beantwoord

Oranje lampje bij WAN en geen WiFi

• 19 april 2020
  • 7 reacties
  • 93 keer bekeken

Reputatie 1

Beste Telfort.

Ik zag donderdag ochtend dat ik nog een open factuur had staan en heb die gelijk via de Telfort iDeal link betaald donderdag ochtend. Nou heb ik nog steeds geen WiFi, het onderste lampje waar WAN bij staat is oranje. Ik heb de Experia Box V10. Ik dacht dat dit aan die open factuur lag maar aangezien dat donderdag ochtend al betaald is vind ik het raar dat er nog geen WiFi is, is het dan wellicht iets anders? Ik heb gereset en alle stappen online al gevolgd, nog steeds geen WiFi. Ik hoor graag van u,

vriendelijke groet, zoi

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 22 april 2020, 09:18

Hoi @zoipahtalias, welkom bij ons op het forum. De kleuren van de lampjes bij de kabel achterop de Experia Box hoef je niet naar te kijken. Naast elke netwerkkabel zit namelijk een groen en oranje lampje,de computer waar ik nu op aan het typen ben heeft dat ook :slight_smile: De lampjes aan de voorkant van de Experia Box en op het glasvezelkastje zijn interessanter, had je daar ook nog naar gekeken na bovenstaande reacties?

Ik zie dat je daarna in ieder geval ook nog contact hebt gehad met de klantenservice. Het lijkt erop dat er een openstaand bedrag was en dat de verbinding daarna nog niet geactiveerd was, het zou daarbij weer hersteld moeten zijn. Werkt alles nu weer goed? Als dat niet zo is horen we de andere lampjes graag van je.

Bekijk reactie

7 reacties

Hallo @zoipahtalias , heb je glasvezel omdat je het over de WAN-aansluiting op het modem hebt?

Reputatie 1

Hi @JanD ik heb inderdaad glasvezel, hierboven de foto, de rode draad komt uit het glasvezel kastje en dat lampje is dus oranje. Ook al geprobeerd opnieuw alles erin te doen. Heb toch het idee dat het met de factuur te maken kan hebben? Wellicht is er vertraging met de blokkades opheffen? 

Hallo @zoipahtalias , als je het internet op gaat krijg je da n ook een melding in het het Engels in de trant van the provider has forbidden.....?

Welke leds en in welke kleur branden wel of niet op het glasvezelpunt. En welke leds branden wel of niet op de voorkant van je experiabox. 

Wifi verbinding heb je gewoon enkel intern, naar buiten toe is iets anders. Bedoel je met ik heb geen wifi dat het wifi netwerk niet zichtbaar is?

Heb je het glasvezel kastje al een keer stroomloos gemaakt, beter nog allebei, dus ook de experiabox dan  eerst het glasvezelkastje aan daarna de v10.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @zoipahtalias, welkom bij ons op het forum. De kleuren van de lampjes bij de kabel achterop de Experia Box hoef je niet naar te kijken. Naast elke netwerkkabel zit namelijk een groen en oranje lampje,de computer waar ik nu op aan het typen ben heeft dat ook :slight_smile: De lampjes aan de voorkant van de Experia Box en op het glasvezelkastje zijn interessanter, had je daar ook nog naar gekeken na bovenstaande reacties?

Ik zie dat je daarna in ieder geval ook nog contact hebt gehad met de klantenservice. Het lijkt erop dat er een openstaand bedrag was en dat de verbinding daarna nog niet geactiveerd was, het zou daarbij weer hersteld moeten zijn. Werkt alles nu weer goed? Als dat niet zo is horen we de andere lampjes graag van je.

Reputatie 1

Hallo @Jasper - Telfort 

het was inderdaad een vertraging van de blokkade opheffen. Alles doet het weer, bedankt voor alle tips 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is fijn om te lezen @zoipahtalias, gelukkig! Graag gedaan en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer