beantwoord

Onterechte slotafrekening a €432.98 na opzeggen abonnement

• 11 maart 2019
  • 17 reacties
  • 497 keer bekeken

Reputatie 1
Per 1 februari 2019 ben ik overgegaan naar een andere provider, die heeft de overname voor me geregeld. Echter, ondanks dat ik een nieuwe aanbieding niet heb geaccepteerd moet ik toch een slotafrekening betalen van € 432.98. Ondertussen krijg ik ook dreigbrieven dat ik een deurwaarder aan de deur kan verwachten. Denk niet dat het mijn eigen schuld is, want ik heb een hele communicatie per brief waaruit blijkt dat ik in mijn recht staat. Iemand van de financiële afdeling van Telfort vertelde me per telefoon dat het een en ander fout is gegaan, maar dat daar niets aan te doen is. Als Telfort hier niet bereid is er iets aan te doen, dan moet die deurwaarder het maar oplossen. Liever los ik dit probleem op een nette manier op en zou Telfort bereid moeten zijn dit (hun) probleem op te lossen!
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 13 maart 2019, 11:25

Ik zie de gegevens nu staan inderdaad, merci! Het eerste wat me in het dossier opviel was een notitie van 25 januari, waarbij is toegezegd dat het bedrag van 436,96 euro vergoed zou worden als je die factuur kreeg. Uit februari zie ik ook notities over de vergoeding, maar de vergoeding zelf lijkt toen nog niet doorgevoerd te zijn.

Ik heb daarom meteen contact opgenomen met de afdeling die de vergoeding heeft toegezegd en de afdeling die alle betalingen verwerkt. Het gevolg van deze gesprekken is dat het volledige bedrag nu alsnog is vergoed en dit zal binnen 10 dagen op je rekening worden bijgeschreven. Mijn collega gaf ook aan dat je er nog een mail ter bevestiging over zult krijgen.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 1
Als toevoeging nog het volgende: Obonnement moet natuurlijk Abonnement zijn.
Dan, Ik had sinds 2014 geen vast contract meer met Telfort. Elke maand werd mijn contract met een maand verlengd.
Het aan me aangeboden contract d.d. 21-12-2018 heb ik via de online tool geannuleerd.
Ik heb daar de volgende dag d.d.22-12-2018 een brief van Telfort op gekregen waarin met de volgende tekst: "We hebben uw bericht ontvangen. We vinden het jammer dat u weg gaat." Dit ter bevestiging dat ik het aangeboden contract online heb geannuleerd.

Maar wie schetst mijn verbazing, op 4-1-2019 kreeg ik een e-mail met de volgende boodschap!
"U heeft uw pakket gewijzigd naar DSL Internet + Interactieve TV".e wijzigingen gaan per 4-1-2019 in" en "Als bijlage van dit bericht vindt u uw contract en alles wat nodig is om gebruik te maken van uw abonnement"! Dus de ingang van het contract dat door mij online is geannuleerd en waar ik per e-mail een bevestiging van hebt ontvangen! En om alles nog verwarder te maken kreeg ik als kers op de taart van Telfort de laatste afrekening van € 432.98 die dus onterecht is!Dedreiging met een deurwaarder doet dus erg pijnlijk aan. Vanaf nu zou ik dit - niet door mij veroorzaakte - probleem mogen oplossen?!

Ondertussen al vier maal met de klantenservice gebeld met als enige resultaat dat ik me steeds kwader en hulpelozer voelde. Ik loop elke keer tegen een spreekwoordelijke muur aan.
Hier moet een oplossing voor komen, niet door mij, maar door de veroorzakers Telfort.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Gertine, als je overstapt en niet op zo'n bedrag rekent kan ik me voorstellen dat het een bijzondere verrassing is! Wat de oorzaak er precies van is, en of en wat er aan gedaan kan worden durf ik nog niet te zeggen. Op je forumprofiel zie ik namelijk nog geen gegevens staan, waardoor ik de situatie nog niet kan bekijken. Zou je daar je postcode, huisnummer en klantnummer kunnen invoeren en daarna hieronder een reactie plaatsen? Dan kan ik de situatie voor je bekijken.
Reputatie 1
Hartelijk dank Jasper, ik heb mijn forumprofiel aangepast. Hopelijk wordt nu ook het een en ander duidelijk. Overigens ben ik jarenlang abonnee geweest van Telfort.
Alvast mijn dank.

@Gertini
Reputatie 8
Badge +11
Op je profiel zie ik de gegevens nog niet staan, mogelijk is er iets niet helemaal goed gegaan met het opslaan van de gegevens. Zou je ze nogmaals kunnen toevoegen?
Reputatie 1
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn gegevens in te vullen, krijg terug dat het account al bestaat, maar dat bestaande account gebruik ik met dit forum. Zou het ook met een persoonlijk bericht op kunnen sturen maar weet niet precies hoe?
Reputatie 8
Badge +7
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn gegevens in te vullen, krijg terug dat het account al bestaat, maar dat bestaande account gebruik ik met dit forum. Zou het ook met een persoonlijk bericht op kunnen sturen maar weet niet precies hoe?
Hallo @gertini
als je ingelogd bent in het forum klik je rechts bovenin op je logo dan klik je op profiel en instellingen, dan zie je diverse regels waarvan bij enkele 'privé' staat enkel zichtbaar voor jou en Telfort en daar vulje je aanvullende gegevens in.
Jij probeert een nieuw account aan te maken, dat is dus niet nodig, alleen je bestaande account aanvullen.
Reputatie 8
Badge +11
Het klinkt inderdaad alsof je een nieuw profiel aanmaakte, dat hoeft niet 🙂 Je kunt dit in de instellingen aanpassen zoals JanD aangeeft, ook kan je op deze link klikken. Daarmee kom je direct op je profiel uit waar je de gegevens in kunt voeren.
Reputatie 1
Is ondertussen gebeurt, bedankt Jasper.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie de gegevens nu staan inderdaad, merci! Het eerste wat me in het dossier opviel was een notitie van 25 januari, waarbij is toegezegd dat het bedrag van 436,96 euro vergoed zou worden als je die factuur kreeg. Uit februari zie ik ook notities over de vergoeding, maar de vergoeding zelf lijkt toen nog niet doorgevoerd te zijn.

