beantwoord

Op mijn eerste factuur wordt een andere maandbedrag genoemd

• 11 maart 2013
  • 8 reacties
  • 2633 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hoi 

Ik zou graag iets willen weten als het kan.
Mijn  zoon heeft een abbo afgesloten en die ging in op 01-03-2013

hij heeft een abbonement van 39.00 per maand en wat zag ik op zijn eerste faktuur dat hij een abbonement heeft van 56.83.(kaal)

Mijn vraag is hoe kan dit ?

Ik snap van de instap geld   maar ik snap niet waarom er bij zijn abbo staat 56.83 euro.

Ik zou graag van u een reaktie willen hebben waarom er niet gewoon staat 39.euro.

39 en 30 instap is bij mij altijd nog 69.00 maar op zijn factuur staat een bedrag van 79.27 in zijn totaal tijd zeg maar

Dit is mij dus niet duidelijk als ik eerlijk ben.

Ik zelf heb ook een abbo bij jullie al een tijdje en toen was er ook een soortgelijk probleem, en jullie hebben me toen goed geholpen dus hoop ik dat jullie
me ook hier uitleg over kan geven.

In april komt mijn andere zoon ook bij jullie ik hoop dat het dan wel goed gaat.( meestal de eerste faktuur gaat mis zie ik steeds eenmaal goed gaat het ook goed, maar het is soms een beetje ingewikkeld der eerste faktuur)

Groetje's Yvonne
icon

Beste antwoord door Denise 12 maart 2013, 10:52

@yonne,

Balen dat hierover verwarring is ontstaan. Heb je link van Matthijs1986 al geopend? Hier staat namelijk een uitleg over de eerste factuur. Deze wijkt altijd af omdat je een maand abonnementskosten vooruit betaald.
Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan verneem ik dat graag.

Denise
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +2
https://www.telfort.nl/KBS/consument/services/Klantenservice/Factuur-en-verbruik/Vragen-over-uw-factuur/Eerste-factuur
Helpt dit?
Reputatie 3
Badge +1
@yonne,

Balen dat hierover verwarring is ontstaan. Heb je link van Matthijs1986 al geopend? Hier staat namelijk een uitleg over de eerste factuur. Deze wijkt altijd af omdat je een maand abonnementskosten vooruit betaald.
Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan verneem ik dat graag.

Denise
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Denise..

Fijn dat je hebt gereageer

Ja ik heb het bekeken maar snap  alleen 1 klein dingetje niet ..
Boven op de faktuur staat als eerste abbonement kosten het een bedrag van 56.83 waarom is dat geen 39.00 euro dan.
Het is toch een abbo van 39.00 staat ook in het contract hoe kan het dan zijn dat er een ander bedrag staat.
Zoals ik al vermeld had heb ik ook een abbo bij jullie en daar stond nooit als eerste een ander bedrag dan het abbo wat ik heb afgesloten.
Hopenlijk kun je me dit uitleggen 

Groetje's yvon
Badge +2
Er staat een hoger abonnementsbedrag omdat het voor meer dan een maand is. Kortom; het abonnements bedrag is 39 euro per maand, maar sus 56,83 voor deze eerste rekening.
Badge +2
Daarnaast is van belang dat als de prijs die je betaalt 39 euro per maand is dat ook te maken heeft met het feit dat dat de kortingsprijs is. De niet-kortingsprijs is hoger; je hebt simpelweg de volledige looptijd korting. Op de rekening zou dus bij het openen van de rekening ook staan; abonnementskosten 50 euro per maand. Als je dan naar beneden scrollt gaat daar dan vanaf; korting a 11 euro. Kortom; jouw vaste kortingsprijs is 39 euro per maand.
Reputatie 3
Badge +1
@yonne,

Volgens mij bedoel je dat je het raar vind dat er bij het standaard abonnementsbedrag een ander bedrag staat. Dit komt inderdaad doordat de eerste factuur er anders uitziet. Op jouw tweede factuur zul je wel het juiste bedrag zien staan. Je kunt je te allen tijden houden aan de abonnementsprijs die weergegeven staat in jouw contract. Behalve bij de eerste factuur, omdat je een maand vooruit betaald.

Denise
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Mathijs en Denise.

Mathijs

Nou ik heb gekeken ik zag wel korting staan maar kwam niet echt op dat bedrag. ik was dan nog steeds duurder uit als ik de korting eraf zou halen.

Maar ik snap je doel wel

Denise.

Ja jij sloeg de spijker op de kop ik bedoelde dit dus inderdaad ik wilde graag weten waarom dit zo was.

Het is me helemaal duidelijk nu en hou de tweede faktuur gewoon in de gaten.

Ik wil jullie toch wel even bedanken voor het feit dat jullie er weer moeite voor hebben genomen om het uit te leggen en uit te zoeken.

Wederom hebben jullie me weer goed geholpen.

Ik doe het liever via dit forum dan bellen want dan gaat het juist beter dan alsik bel dus pluim voor jullie wederom.

Groetje's yvonne:o
Reputatie 3
Badge +1
@yonne,

Fijn dat het helemaal duidelijk is nu! Veel plezier met jouw abonnement.

Denise

Reageer