beantwoord

Ongewenste verhoging abonnementskosten

• 11 september 2013
  • 7 reacties
  • 2099 keer bekeken

Plots zijn mijn abonnementkosten voor mijn mobiele telefoon verhoogd

Eerst betaalde ik € 41,50. De laatste 2 facturen is dit plots € 42,57. Hoe kan dit?
Ik heb mijn vraag ook al gesteld via het contact formulier. Er werd gesteld binnen 10 werkdagen een reactie. Niet dus.
Ook de vraag via twitter gesteld. Uw reactie:
@---- Wij kijken dit graag voor je na. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar maken via een DM?
 Gedaan en vervolgens weer geen reactie.
 Ik probeer het dus nu maar op deze manier.
Kan iemand mij opheldering verschaffen over deze niet afgesproken eenzijdige vreemde verhoging?
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 11 september 2013, 19:34

41,50 verhoogd met de jaarlijkse inflatiecorrectie die op het contract en in de algemene voorwaarden staat komt uit op 42,58 (41,50*1,026).

Je topic titel zegt dan ook alles wat er hierover te zeggen valt; de verhoging is voor jou(w gevoel) ongewenst. Hij is echter wel aangekondigd én rechtmatig.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Misschien 2,6% inflatiecorrectie?
Badge +2
41,50 verhoogd met de jaarlijkse inflatiecorrectie die op het contract en in de algemene voorwaarden staat komt uit op 42,58 (41,50*1,026).

Je topic titel zegt dan ook alles wat er hierover te zeggen valt; de verhoging is voor jou(w gevoel) ongewenst. Hij is echter wel aangekondigd én rechtmatig.
Serieus? Inflatie correctie?
Dat is dan ook echt de eerste en de laatste keer dat ik een contract met een telefoon neem.
http://shop.telfort.nl/image/00082/m5banner/raprl_offers_banner1.gif

Bovenstaande komt van de Telfort site af!
Jaja, elke maand dezelfde lage prijs... zolang je abonnement loopt!
Reputatie 8
Badge +16
Wat is je probleem dat je hebt met inflatiecorrectie? Het staat vermoedelijk gewoon in je contract.
Badge +2
http://shop.telfort.nl/image/00082/m5banner/raprl_offers_banner1.gif

Bovenstaande komt van de Telfort site af!
Jaja, elke maand dezelfde lage prijs... zolang je abonnement loopt!

Ik ben het met je eens dat het verwarrend is. Wat wordt beoogd te zeggen is dat in tegenstelling tot bij andere providers niet na 6 maanden de abonnementskosten verdubbelen maar een vaste lage prijs wordt gehanteerd. Enige uitzondering hierop is de inflatiecorrectie en evt btw verhogingen vanuit de tweede kamer.

Wellicht trouwens interessant om te weten dat de inflatiecorrectie óók bij Sim Only abonnementen van toepassing is. Bij andere aanbieders staan dezelfde clausules in de contracten (dus ook evt inflatiecorrectie).

Ongewenst maar onvermijdelijk. De bakker verhoogt de prijzen ook alleen is dat voor jou minder zichtbaar. Dat is het principe van inflatie; alles wordt duurder, maar als het goed is stijgt je loon met hetzelfde percentage. Zo niet, dan zou ik eerder daar wakker van liggen....
Leuke die kleine lettertjes maar wat mij betreft gewoon oplichterij wanneer er reclame wordt gemaakt met: elke maand zelfde vaste prijs zolang je contract loopt. Daarnaast ook vreemd want het toestel is al betaald en we hier in Nederland sowieso al teveel betalen voor data en mobiel bellen. Ik vind dit echt een dikke MIN punt en misleidend van deze manier van verkopen. Blijkbaar dacht ik me goed ingelezen te hebben maar keer op keer weten die providers wel iets te bedenken welke je nu net niet opgevallen is tijdens de aaanschaf. (Waar ik toch zo'n 2 maand mee bezig ben geweest).

Reageer