beantwoord

Prijs abonnement verhoogd?

• 4 juli 2017
  • 13 reacties
  • 333 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Beste Telfort,

Ik zag in de telfort app dat mijn abonnementsprijs 9 cent hoger was dan vorige maand (€15,09 ipv €15,-) Heb ik een prijsverhoging gemist of is dit iets anders?

Groet

Mark
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 4 juli 2017, 22:14

Inflatie correctie? Zover ik mij kan herinneren heb ik dit nog nooi meegemaakt binnen een contractperiode! Erg bijzonder als dit de uitleg is. Eigenlijk is dit vrij vertaald een prijsverhoging....
https://www.telfort.nl/w3/file?uuid=70d40870-3d88-4b25-8864-23d2cfb7fbe0&owner=e35b5965-e055-471b-af73-4c3b09a5d982&contentid=7177
9.1: Onze tarieven worden jaarlijks geïndexeerd volgens de CBS
Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met
welk percentage de prijzen stijgen. Het moment waarop dat
gebeurt, verschilt per merk en per dienst. De datum van
indexering staat in de tarievensheet op onze website. De
indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan
3 maanden klant bent.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 2
Ik heb Jurgen@Telfort dezelfde vraag gesteld in https://forum.telfort.nl/nieuws-251/telfort-wijzigingen-per-1-juli-2017-67022/index5.html#post569647.
Wacht nog op een reactie.
Reputatie 8
Badge +17
In het andere topic is al gewezen dat dit de normale inflatie correctie is en dus niets te maken heeft met een abonnementsverhoging, zelf is mijn mobiel abo ook met 0,09 cent verhoogd
Reputatie 1
Badge +1
Inflatie correctie? Zover ik mij kan herinneren heb ik dit nog nooi meegemaakt binnen een contractperiode! Erg bijzonder als dit de uitleg is. Eigenlijk is dit vrij vertaald een prijsverhoging....
Reputatie 8
Badge +17
https://www.telfort.nl/w3/file?uuid=70d40870-3d88-4b25-8864-23d2cfb7fbe0&owner=e35b5965-e055-471b-af73-4c3b09a5d982&contentid=7177
9.1: Onze tarieven worden jaarlijks geïndexeerd volgens de CBS
Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met
welk percentage de prijzen stijgen. Het moment waarop dat
gebeurt, verschilt per merk en per dienst. De datum van
indexering staat in de tarievensheet op onze website. De
indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan
3 maanden klant bent.
In mijn ogen is dit ook een verhoging, je betaald namelijk meer......
Mijn abonnement begon met €14,00 en nu +/- €14,52 p.m.
Plus dat de inflatiecorrectie niet 1x per jaar voorkomt maar meer.
Reputatie 8
Badge +17
@mandy

Wat is de startdatum van je huidige abonnement geweest, die van mij is van vorig jaar maart en ben inmiddels 2x0,09 cent per maand armer.
Ik wil het niet goedpraten maar loop eens door de supermarkt, want daar schieten de prijzen pas echt omhoog.

Lees onderstaande link even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/inflatiecorrectie-mobiele-abonnement.htm
Reputatie 8
Badge +17
tja, en als de inflatie negatief is, worden de kosten ook niet verlaagd...

maar eh, dan zijn er weer andere klachten en die gaan niet over abonnementsgeld...
@jimny

Mijn abonnement loopt al langer.
Je hebt wel gelijk wat de prijzen in de supermarkt meer verhoogd worden.

Ja en als de inflatie negatief is, krijgen wij ook geen geld terug...
Dit verschilt per provider, de 1 rekent wel inflatiecorrectie de ander niet.
Reputatie 1
Badge +1
In mijn ogen is dit ook een verhoging, je betaald namelijk meer......
.

Ha ha.... Klopt je betaalt meer 🙂 , ik wilde eigenlijk zeggen dat dit een sneaky manier om snel het abonnement binnen de contract periode te kunnen verhogen.
Reputatie 8
Badge +17
@jimny

Mijn abonnement loopt al langer.
Je hebt wel gelijk wat de prijzen in de supermarkt meer verhoogd worden.

Ja en als de inflatie negatief is, krijgen wij ook geen geld terug...

Zat gisteren eens even mijn boekhouding te bekijken en wat me toen ook opviel dat sinds iedereen roeptoetert dat het met de economie zo goed gaat, echt alles o.a. verzekeringen vele malen meer verhoogd zijn dan de inflatie die Telfort berekend.
Daar heb je zeker een punt Jimny.
En niet alleen de verzekeringen zijn verhoogd.

Zat gisteren eens even mijn boekhouding te bekijken en wat me toen ook opviel dat sinds iedereen roeptoetert dat het met de economie zo goed gaat, echt alles o.a. verzekeringen vele malen meer verhoogd zijn dan de inflatie die Telfort berekend.

Dat komt omdat de nietjes om de polis te bundelen heul errug duur zijn.. :8:) 😃

Reageer