beantwoord

Overstap en slotnota

• 2 februari 2018
  • 15 reacties
  • 397 keer bekeken

Ik heb net Telfort gebeld maar die hebben mij gezegd het klachtenformulier op de site in te vullen waarop ik vroeg of ik niet telefonisch doorverbonden kon worden naar de betreffende afdeling. Dit was niet mogelijk......????????
Op de site is geen klachtenformulier te vinden en staat er dat ik dit schriftelijk of telefonisch moet doen....wat een idioot gebeuren.....kan niet doorverbonden worden.....moet bellen.......

Vorig jaar zou ik overstappen van Telfort naar NLE, dit zuiver omdat NLE 50% goedkoper is voor tv en internet. Hierop werd met mij contact opgenomen en kreeg ik het aanbod om de komende 6 maanden 25,00 euro te betalen, nou helemaal super.

Nu ben ik alsnog overgestapt en nu krijg ik de rekening waarop ik nog voor 3 maanden kan betalen, dit omdat ik volgens jullie een nieuw jaarcontract heb...... Ik was hier niet van op de hoogte, dit was mij niet verteld, het enige wat mij verteld is, is dat jullie me graag als klant wilden houden en dat ik daarom een lagere maandprijs zou krijgen.
Van een nieuw contract weet ik helemaal niets af en wil ik die rekening ook niet betalen.

Daarnaast wordt die rekening 7 feb. aanstaande afgeschreven en ik wilde online die incasso datum wijzigen zodat ik dit eerst kon uitzoeken maar de site "zegt" u heeft pas de incasso datum aangepast en dat kan dus nu niet. Ik heb de incasso datum nooit aangepast !

Ik ga de incasso blokkeren want ik kan die rekening niet zomaar betalen.

Ik heb vrij weinig problemen met internet en tv gehad maar het contact met Telfort is altijd uitermate slecht en moeilijk gegaan.
Nu ook weer, ik bel......wordt mij verteld dat ik een nieuw jaarcontract heb, ik kan niet doorverbonden worden en het klachtenformulier op de site bestaat helemaal niet.

Ik vind het schandalig dat als ik van jullie een aanbod krijg voor een lagere prijs dat dat zou betekenen dat ik een nieuw jaarcontract heb. Ik ben het hier echt helemaal niet mee eens en ik vind het ook nergens op slaan, ik werd gebeld voor een lagere prijs en er is niet gezegd over een nieuw contract. Als ik dat geweten had dan had ik nog 3 maanden gewacht met de overstap, ik ben toch niet gek.

Ik ben na het weekend weer bereikbaar maar ik hoop wel dit dit vlot opgepakt wordt.

Met vriendelijke groet,
M. van Galen
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 2 februari 2018, 15:33

Hoi Niekiemoon, welkom op het forum. Wat een vervelende situatie is er ontstaan. Ik heb je abonnement dat voorheen bij ons liep gevonden aan de hand van je e-mailadres in je profiel. Bij het aangaan van de kortingsperiode is er een nieuw jaarcontract ingegaan. Ik zie dat er in mei 2017 gesproken is over een verlenging van je abonnement waarbij je de 1e 6 maanden korting kreeg, welke je hebt gekregen.

Doordat er via een andere provider een aanvraag bij ons is gedaan, is je abonnement bij ons opgeheven met een afkoopsom voor de resterende maanden. Hoe vervelend ook, dat is iets wat ik je niet kan kwijtschelden. Zo heeft mijn collega je daar ook over geïnformeerd.
Bekijk reactie

15 reacties

Naar mijn weten, als Telfort je iets aanbied voor een lagere maandprijs, zit er altijd een nieuw contract op.
Heb je geen nieuw contract ontvangen, hetzij per brief of per mail?
Reputatie 2
Klinkt niet goed!
Staat je klantnummer of postcode en huisnummer al in je profiel?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Niekiemoon, welkom op het forum. Wat een vervelende situatie is er ontstaan. Ik heb je abonnement dat voorheen bij ons liep gevonden aan de hand van je e-mailadres in je profiel. Bij het aangaan van de kortingsperiode is er een nieuw jaarcontract ingegaan. Ik zie dat er in mei 2017 gesproken is over een verlenging van je abonnement waarbij je de 1e 6 maanden korting kreeg, welke je hebt gekregen.

Doordat er via een andere provider een aanvraag bij ons is gedaan, is je abonnement bij ons opgeheven met een afkoopsom voor de resterende maanden. Hoe vervelend ook, dat is iets wat ik je niet kan kwijtschelden. Zo heeft mijn collega je daar ook over geïnformeerd.
Misschien voor mijn beurt en ik weet niet om wat voor een bedrag het gaat,
maar is het mogelijk, in deze, om bij Telfort om gespreid te betalen?
Reputatie 2
Naar mijn weten, als Telfort je iets aanbied voor een lagere maandprijs, zit er altijd een nieuw contract op.
Heb je geen nieuw contract ontvangen, hetzij per brief of per mail?

Ben ook nog steeds benieuwd naar het antwoord op deze vraag ...
Het bedrag zal trouwens wel 3 x 35 euro zijn of zoiets. De les is dus: goed opletten en doorvragen tijdens gesprekken die over contracten enzo gaan en bevestigingen goed lezen en bewaren.
Hallo @Niekiemoon

Volgens mij heeft @Cindy - Telfort al antwoord gegeven?

Waarschijnlijk niet waar je op gehoopt had......

Maar heb je niets toegezonden gekregen dan?
Het lijkt mij, dat als er een korting gegeven wordt, dat dit vermeld moet worden?
Kan je het ook niet terug zien in Mijn Telfort Thuis?
Het is allemaal leuk en aardig, maar in het telefoongesprek waarin Telfort mij het aanbod deed voor het lagere maandbedrag werd er niets gezegd over een nieuw jaarcontract. Ook heb ik mijn mail niet nagekeken want daar gaat het eigenlijk niet eens om.
Het gaat erom dat Telfort mij een aanbod doet en er niet bij vermeld dat dat betekent dat ik een nieuw jaarcontract met ze afsluit.

Ik ben van mening dat Telfort verplicht is om te zeggen dat aan dat aanbod een nieuw jaarcontract vastzit. Ik vind het echt behoorlijk asociaal dat dit niet verteld wordt, ik heb dat niet geweten en ook niet verwacht.
Misschien is het stom dat ik de mail niet goed gelezen heb maar ik verwacht geen addertjes onder het groene Telfort gras............

Nogmaals als het mij verteld was dan zou ik nog niet naar een andere provider overgestapt zijn en dan had ik gewacht totdat het contract afgelopen was.

Bedankt voor het meedenken en de informatie, het pakt precies zo uit waar ik al bang voor was.

Monique
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Monique, ik vind het heel rot dat het een en ander niet duidelijk is geweest. Helaas kan ik hierin niks betekenen voor je. Mocht je vragen hebben over de betaling van het bedrag dan hoor ik het graag.
Hoi Cindy,

Ik wil het bedrag wel graag in 4 termijnen gaan betalen. Maar de incasso datum is al 7 februari, dus ik hoop dat je dit nog kan veranderen.

Monique
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Monique, ik kan de incasso niet tegenhouden, want die is al bij de bank. Wanneer het bedrag weer "openstaat" dan bel ik voor je wat er mogelijk is.
Hoi Cindy,

De incasso kan niet plaatsvinden ivm onvoldoende saldo. Graag hoor ik hoe nu verder.

Monique
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Monique, zodra de incasso niet gelukt is dan komt het bedrag bij ons weer open te staan. Daar is het even op wachten. Daarna kan ik contact opnemen met de afdeling die over de betalingsregeling gaat wat er mogelijk is, daarvoor kan dat niet.
Hallo Telfort,

De factuur kon niet afgeschreven worden en ook is er met mij geen contact opgenomen om een betalingsregeling af te spreken.
Vandaag in de post...... de factuur.......moet betaald worden voor 28 februari aanstaande, niets over een betalingsregeling.....maar wel de mededeling "voorkom extra kosten van een incassobureau"

Ik ga deze factuur niet betalen want ik wil een betalingsregeling. Telfort neem maar schriftelijk of per email contact met mij hierover op.

Monique
Ik denk dat het sneller gaat als je zelf contact met Telfort opneemt.
Het telefoonnummer is 0900 9596, alleen gewone kosten.

Of zo https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/betaalafspraak-maken-telfort-thuis.htm

Of je kunt een chat starten.

https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/contact/
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Monique, ik heb net voor je gebeld. We kunnen je 2 termijnen aanbieden, waarvan de 1e automatische incasso plaatsvindt op 26 februari en de 2e termijn op 26 maart. Meer termijnen was niet mogelijk. Je ontvangt een mail ter bevestiging hiervan.

@Mandy; bedankt voor het doorgeven van de andere contactmogelijkheden.

Reageer