en mei (64,60) teruggeboekt is en of ik deze wil betalen, dus ik heb vanochtend euro 66,- betaald ...

Dus wederom is de rekening van april (1,40) dubbel betaald !!

Kunt u mij uitleggen hoe t komt dat bij Telfort op 24 mei nog steeds niet bekend is dat mijn rekening van april, op 20 april is betaald samen met de rekening van maart aan KPN ... Dit duidt op een communicatie stoornis tussen KPN en Telfort ...
Dit is het betalingskenmerk van mijn betaling (70,10) aan KPN op 20 april 2018; 0050 0032 3781 2781, 20-04-2018 03:10 (omschrijving: 000001056010297), hiermee kunt u bij KPN de betaling verifiëren !!
icon

Beste antwoord door Stephen 26 mei 2018, 17:08

Hallo didier, welkom op het forum! Over de rekeningen van KPN die jij hebt ontvangen kan ik geen uitspraken doen. Je hebt namelijk een abonnement bij Telfort. Ik zou voor de zekerheid contact opnemen met KPN hierover.

Je facturen heb ik zojuist bekeken. De factuur van april bestond inderdaad uit een bedrag van 1,40 euro. Dit bedrag zijn de verbruikskosten en niet de abonnementskosten.
De abonnementskosten van de maand april zijn in rekening gebracht met de factuur van mei. Hierover heb je inderdaad geen bericht van ons ontvangen. Excuses hiervoor.
De reden waarom de factuur van mei zo hoog is, is omdat er 19,60 euro aan verbruikskosten zijn gefactureerd. Deze kosten zijn gemaakt door het bellen naar servicenummers zie ik.
Het bedrag van 1,40 euro is in geen geval voor een tweede keer in rekening gebracht. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Zo niet, dan zie ik je vragen of opmerkingen hierover graag tegemoet.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Waarom betaal je een rekening van KPN? Je hebt toch een abonnement bij Telfort?

Of ben je in een soort van phising getrapt?!
werken samen maar blijkbaar toch niet zo heel goed, als jij een rekening terugboekt kan je betaalverzoek van KPN ontvangen!
Reputatie 8
Klopt het een en ander niet.
Je hebt een overeenkomst met Telfort, niet met KPN.
Dus rekeningen van KPN niet betalen, want die zijn niet rechtsgeldig.

Dat Telfort een dochteronderneming is van KPN doet daar niets aan af.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo didier, welkom op het forum! Over de rekeningen van KPN die jij hebt ontvangen kan ik geen uitspraken doen. Je hebt namelijk een abonnement bij Telfort. Ik zou voor de zekerheid contact opnemen met KPN hierover.

Je facturen heb ik zojuist bekeken. De factuur van april bestond inderdaad uit een bedrag van 1,40 euro. Dit bedrag zijn de verbruikskosten en niet de abonnementskosten.
De abonnementskosten van de maand april zijn in rekening gebracht met de factuur van mei. Hierover heb je inderdaad geen bericht van ons ontvangen. Excuses hiervoor.
De reden waarom de factuur van mei zo hoog is, is omdat er 19,60 euro aan verbruikskosten zijn gefactureerd. Deze kosten zijn gemaakt door het bellen naar servicenummers zie ik.
Het bedrag van 1,40 euro is in geen geval voor een tweede keer in rekening gebracht. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Zo niet, dan zie ik je vragen of opmerkingen hierover graag tegemoet.

... er was dus wel 1,40 teveel ingehouden, maar inmiddels netjes terugbetaald! Dus probleem opgelost !
Dank u !!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden en graag gedaan!

Reageer