beantwoord

Onterechte afschrijvingen

• 5 oktober 2018
  • 36 reacties
  • 665 keer bekeken

Goedenavond

in 2015 ben ik gaan verhuizen naar een nieuwbouwwijk en wilde graag het internet meeverhuizen omdat ik altijd tevreden was met jullie. Helaas gaven jullie mij aan dat Telfort geen internet kon leveren op mijn nieuwe adres waarbij ik direct heb aangegeven dat ik het internet per direct wil stopzetten. Zo gezegd zo gedaan lijkt me. Niks is minder waar want ik kwam er van de week achter dat jullie al die jaren maandelijks het bedrag afschrijven. Heb geprobeerd jullie klantenservice te bellen maar die schepen mij af en zeggen van heb je geen mail gehad. Ik krijg geen mail van jullie. Heb het dinsdag stopgezet maar ook daar geen mail van.

Ik wil graag mijn geld terug van al die jaren.
Woon niet meer op dat adres vanaf 2015 en heb sindsdien internet van ziggo wat wel kon leveren op mijn huidige adres.
icon

Beste antwoord door Samlal 18 oktober 2018, 19:00

Hoi Bart

contact is er geweest en het gesprek van 2015 is ook gevonden, zijn nu aan het kijken hoe ze het netjes gaan oplossen.

Thanks,

Gr Sam
Bekijk reactie

36 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi Samlal, welkom op het Forum. Ik begrijp dat je al jaren geleden bent verhuist naar een postcode waar wij niet konden leveren. Je hebt toen opgezegd, alleen dit is klaarblijkelijk niet goed gegaan. Dat is natuurlijk erg spijtig. Je bent er pas nu achtergekomen dat je al die tijd gewoon betaald hebt? Nu heb je al contact gehad met mijn collega's, maar ook nu gaat het nog niet helemaal goed met de opzegging? Dat is niet zo fijn. Ik wil dan ook graag eens meekijken hoe het zit. Zou je jouw profiel willen updaten met postcode + huisnummer of klantnummer, naam van de contractant, geboortedatum en laatste vier cijfers van het IBAN? Dit mag ook onder het kopje Extra Informatie, die is alleen voor ons zichtbaar. Wil je hier een reactie achter als je het profiel hebt bijgewerkt? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Hij is bijgewerkt. Alle info onder kopje klantinfo.

Dank u wel alvast en hoop dat u wel wat voor me kan doen.

Het gaat om internet thuis, heb nog ook een mobiele abbonement maar daar geen klachten over.

Groeten samlal
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt Samlal, ik ben dan ook even op onderzoek gegaan. Ik kan zo geen eerder contact vinden over een opzegging, behalve het laatste contact een week geleden. Ik ben bang dat ik niets voor je kan betekenen. 😞
Het contact is in 2015 geweest ik zuig dit niet uit mijn duim. Als de medewerker geen aantekening heeft gemaakt hoef ik daar toch niet de dupe van te worden. Je kan ook controleren dat op het adres waar ik sindsdien woon geen internet kon krijgen toentertijd. Met ik kan niks vinden ik kan niks voor je doen ga ik niet mee akkoord. Graag hoor ik van iemand hoe dit op te lossen.

Groeten samir
Stomme vraag misschien maar heb je nooit emails over facturen gekregen of je bank afschriften bekeken. Of anders gezegd hoe ben je daar 'ineens' achter gekomen?
Stomme vraag misschien maar heb je nooit emails over facturen gekregen of je bank afschriften bekeken. Of anders gezegd hoe ben je daar 'ineens' achter gekomen?

Wat maakt dat nu uit? 🤔
Bart heeft toch al uitsluitsel gegeven?
Alleen dat hij niks kan doen, er na 2 tot 3 jaar pas achter komen dat je ergens onnodig voor betaald is toch rijkelijk laat.
Ik ben er achter gekomen door een sms van 0,97 cent van een mobiele abbonement wat ik voor mijn vader heb afgesloten. Hij gaf aan wil je even kijken hoe dat kan omdat hij niet eens weet hoe hij een sms moet versturen. Normaal kijk ik nooit op mijn rekening. Ze hebben nooit mails gestuurd. Ook niet van vorige week wat ik wel zou krijgen. Helaas nog niks
Reputatie 8
Badge +16
Je hebt als consument ook gewoon de plicht om zelf je afschrijvingen te controleren. Als je die als klant drie jaar laat doorlopen zonder dat je bezwaar maakt, sta je niet erg sterk. Zeker als je ook geen bevestiging van je opzegging kan overleggen.

Dat je verhuist naar een adres waar geen Telfort beschikbaar is, zal weinig uitmaken.
En daarbij ik had een internet abbonement op het oude adres van Telfort. Heb hun gebeld om over te verhuizen maar konden niet leveren dus heb ik het telefonisch stopgezet. En heb een nieuw internet abbonement van ziggo omdat hun wel op het nieuwe adres leverden. Het komt telfort nu wel heel goed uit om aan te geven dat er niks geregistreerd staat.