Ik heb daarom meteen contact opgenomen met de afdeling die de vergoeding heeft toegezegd en de afdeling die alle betalingen verwerkt. Het gevolg van deze gesprekken is dat het volledige bedrag nu alsnog is vergoed en dit zal binnen 10 dagen op je rekening worden bijgeschreven. Mijn collega gaf ook aan dat je er nog een mail ter bevestiging over zult krijgen.
Reputatie 1
Nou Jasper, dat zijn dan enkele hartslagen per minuut minder voor me. Goed nieuws, maar wacht wel even de e-mail af ter bevestiging. nadat ik het bedrag op mijn rekening krijg, dan stuur ik het onmiddellijk (zoals afgesproken) weer retour naar Telfort. Nogmaals dank voor alle moeite!
Reputatie 8
Badge +11
Geen probleem! 🙂 Het bedrag staat op dit moment open inderdaad, dat was ik even vergeten. Daardoor kan het ook gebeuren dat het bedrag niet op je rekening wordt gestort, maar dat het aan onze kant al met het openstaande bedrag wordt verrekend. Dat zou voor jou een extra handeling schelen, maar het is niet handig als we wachten op een storting die misschien niet gebeurt. Ik zal het daarom ook voor je in de gaten houden, zodat je weet waar je aan toe bent.
Reputatie 1
Beste Jasper,

Wat ik al vermoedde is ook gebeurt, de belofte om de openstaande rekening door middel van een betaling is niet gedaan. Zodoende staat er nog steeds onterecht een openstaand bedrag a €436.98 open. De financiële afdeling van Telfort heeft zich - niet voor het eerst - niet aan hun woord gehouden. Er dreigt dus nog steeds een deurwaarder ingeschakeld te worden en verdere stappen door een fout van Telfort zelf! Dit is simpel op te ;lossen door de openstaande eindafrekening te schrappen of kwijt te schelden?! Anders blijft dit toch boven mijn hoofd hangen.
Ik vraag nogmaals uw hulp om dit probleem op te lossen, daarvoor bij voorbaat mijn hartelijke dank.

gertini
Reputatie 8
Badge +11
De vergoeding staat in het systeem, zoals de financiële afdeling 2 weken geleden toezei. Dat klopt dus, maar de verwerking daarvan heeft meer tijd gekost dan verwacht, waardoor die nog niet helemaal afgerond is. Zodra die is afgerond zal die alsnog worden overgemaakt of verrekend met het openstaande bedrag. Ik heb daarover net weer gesproken met iemand van de financiële afdeling, ook in verband met het incassobureau wat je noemt. Als het bedrag naar hen wordt overgedragen kan je daar aangeven dat je het bedrag nog van ons terug krijgt. Het kan zijn dat zij het dossier dan aan ons teruggeven, anders zal je het door ons aan jou overgemaakte bedrag aan hen kunnen overmaken.
Reputatie 1
Geen probleem! 🙂 Het bedrag staat op dit moment open inderdaad, dat was ik even vergeten. Daardoor kan het ook gebeuren dat het bedrag niet op je rekening wordt gestort, maar dat het aan onze kant al met het openstaande bedrag wordt verrekend. Dat zou voor jou een extra handeling schelen, maar het is niet handig als we wachten op een storting die misschien niet gebeurt. Ik zal het daarom ook voor je in de gaten houden, zodat je weet waar je aan toe bent.

Wat ik al vermoedde is ook gebeurt, de belofte om de openstaande rekening door middel van een betaling is niet gedaan. Zodoende staat er nog steeds onterecht een openstaand bedrag a €436.98 open. De financiële afdeling van Telfort heeft zich - niet voor het eerst - niet aan hun woord gehouden. Er dreigt dus nog steeds een deurwaarder ingeschakeld te worden en verdere stappen door een fout van Telfort zelf! Dit is simpel op te ;lossen door de openstaande eindafrekening te schrappen of kwijt te schelden?! Anders blijft dit toch boven mijn hoofd hangen.
Ik vraag nogmaals uw hulp om dit probleem op te lossen, daarvoor bij voorbaat mijn hartelijke dank.

gertini
Reputatie 8
Badge +11
Dat bericht had je gisteren ook geplaatst inderdaad, ik heb je daar eerder vandaag een antwoord op gegeven. Die situatie kan ik niet veranderen.
Reputatie 1
Beste Jasper,
Ik begin met een hartelijke dank voor uw moeite in verband met mijn probleem! Het probleem is namelijk de wereld uit en de nota betaald. Het vertrouwen in Telfort is bij deze weer volledig hersteld, zoals het al jaren was trouwens. Nogmaald dank voor uw bemiddeling, ik kan weer rustig slapen 's nachts.
👍
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan @gertini, ik zie ook dat de correctie nu is verwerkt. Fijn dat het nu gelukt is, ondanks dat het langer duurde dan we beide hadden verwacht in eerste instantie.
Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons te vinden 🙂

Reageer