beantwoord

Onterecht incasso

• 2 december 2017
  • 2 reacties
  • 83 keer bekeken

Op 16 november 2017 heb ik mijn Internet Thuis abonnement opgezegd en de modem teruggestuurd.
Tot 3 maal toe heb ik gebeld over mijn opzegging en een schriftelijke reactie gevraagd. Die heb ik ontvangen op 23 november :

Beste mevrouw XXXX,
Naar aanleiding van het telefonisch contact kunnen wij u als volgt informeren.
Ondanks de annulering van uw bestelling is het abonnement toch opgeleverd.
De reden hiervoor is dat uw bestelling technisch al zeer ver gevorderd was en onze annulering niet meer tijdig verwerkt kon worden.
Hiervoor bieden wij u onze excuses aan.
U heeft tijdig en binnen uw bedenktijd de annulering doorgegeven.
Daarom gaan wij het opgeleverde abonnement kosteloos voor u opzeggen. Deze actie hebben wij op 16-11-2017 voor u uitgezet en u ontvangt op korte termijn een opzegbevestiging.
Eventueel in rekening gebrachte abonnementskosten worden volledig gecrediteerd.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Kim
Telfort Klantenservice

Nu zie ik dat ondanks mijn opzegging op 16 november, E30-, is afgeschreven voor het abbonement. Ik ben hier ontzettend kwaad over en eis dat jullie dit bedrag binnen 3 werkdagen terugstorten en de incasso stoppen!
icon

Beste antwoord door Babylonia 2 december 2017, 10:24

Men geeft aan:

"Eventueel in rekening gebrachte abonnementskosten worden volledig gecrediteerd."

Een reeds opgeleverd abonnement is dus ook administratief als zodanig opgeleverd, en zit in de molen van incasso. Dat heeft dus plaatsgevonden. En zoals ze zelf aangeven, dat wordt erna weer gecrediteerd.

Bij elke provider werkt dit soort administratieve afhandelingen op dezelfde wijze.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Men geeft aan:

"Eventueel in rekening gebrachte abonnementskosten worden volledig gecrediteerd."

Een reeds opgeleverd abonnement is dus ook administratief als zodanig opgeleverd, en zit in de molen van incasso. Dat heeft dus plaatsgevonden. En zoals ze zelf aangeven, dat wordt erna weer gecrediteerd.

Bij elke provider werkt dit soort administratieve afhandelingen op dezelfde wijze.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jorinde, welkom op het forum! Ten tijde van de opzegging was de factuur al opgemaakt dus vandaar dat de kosten alsnog in rekening zijn gebracht. Onze excuses hiervoor. Zoals aangegeven gaan wij deze uiteraard voor je crediteren. Hiervan ontvang je binnen 10 werkdagen een bericht.

Reageer