Hoe dan ook ik wil het onterecht betaalde weer retour hebben
Franzki

je hebt als Telfort de taak om de logbestanden 5 jaar te bewaren. Het komt ze heel goed uit dat ze niks kunnen vinden. Ik zou ook bericht krijgen van vorige week dat het stop is gezet, ook niet gekregen. Door hun fouten zou ik dan geen kans maken, beetje makkelijk zo om er vanaf te komen.
Ik kijk nooit naar wat er allemaal afgeschreven wordt zag wel eens Telfort staan maar dacht dat het om het abbonement ging wat ik voor mijn vader had afgesloten
Heb je een bevestiging van die opzegging uit 2015 dat zal dan niet en het klinkt wel heel vreemd dat je geen facturen via email hebt gekregen. Tenzij die naar de spambox gaan of een telfort emailadres waar je niet meer naar keek.

Als je geen bevestiging van opzegging hebt ofwel via email ofwel op papier is het hoe dan ook niet onterecht.
Reputatie 8
Badge +12
Ik geloof zeker dat je het niet uit je duim hebt gezogen. De aansluiting was ook nog actief. Ik zag alleen geen eerder contact. Nu begrijp ik ook ontzettend goed dat je baalt dat je afgelopen jaren hebt betaald voor iets waar je geen gebruik van hebt kunnen maken. Dat is geen fijne situatie. Ik zei dat ik niets voor je kon betekenen, dat kwam misschien wat hard over. Wat ik nu ga doen is jouw klacht doorzetten naar mijn collega's van Klantrelaties. Ik kan niet beloven of zij iets voor je kunnen betekenen, je hebt natuurlijk zelf ook een eigen verantwoordelijkheid om te kijken of het wel of niet klopt waar je voor betaald. Wil je het laten weten als er contact is geweest?

Wat betreft de bevestiging van de opzegging, ik zie dat deze nog naar jouw telfort e-mailadres is gestuurd. Deze heb je natuurlijk niet meer in gebruik. Ik heb nu de kopie naar jouw hotmailadres gestuurd.
Ik zal een seintje geven als ze contact hebben opgenomen. Wacht het contact af.

Gr sam
Reputatie 8
Badge +12
Ik heb bericht gehad van mijn collega dat ze je een aantal keer heeft geprobeerd te bellen. Alleen elke keer is het nummer in gesprek. We vermoeden dat we het verkeerde nummer hadden, het nummer in jouw profiel is de juiste toch? Deze heb ik nu doorgegeven in ieder geval. Mocht deze anders zijn, dan hoor ik dat graag.
Telefoonnummer in mijn profiel is de juiste
Hoe kom ik op mijn mail adres van Telfort.

Graag ontvang ik mijn mailadress en wachtwoord.
Hoe kom ik op mijn mail adres van Telfort.

Graag ontvang ik mijn mailadress en wachtwoord.

Dat zou nog gewoon het mailadres van voor de verhuizing moeten zijn.
Die aansluiting is immers nog actief.

Als de aansluiting inmiddels is opgezegd is ook het emailadres vervallen. Zie:
https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/houdbaarheid-telfort-email-adres-na-opzeggen-abonnement-67482
Even in je papieren spitten als je de originele Telfort papieren nog hebt zou dit daarin moeten staan.

@Samlal een vraag uit pure belangstelling of nieuwsgierigheid ik begrijp dus goed dat alleen Ziggo op dat nieuwe adres kan leveren.
Wat ik graag zou willen weten is om hoeveel woningen gaat het in dat nieuwbouw project. En als je hier je postcode invoert krijg je dan niks te zien.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Reputatie 8
Badge +12
Dat telefoonnummer heb ik nu doorgegeven. Mijn collega zal je daar op bellen met een 088 nummer.

Om op jouw e-mail te komen kan je via webmail inloggen. Het e-mailadres heb ik je gestuurd via een privébericht.

Wil je het in ieder geval nog laten als er contact is geweest?
Reputatie 8
Badge +17
Even in je papieren spitten als je de originele Telfort papieren nog hebt zou dit daarin moeten staan.

@Samlal een vraag uit pure belangstelling of nieuwsgierigheid ik begrijp dus goed dat alleen Ziggo op dat nieuwe adres kan leveren.
Wat ik graag zou willen weten is om hoeveel woningen gaat het in dat nieuwbouw project. En als je hier je postcode invoert krijg je dan niks te zien.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Het gaat over 3 jaar geleden...
Wat heeft jouw vraag dan uberhaupt voor zin?!
Dat telefoonnummer heb ik nu doorgegeven. Mijn collega zal je daar op bellen met een 088 nummer.

Om op jouw e-mail te komen kan je via webmail inloggen. Het e-mailadres heb ik je gestuurd via een privébericht.

Wil je het in ieder geval nog laten als er contact is geweest?

Betekent dit dat het contract nog steeds loopt? Dat het nog niet is opgezegd?
Of moet Samlai zijn maand opzegtermijn eerst doorlopen?
@Kees-Jan om vast te stellen of dit overeenkomt met wat ik elders op het KPN forum las dat beneden een xx aantal woningen KPN geen aansluitingen meer realiseerd. Niks meer niks minder dan bevestiging van eerder opgedane info.
Reputatie 8
Badge +12
@nelly jacoba, samlal heeft het contract inmiddels opgezegd. Dat is geregeld. Hij was alleen verondersteld dat het al opgezegd was jaren geleden. Mijn collega gaat hem hier om bellen om te kijken hoe dat precies zit.
Zodra ik ben gebeld zal ik het laten weten, tot nu toe geen reactie.

Reageer