beantwoord

Onterechte slotnota van 445 euro (nog wel klant telfort)

• 28 november 2018
  • 24 reacties
  • 574 keer bekeken

Na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice van Telfort, is er ook meerdere malen niet weggeschreven dat we gebeld hebben. Erg fijn wanneer je na 20 minuten met iemand gesproken te hebben en deze 'bij je terug komt' je gewoon opgehangen wordt. Nu heb ik vandaag eindelijk met een aardige man gesproken die me heeft toegezegd dat de eindrekening van 445 euro niet terecht is. (we zijn namelijk nu op dit moment gewoon klant en vanuit Telfort is ons abonnement opgezegd binnen de 14 dagen na aansluiting en er ook is toegegeven door Telfort dat dit fout is gegaan). Echter, na doorverbonden te zijn naar een andere afdeling wordt mij verteld dat ik de slotnota van 445 euro eerst even moet overmaken voor 5 december en dat telfort me het vervolgens zal gaan gaan crediteren. Dit vindt wel pas na 3 december plaats. Ik kon geen bevestiging krijgen dat deze overboeking daadwerkelijk gaat plaatsvinden. Niet erg prettig aangezien er al eerder dingen zijn beloofd die niet zijn weggeschreven.

Na aangegeven te hebben dat ik het nogal een bedrag vindt om zelf over te maken naar Telfort, terwijl de slotnota niet juist is vanuit Telfort, krijg ik te horen dat er geen andere mogelijkheid is en ik de 445 euro over moet maken voor 5 december. Na uitgelegd te hebben dat ik niet zomaar zo'n bedrag kan over maken wordt mij verteld dat ik dan maar de aanmaning moet afwachten en de overboeking die na 3 december van uit Telfort plaatsvindt moet af wachten zodat ik deze weer terug kan boeken en de rekening weer 0 is. Erg omslachtig en niet prettig dat er straks een aanmaning op mijn naam staan. Is er dan geen andere mogelijkheid? Waarom kan deze slotnota niet gewoon verwijderd worden? Iemand anders hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 11 december 2018, 12:52

ik lees de onrust die je hebt in de berichten terug. Dit kan ik ook heel erg goed begrijpen. Je wilt graag gewoon graag duidelijkheid. Dat wil ik ook. Ik zie dat inmiddels het bedrag is gecrediteerd van 445 euro. Dus deze staat er gelukkig in. Ik heb even met de Financiële afdeling gebeld om de verdere gang van zaken te bespreken. Mijn collega gaf aan dat de bedragen tegen elkaar weggestreept gaan worden. Dus dat is goed nieuws.

Ik hoop dat dit bericht je meer rust oplevert. Mocht je toch nog onduidelijkheden hierover hebben, dan hoor ik dat graag.
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Elske, wat een verhaal is dit! Laat ik beginnen met mijn excuses aan te bieden, die zijn zeker op z'n plaats als ik het zo lees. Fijn dat je zo'n duidelijke uitleg geeft wat er aan de hand is, dat geeft mij een duidelijk beeld in welke richting we de oplossing moeten zoeken. Heel begrijpelijk dat je dat bedrag niet zomaar over hebt! Ik zie in je profiel een mobiel nummer, gaat het om dat nummer waarbij dit speelt? Als je dat wilt laten weten, dan kijk ik met je mee.
Hoi Cindy! Fijn dat je er naar wilt kijken, dit geeft me iets meer geruststelling. Het mobiele nummer hoort niet bij het abonnement. Maar de postcode en huisnummer wel. Het abonnement staat op mijn partner zijn naam Arguello.
Reputatie 6
Badge +7
Ik heb je net een privébericht toegestuurd. Wil je die beantwoorden?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Elske, hartelijk dank voor je toelichting in je privébericht. Ik heb zojuist mijn collega gemaild wat betreft de creditering en hoe we dit het snelste in orde kunnen maken en ik wacht op reactie. Zodra ik die heb, laat ik je dat natuurlijk weten.
Heel erg fijn! Ik kijk uit naar een reactie!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Elske, mijn collega's gaan de vergoeding erin zetten. Ik houd vanaf hier een oogje in het zeil en laat het je weten als dat allemaal goed staat 🙂.
Hoi Cindy! Wat betekent een vergoeding er in zetten? 5 december komt na dit weekend al dichtbij.. Ik hoor graag van je!
Reputatie 8
Badge +12
Ik neem het even over van Cindy. De vergoeding erin zetten betekent dat we de 445 euro gaan wegstrepen tegen elkaar. Ik zie dat mijn collega hier een notitie van heeft gemaakt en het na vandaag in orde gaat maken. Ik hou het nog weer in de gaten.
Dit betekent dat we dus niets meer met de factuur hoeven te doen? In de zin van geen geld hoeven over te maken en er dus geen aanmaning onze kant op komt?
Is het nu allemaal in orde gemaakt?
Reputatie 8
Badge +12
Ik heb even gekeken, ik zie dat de creditering nog niet is ingevoerd helaas. Ik heb al navraag gedaan over wanneer dit gaat gebeuren. Ik wacht nog op een reactie hier op. Zodra ik deze heb, dan hoor je weer van mij.
Reputatie 1
Badge
pufff wat een bureaucratie🤔......heb ik ook wel eens mee gemaakt bij telfort....
Oke, vervelend om te horen. Ik heb het idee dat er niet begrepen wordt dat het voor mij heel vervelend is dat deze rekening nog steeds in de lucht is en ook al betaald had moeten zijn. En er waarschijnlijk automatisch een aanmaning wordt gestuurd. Hoe zit het dan nu met 'het moeten betalen van de rekening voor 5 december'. Kunnen jullie in het systeem zetten dat er geen aanmaning komt? Het begint wel erg vervelend te worden, het kost inmiddels me tijd en energie. En deze rekening hoort niet eens op onze naam te staan. Ik wil hier toch graag meer duidelijkheid over.
Ik zal ook niet blij zijn als dit boven mijn hoofd zal hangen.
Straks wordt zij nog onterecht afgesloten of krijgt een incasso bureau op de stoep.
Dit moet gewoon niet kunnen.
Hoop dus ook voor Elke123 in het systeem gezet kan worden.
Reputatie 8
Badge +12
Ik begrijp heel goed dat je het vervelend vindt. De onzekerheid dat je moet wachten hoe het precies zit en dat het nog steeds niet geregeld is. Ik heb nogmaals navraag gedaan wanneer de actie uitgevoerd gaat worden. Ik kan het jammer genoeg niet voor je in orde maken. Ik kan ook niet zo zorgen dat je geen aanmaning krijgt, dit is namelijk een geautomatiseerd proces. Ik kijk in ieder geval elke dag hoe het ervoor staat. Zodra ik weer iets hoor of zie in de aansluiting, dan laat ik het je weten.
Je begrijpt dat ik niet heb zitten wachten tot er weer eens (g)een actie komt vanuit Telfort. Ik heb gisteren opnieuw in de wacht gezeten en daarna 40 minuten aan de telefoon gehangen, aangezien ik niet tevreden ben met wachten op een aanmaning. De mevrouw aan de telefoon zei dat het was opgelost en dat de rekening er niet meer is. Maar nu uit jou bericht begrijp ik dat dat dus niet het geval is. Kan er ook een eenduidige communicatie plaatsvinden? En wat als er een aanmaning komt, halen jullie dan ook de handen er vanaf, want 'er kan niks gedaan worden'. Ik vind het fijn dat je het in de gaten houdt, maar aan in de gaten houden heb ik niets. Helaas zit ik een jaar aan het abonnement vast, maar ik zal zeker niet meer opnieuw een abonnement afsluiten en mijn omgeving afraden een abonnement te nemen. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, betaal altijd alles netjes op tijd en heb nu zorgen die ik niet zou moeten hebben.
@Elske123

