beantwoord

Onverwacht hoge factuur na opzegging

• 23 september 2019
  • 13 reacties
  • 264 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Na meerdere klachten te hebben gestuurd over een niet of slecht werkend wifi en allemaal tips te hebben geprobeerd om de wifi aan de praat te krijgen (wat niet lukte, regelmatig geen signaal bij de chromecast, mijn vriendin had bijna nooit wifi en de ipads en mijn iphone hadden ook regelmatige geen signaal) hadden we besloten dan maar over te stappen. Jammer want met de TV waren we super blij. Heb over de klachten contact gehad maar verder dan: kijk even op de website voor tips over signaalverbetering..... Ben echt geen digibeet maar dit lukte niet of werkte gewoon niet helaas. Wel kreeg ik deze melding via Facebook mesenger:

Wanneer je binnen contract zit en dan opzegt, dan zullen de resterende maanden van het contract in rekening gebracht worden. Problemen met een verbinding betekent niet dat je recht hebt om zonder afkoopsom op te zeggen. Er zal dan eerst een technische dienst aan te pas moeten komen om te kijken of we het kunnen oplossen. Verder is het met wifi altijd lastig waardoor we daar geen garanties over kunnen geven,. Dat is ook de reden dat we geen wifi abonnementen hebben, maar dat klanten gebruik kunnen maken van een modem die wifi mogelijkheden heeft. Doorgaans zijn er dan nog andere opties denkbaar zoals bijvoorbeeld een wifi versterker. Ik heb dan verder ook geen opties om de afkoopsom kwijt te schelden.

Deze zogenaamde hulp geeft aan dat jullie geen wifi abonnementen verkopen maar een soort van extra service van de bijgeleverde modem. Dan is het toch vreemd dat er op jullie website wel degelijk wordt geadverteerd met wifi! Ik neem aan dat de meeste abonnees wifi ook een belangrijke optie vinden en juist hiervoor een abonnement afsluiten.

Nu is het mijn fout dat ik niet goed heb opgelet bij de afronding van het abonnement en heb dit mede dankzij een onverwachte oogoperatie meteen na de vakantie (netvliesloslating) niet helemaal scherp heb gehad. Dit neemt niet weg dat we het niet eens zijn met de eindfactuur (kenmerk 000002027351331)
en hiervoor een oplossing willen. Ten eerste omdat we op dit moment niet in de gelegenheid zijn om te kunnen betalen (ben zzper en een oogoperatie helpt dan niet mee) en we zien de factuur als onterecht omdat we niet gaan betalen voor een niet werkend systeem natuurlijk! Als ik werk aflever wat niet in orde is ga ik ook niet een factuur sturen maar los ik het probleem op.

Graag uw reactie, alvast bedankt!

MVG Paul Rosenberg
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 23 september 2019, 17:15

Hoi @Plakbrigade, welkom bij ons op het forum. Jammer om te lezen dat je ons inmiddels hebt verlaten! Ik kan me voorstellen dat het bedrag als een verrassing kwam als je daar niet op rekende. Wat Galdor zegt klopt helemaal, de apparatuur zendt een WiFi netwerk uit maar daarvoor betaal je niets extra. Het is een gratis mogelijkheid bij het pakket. Wat de collega via Facebook aangegeven heeft klopt daardoor ook. Als het met bijvoorbeeld het wijzigen van het kanaal niet beter werd zijn er versterkers mogelijk om het signaal te verbeteren.
Zo te zien liep jouw contract nog tot mei volgend jaar, waardoor de resterende maanden in rekening zijn gebracht bij deze opzegging binnen de contractperiode. Mogelijkheden om dat bedrag kwijt te schelden heb ik ook niet, het is terecht in rekening gebracht.
Ik snap dat het een nare situatie is met de operatie en als ZZP'er, maar ik kan deze situatie ook niet veranderen. Je kunt zoals Kees-Jan aangeeft een betaalregeling afstemmen met de afdeling die over de betalingen gaat.
Bekijk reactie

13 reacties

Wifi is een onderdeel zend en ontvangst eenheid ingebouwd in de Experiabox. Je neemt Internet toegang af dat je dat via wifi doet staat daar los van.
Reputatie 8
Badge +17
Een betaalregeling kan je via de KlantenService (0900-9596) regelen.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Plakbrigade, welkom bij ons op het forum. Jammer om te lezen dat je ons inmiddels hebt verlaten! Ik kan me voorstellen dat het bedrag als een verrassing kwam als je daar niet op rekende. Wat Galdor zegt klopt helemaal, de apparatuur zendt een WiFi netwerk uit maar daarvoor betaal je niets extra. Het is een gratis mogelijkheid bij het pakket. Wat de collega via Facebook aangegeven heeft klopt daardoor ook. Als het met bijvoorbeeld het wijzigen van het kanaal niet beter werd zijn er versterkers mogelijk om het signaal te verbeteren.
Zo te zien liep jouw contract nog tot mei volgend jaar, waardoor de resterende maanden in rekening zijn gebracht bij deze opzegging binnen de contractperiode. Mogelijkheden om dat bedrag kwijt te schelden heb ik ook niet, het is terecht in rekening gebracht.
Ik snap dat het een nare situatie is met de operatie en als ZZP'er, maar ik kan deze situatie ook niet veranderen. Je kunt zoals Kees-Jan aangeeft een betaalregeling afstemmen met de afdeling die over de betalingen gaat.
Reputatie 1
Oke dank allen voor de info. Blijft een vreemd verhaal van de wifi en zo staat het nergens vermeld op de website. Wellicht handig om te melden daar dat wifi een extra optie is die soms niet werkt! Er is toch niemand meer die internet via een kabel in huis heeft. Kan de aansluiting ook niet vinden op mijn iphone.
Ik ga dit aankaarten bij radar en zodra mijn zakelijke mobiele telefoon abonnement afloopt stap ik over. Wat een starre organisatie....jammer. Kijk nog even op jullie site en daar staat letterlijk:
Overal wifi in huis! Zet er dan bij dat dat niet altijd zo is.
Reputatie 8
Badge +11
Daar staat inderdaad overal WiFi in huis, dat klopt. Dat is hoe wij het ook graag willen hebben, maar zoals je weet zijn huizen verschillend en de hoeveelheid netwerken in de buurt ook. Daardoor zijn het wijzigen van het kanaal wat we al genoemd hebben en de versterkers die ik en de Facebook collega al noemden opties om het signaal dan te verbeteren. Er is geen heilige graal die alles in een keer oplost.
Er wordt veel gebruik gemaakt van WiFi, dat ben ik helemaal met je eens. Maar om te zeggen dat 'niemand internet via een kabel in huis heeft' is niet het geval. Dat wordt nog steeds heel vaak gebruikt, zeker bij bijvoorbeeld gamers. Via een kabel gaat het signaal via een beschermde omgeving waardoor je daarmee altijd de meest stabiele verbinding hebt.
Er is toch niemand meer die internet via een kabel in huis heeft.

