beantwoord

Onterecht aangemeld bij Preventel terwijl Telfort bedrag zou kwijtschelden

• 17 september 2013
  • 12 reacties
  • 3174 keer bekeken

Badge
Ondanks dat er toegezegt is mijn laaste factuur bedrag kwijt te schelden i.v.m een onterechte incasso vindt Telfort het toch nodig mij direct aan te melden bij Preventel zonder vooraf mij in kennis te stellen dat er een z.g.n betaling achterstand zou zijn. 

IK neem maar even aan dat mijn registratie daar binnen een paar dagen verwijderd is. ik hou er niet van als iemand mij beschuldigd van wanbetaling , terwijl hier geen sprake van is.
icon

Beste antwoord door Denise 17 september 2013, 15:59

@abyss,

Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt, dit is ook niet de bedoeling. Een registratie bij Preventel wordt automatisch aangemeld als er geen betaling binnen een termijn heeft plaatsgevonden. Waarschijnlijk heeft het bedrag dat dicht geboekt zou worden zich gekruist met deze registratie. Mijn oprechte excuses hiervoor. Nadat het bedrag is dicht geboekt wordt deze registratie automatisch binnen tien werkdagen verwijderd. Ik heb mijn collega's die jij eerder gesproken hebt gevraagd om telefonisch contact met jou te leggen om e.a. toe te lichten.

Denise
Bekijk reactie

12 reacties

Badge
Telfort heeft een bedrag van €20,69 ten onrechte van mijn rekening geschreven. Telfort en ik zijn overeen gekomen dat ik mijn abonnement vroegtijdig kon beëindigen zonder betaling van een boete of de resterende maanden dat mijn abonnement nog liep. Hier van heb ik schriftelijk bevestiging gekregen.
Telfort heeft uiteindelijk ten onrechte toch €20,69 van mijn rekening geschreven, dit heb 30-08-2013 weer laten storneren.
Telfort heeft mij telefonische benaderd en toegegeven dat ze het bedrag niet hadden mogen incasseren. En dat het openstaan de bedrag kwijtgescholden zou worden. Toch vonden ze het nodig mijn nog even ten onrechte te registreren bij Preventel. Ik hou er niet van om voor wanbetaler uitgemaakt te worden. En heb inmiddels ook een klacht bij de telecom commissie ingediend. Ik vindt het een rare gang van zake dat eik zonder wederhoor bestempeld wordt van wanbetalen.

Ik ga er dus ook vanuit dat mijn registratie per binnen 7 dagen na dagtekening verwijderd verwijderd is. Graag wordt ik hier van schriftelijk op de hoogte gebracht. Mocht dit niet zo zijn eis ik €1000,- per dag dat mijn registatie nog actief is. Dit alles is gebaseerd op kortgeding

ECLI:NL:RBLIM:2013:3829
Instantie
Rechtbank Limburg
Datum uitspraak 13-06-2013
Datum publicatie 15-07-2013
Zaaknummer C-03-18076 A
Rechtsgebieden Civiel recht
Bijzondere kenmerken Kort geding
Inhoudsindicatie
Vordering tot opheffing registratie in het register van Preventel, bedoeld voor de registratie van wanbetalende telecomgebruikers.

Mocht u mijn registratie niet binnen 7 dagen verwijderen zal ik een kortgeding starten. De kosten die hier uitvolgen zijn
Dagvaarding €  76,71;
Griffierecht € 589,00;
Salaris advocaat € 816,00;

Totaal €  1.481,71.
Reputatie 3
Badge +1
@abyss,

Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt, dit is ook niet de bedoeling. Een registratie bij Preventel wordt automatisch aangemeld als er geen betaling binnen een termijn heeft plaatsgevonden. Waarschijnlijk heeft het bedrag dat dicht geboekt zou worden zich gekruist met deze registratie. Mijn oprechte excuses hiervoor. Nadat het bedrag is dicht geboekt wordt deze registratie automatisch binnen tien werkdagen verwijderd. Ik heb mijn collega's die jij eerder gesproken hebt gevraagd om telefonisch contact met jou te leggen om e.a. toe te lichten.

Denise
Badge
@abyss,

Denise

Toe lichten Er hoeft niks toegelicht te worden. toelichten is niet aan de orde. jullie hebebn tenonrechte mij beschuldigd van wanbetalen De registratie is onterecht en moet binnen 7 dagen verwijderd zijn. Anders start ik een kortgeding. Ik ben er nou echt klaar mee. Zoals je kunt zien in de uitspraak van de rechter zijn deze kosten niet zo hoog om een kortgeding te starten. 
Badge
P.S er hoeft niks dicht geboekt te worden er moet een bedrag kwijtgescholden worden, dat heb ik schiftelijk van Telfort bevestigt gekregen. Ik hoef niets meer te betalen. Het is allemaal jullei eigen fout. Ik baal er niet van hoor. Ik had het allemaal wel verwacht. dus heb alvast wat huiswerk gedaan. Julie kunnen niet zo maar klanten aanmelden als wanbetaler.

Nogmaals Telfort krijgt 7 dagen de tijd om de registratie te verwijderen.  Zo niet dan start ik een kortgeding wat ik makkelijk zal winnen.
Badge
Nou zo juist weer een leidinggevend persoon van Telfort aan de lijn gehad ten minste dat deed ze zo voorkomen., Nou alles moet weer geregeld gaan worden maandag de 23 ste moet de registratie bij Preventel verwijderd zijn. De klanten service beloofde een klantvriendelijker aanpak. Ik heb aangegeven dat het misschien een optie is om als er achter stand is eerst d klant een herrinnering te sturen of een acceptgiro. komt al wat klantvriendelijker over.
Als het goed is worden al mijn kosten verrekend.
Reputatie 3
Badge +1
@abyss,

Fijn om te lezen. Ik houd de afhandeling hiervan achter de schermen in de gaten.

Denise
Badge
@abyss,

Fijn om te lezen. Ik houd de afhandeling hiervan achter de schermen in de gaten.

Denise

Als ik jou was zou ik maandag even navragen of de aanmelding echt verwijderd is.
Badge
p.s ik kan mijn factuur history niet meer inzien nu ik alleen nog Prepaid klant ben. Is dit nog te herstellen.
Badge
Nou krijg ik toch nog net even een factuur in de bus. Met weer een eindafrekening. Van Robin Clements, die het blijkbaar ook niet begrijpt.
Badge
Nu staat er als ik niet voor 28 septemebr de achter stand betaal wordt tevens gemeld bij Preventel. En er wordt nog even gedrijgt met een incasso bureau. 
De incassokosten en wettelijke rente moet ik dan ook nog even betalen.
Tja, de boel heeft elkaar dus gekruist, kan gebeuren, heeft niets te maken met het wel of niet snappen van iets. Beetje kortzichtig...
Beste is even te informeren wat je met deze factuur moet doen.
Badge
Tja, de boel heeft elkaar dus gekruist, kan gebeuren, heeft niets te maken met het wel of niet snappen van iets. Beetje kortzichtig...
Beste is even te informeren wat je met deze factuur moet doen.

Ik weet niet hoelang je al mee leest, maar dit speeld al vanaf begin augustus.
het heeft elkaar niet gekruist maar het is langs elkaar heen gegaan Als je in juli afpreekt dat je je contract mag ontbinden , dat je geen afkoop bedrag en geen resterende maanden hoef te betalen. dan lijkt me dit niet dat dit elkaar gekruist heeft.

Reageer