Je kunt ook een Chat beginnen. (Zie Contact met Telfort )
Dit gaat sneller en je hebt direct contact en antwoord.

Houd in ieder geval je klantnummer bij de hand.

Soms kunnen deze medewerkers van Telfort verder in het systeem, soms meer bevoegdheid,
althans, hoe ik het begrepen heb.
Als de Chat is beëindigd, kan je de chat opslaan als PDF en opslaan op je PC of zo.
Dan heb je ook bewijs.
Bedankt Mandy! Tot nu toe is er steeds geen medewerker beschikbaar. Inmiddels sta ik op het punt van opgeven. H
Meestal duurt het niet zo heel erg lang.
Probeer het anders straks nog even.
Reputatie 8
Badge +12
ik lees de onrust die je hebt in de berichten terug. Dit kan ik ook heel erg goed begrijpen. Je wilt graag gewoon graag duidelijkheid. Dat wil ik ook. Ik zie dat inmiddels het bedrag is gecrediteerd van 445 euro. Dus deze staat er gelukkig in. Ik heb even met de Financiële afdeling gebeld om de verdere gang van zaken te bespreken. Mijn collega gaf aan dat de bedragen tegen elkaar weggestreept gaan worden. Dus dat is goed nieuws.

Ik hoop dat dit bericht je meer rust oplevert. Mocht je toch nog onduidelijkheden hierover hebben, dan hoor ik dat graag.
Die onrust kan ik heel goed begrijpen van @Elske123 het is een groot bedrag waar het over gaat.
Bijna 14 dagen stress,..
Ik neem aan dat zij ook een schriftelijke bevestiging hier van krijgt?
Als het hiermee zo opgelost is, is dat natuurlijk hartstikke goed!
Beste Bart, heel erg bedankt voor het nakijken en het bevestigen dat het bedrag inmiddels is gecrediteerd. Ik ben blij dat het nu opgelost is! @mandy mijn partner heeft een mail ontvangen van Telfort, we hebben het nu ook schriftelijk bevestigd gekregen. Voor nu verwacht ik komend jaar geen andere problemen meer met Telfort. Helaas is voor mij deze start en de tegenstrijdige communicatie aan de telefoon een reden om na komend jaar over te stappen naar een andere provider.
Heel fijn dat alles goed gegaan is!
Reputatie 8
Badge +12
Graag gedaan Elske123. Ik ben ook heel blij dat het is opgelost. Dit moet heerlijk opgelucht voelen.

Wel vind ik het jammer om te lezen dat deze start je al heeft doen besluiten om na het jaar weg te gaan. Het verdiend ook niet de schoonheidsprijs. Ik wil in ieder geval vertellen dat wij klaar voor je zitten. Dus mocht er iets zijn, of mocht je gewoon vragen hebben voor ons. Stel ze gerust. Wij helpen je met alle plezier.

Reageer