Hallo @Plakbrigade ,
daar maak je een denkfout.🤔
Ik heb thuis alles bekabeld aangesloten wat bekabeld aan te sluiten is, stabielere verbinding en veiliger.
De tv ontvangers kunnen alleen bedraad. Dat signaal wordt niet vanuit de experiabox via wifi doorgegeven. Het communicatie kan zeker beter. Zo wordt de experia een wifi modem of router genoemd wat de nadruk teveel op WiFi legt.
Reputatie 1
Oke iedereen dank! Natuurlijk als je statisch achter de computer zit dan zou ik ook een kabel gebruiken maar een telefoon of ipad gaat niet. Zou een lekkere knoop worden in huis. En het gaat niet om de kabel, dat werkt wel! Het gaat om de wifi die toch echt als wifi wordt aangeboden en waarvan ik zeker weet dat als je geen wifi optie zou hebben op de router een boel klanten weg zullen gaan. Mensen willen wifi in huis voor hun telefoon en tablets e.d. en die werkt niet goed! Kortom we hebben betaald omdat we graag ook wifi willen hebben maar die was net zo stabiel als de regering Trump. Daarom zijn we overgestapt en daarom gaan we niet betalen voor iets wat niet werkt en wat jullie wel (ik herhaal wel) aanbieden op de site.
Hallo @Plakbrigade
Vroeger kreeg je een standaard modem met 1 LAN-aansluiting om je computer bekabeld mee te verbinden.
In de loop van de jaren zijn de providers meer uit gaat leveren, eerst wifi 2.4, later wifi 5.0 erbij, ook de routerfunctie met meer lan-poorten erbij en dat alles voor bedragen die naar verhouding goedkoper werden.
Als je toentertijd meer toeters en bellen bij je huisinstallatie wilde kon je zelf aanvullende apparatuur kopen en dat geldt in wezen nog steeds.
Als de standaard wifi voor jou niet toereikend is kun je zelf aanvullende maatregelen nemen in de vorm van de aanschaf van extra apparatuur.
Een provider geeft nooit een garantie op een wifi-dekking daar er teveel verschillende omstandigheden zijn waaronder wifi zijn werk moet doen.
Wat voor de één meer dan voldoende is, is voor een ander veel te weinig.
Mischien is belangrijker bij het begin te beginnen wat voor verbinding koper/dsl of glasvezel en welke snelheid wordtver bedraad gehaald via https://www.speedtest.net/ of https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

Waar bevind zich de Experiabox welk model is er aanwezig en welke snelheden worden via wifi nabij de Experia gehaald.

Hoewel het start bericht terug lezend zijn dit nutteloze vragen als er daadwerkelijk al een overstap loopt.
Wel het noemen waard welke provider je ook kiest zelfs die met de Power Promis zal je zelf moeten investeren in extra apparatuur die krijg je niet voor niks.

Kijk ik naar ons internet gebruik is dit hoofdzakelijk op Tablets waarmee wifi zeker van belang is door meerdere toegangspunten(4) zijn er weinig tot geen plekken zonder goede dekking.
Reputatie 1
We zitten nu bij t-mobile. Andere router en zonder ook maar enige vorm van wifi versterker over wifi zonder problemen.
Dat is mooi, welk model ik dacht dat ze nu een zyxel uitleveren deze zal niet opgesloten zijn in de meterkast?
T-Mobile heeft inderdaad nu de T50 van Zyxell, mooi modem alleen zijn er problemen met nummerherkenning, dus hier ligt die nog in de doos.
Heb ze daar zover dat ze de Zyxell hebben opgestuurd naar mij, nu nog wachten op de software update van het modem.

Hij is wel een stuk beter dan de V10a van KPN, wifi is ook goed van dat ding, en T-Mobile heeft wel een wifi service, werkt het niet overal krijg je een Frits 1750e accespoint gratis in bruikleen als de monteur de wifi service heeft uitgevoerd, maar dan moet je nog snel zijn, tot maandag as geld de actie.

Maar de TV, wat een stap terug in de tijd, zelfs de oude propositie van Telfort was daar modern bij, blijft zoeken naar waar je moet zijn, rete traag, iets opnemen 3 dagen vooruit duurt lang voordat je de guide door bent, en opnemen doe je op een schijf, dus alleen op die te zien.

Maar morgen rolt de grote september upgrade uit, tenminste men heeft dat belooft dat die in in september zou komen, en dat is T-Mobile, veel beloven, weinig nakomen.😁

Reageer