beantwoord

Opzegging wegens verhuizing

• 28 januari 2019
  • 5 reacties
  • 276 keer bekeken

Hi, ik ben verhuist naar een nieuwe woning. Omdat er daar geen glasvezel aansluiting beschikbaar is, heb ik mijn abonnement stop gezet. Dit zou kosteloos moeten kunnen omdat het contract niet mogelijk is op mijn nieuwe adres. Nu heb ik toch weer een betaling ontvangen voor de komende maand.
Gelieve deze fout te corrigeren want toen ik met een medewerker had gebeld had hij mij gegarandeerd dat dit kosteloos kon omdat dezelfde aansluiting er niet was.

Mvg

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 30 januari 2019, 16:26

Hallo @ha1001780039, welkom op het Telfort forum! In sommige nieuwbouwwoningen wordt inderdaad geen IS/RA-punt aangesloten zoals Galdor ook aangeeft. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er op 15 januari ook contact is geweest met de afdeling die over de contracten gaat. Daarbij is de opzegging van het abonnement ingevoerd en is aangegeven dat er op het nieuwe adres wel een DSL verbinding van ons mogelijk is.
Ik heb je nieuwe adres ook gecontroleerd en het is daar inderdaad wel mogelijk om een Telfort abonnement aan te sluiten. Als er geen aansluiting van ons mogelijk is, kan het kosteloos gestopt worden binnen het jaarcontract. Je zit al buiten het jaarcontract, waardoor het maandelijks opzegbaar is. Doordat er in dit geval wel een aansluiting mogelijk is, kon het niet op die manier gestopt worden. In het gesprek van 15 januari is het opzeggen van het contract alsnog in gang gezet, waarbij de maand opzegtermijn in acht is genomen. Per 15 februari zal het abonnement gestopt worden.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @ha1001780039 ,
ik weet niet zeker of jouw stelling wel opgaat,
als je een nieuw abo bij Telfort afsluit wordt er gekeken naar de technische mogelijkheden op dat adres,
VDSL of glasvezel, in jouw geval was er in je oude woning glas beschikbaar en wordt je daar op aangesloten. Als er in je nieuwe huis geen glas is maar wel VDSL wordt je daar door de verhuizing op aangesloten. Alleen als beide verbindingen niet in je nieuwe huis aanwezig zijn kun je niet met Telfort doorgaan en blijft alleen de kabelboer over, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Zie de voorwaarden, maar ik denk dat je er niet zo gemakkelijk van af komt maar als verhuizende klant behandeld wordt met een Telfort-aansluiting op een nieuw adres.
Alleen als je zwart-op-wit hebt (brief of e-mail) dat je je abo kunt stoppen is het wat anders.
Er is ook geen vdsl, enkel coax via televisiekabel
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @ha1001780039 ,
ik kan me dat bijna niet voorstellen, in de meeste huizen zit of de aansluiting in de meterkast of in de huiskamer,
maar dat is eenvoudig te controleren door middel van een postcodecheck via Telfort als je een pakket wilt bestellen of anders onderstaande link:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Juist omdat er sprake is van een nieuwe woning moeten we wel weten hoe nieuw is de kans inderdaad groot dat er enkel coax aanwezig is. Vooral bij kleinere nieuwbouw projecten is de kans groter dat er kabel in het pand aanwezig is dan een dsl lijn.

Als er tijdens het regelen van de verhuizing al is uitgekomen dat er niks mogelijk is dan houd het op.
Het kan op zich wel worden aangevraagd maar dan moet er wel een hoofdleiding zijn.
Zie dit soortgelijk topic
https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-aansluiting-nieuwbouw-450236?postid=612476
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @ha1001780039, welkom op het Telfort forum! In sommige nieuwbouwwoningen wordt inderdaad geen IS/RA-punt aangesloten zoals Galdor ook aangeeft. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er op 15 januari ook contact is geweest met de afdeling die over de contracten gaat. Daarbij is de opzegging van het abonnement ingevoerd en is aangegeven dat er op het nieuwe adres wel een DSL verbinding van ons mogelijk is.
Ik heb je nieuwe adres ook gecontroleerd en het is daar inderdaad wel mogelijk om een Telfort abonnement aan te sluiten. Als er geen aansluiting van ons mogelijk is, kan het kosteloos gestopt worden binnen het jaarcontract. Je zit al buiten het jaarcontract, waardoor het maandelijks opzegbaar is. Doordat er in dit geval wel een aansluiting mogelijk is, kon het niet op die manier gestopt worden. In het gesprek van 15 januari is het opzeggen van het contract alsnog in gang gezet, waarbij de maand opzegtermijn in acht is genomen. Per 15 februari zal het abonnement gestopt worden.

Reageer