beantwoord

Oude facturen opvragen

• 23 november 2019
  • 6 reacties
  • 146 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo Telfort medewerkers,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat verbaast was niet alle facturen online te kunnen vinden. Heb er altijd op vertrouwd deze bij jullie gewoon te vinden. Zoals ik dat van andere aanbieders ook gewend ben.

Mijn eerste vraag is daarom of dit een tijdelijke situatie is, en misschien met de harmonisatie met KPN te maken heeft?   

Mijn tweede vraag heeft met mijn missende facturen te maken. Ik mis facturen van het volgende, al wat oudere, tijdblok:

2016-10 tot en met 2018-10. 

Is dit door jullie nog terug te halen?

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 november 2019, 16:38

Hoi @rationeel, niet alle facturen zijn terug te zien inderdaad. Dat staat los van de samensmelting met KPN, maar heeft te maken met de privacywetgeving AVG. Privacygevoelige gegevens mogen we niet oneindig bewaren bijvoorbeeld. In de Mijn Telfort zijn de facturen van het afgelopen jaar terug te vinden, gezien de termijn die je noemt heb je de laatste 2 van 2018 nog kunnen vinden. Over wat voor abonnement hebben we het hierbij, gaat het om een Thuis aansluiting of een mobiel abonnement? Als het om mobiel gaat kan je jouw mobiele nummer, naam en geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN nog toevoegen aan je forumprofiel

Als ik dat weet kan ik gericht voor je zoeken of ze nog terug te halen zijn, ik hoor het graag van je.

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @rationeel, niet alle facturen zijn terug te zien inderdaad. Dat staat los van de samensmelting met KPN, maar heeft te maken met de privacywetgeving AVG. Privacygevoelige gegevens mogen we niet oneindig bewaren bijvoorbeeld. In de Mijn Telfort zijn de facturen van het afgelopen jaar terug te vinden, gezien de termijn die je noemt heb je de laatste 2 van 2018 nog kunnen vinden. Over wat voor abonnement hebben we het hierbij, gaat het om een Thuis aansluiting of een mobiel abonnement? Als het om mobiel gaat kan je jouw mobiele nummer, naam en geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN nog toevoegen aan je forumprofiel

Als ik dat weet kan ik gericht voor je zoeken of ze nog terug te halen zijn, ik hoor het graag van je.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @rationeel, ik heb nog geen reactie van je gezien. Als ik nog met je mee kan kijken naar de facturen hoor ik het graag van je.

Reputatie 2

Hoi Jasper,

excuses voor de late reactie.

Het betreft een vast 50/50 glas abonnement TV/tel/Internet.

Inmiddels is ook de gevraagde info in het extra informatie veld van mijn profiel toegevoegd.

Het is goed om te realiseren dat AVG hierop ook repercussies heeft en dat dit niet alleen bij Telfort maar ook bij andere organisaties een punt kan zijn.

Ik hoop dat je zo voldoende weet, en alvast bedankt voor je reacties!

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb de facturen kunnen achterhalen @rationeel, ik heb ze naar je gemaild in meerdere mailtjes. Als ik ze allemaal in een bericht plaats is het teveel om tegelijkertijd te kunnen versturen namelijk :slight_smile:

Ik hoor graag van je of je ze hebt ontvangen.

Reputatie 2

Hoi Jasper, 

ik heb een viertal mails ontvangen met de nodige PDF bestanden. So far so good. Ik loop nog wel even na of ik nu alles heb, en bevestig dit nog even.

Even meedenkend, is het een idee dat in die KPN/Telfort factuur notificatiemails op die limiet van die beschikbaarheid wordt gewezen? Dit zal nog niet alles afvangen. Velen lezen die mails niet eens. Als organisatie sluit je dan alleen wel de lus wat meer dat klanten toch geïnformeerd zijn ondanks dat de site niet fysiek wordt bezocht.

Los van alles, dank je wel voor alle moeite. De facturen zijn uit een periode waarin ons huishouden een drukke mantelzorgperiode en de nasleep daarvan had te verwerken. Dit bijhouden van downloads is toen een van de vele dingen geweest die over de rand vielen. Om er maar eens een reden te kunnen noemen waarom mensen dit soms niet bijhouden. Deze correctie wordt dus gewaardeerd.

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan @rationeel, ik had 4 mailtjes gestuurd inderdaad, je hebt ze allemaal dus. Het is al zeker een aantal jaar zo dat er maar 12 maanden terug te vinden zijn in de Mijn Telfort, ik weet niet of er toentertijd geïnformeerd is, veel mensen zijn er nu al wel aan gewend. 
Zoals je merkt bewaren wij de (niet-gespecificeerde) factuur wel langer, dat doen we maximaal 7 jaar, om fiscale redenen. Dit wordt ook toegelicht in het KPN privacy statement (artikel 3.3)

Reageer