beantwoord

Ongewenste opzegging! Telfort factureert onrechtmatig!

• 18 december 2017
  • 18 reacties
  • 383 keer bekeken

10 maanden geleden werden mijn ouders (80+) door Telfort afgesloten, zonder reden, zonder overleg. Na tientallen email, telefoontjes heeft me uren zo niet dagen gekost heeft Telfort er uiteindelijk voor gezorgd dat de schade beperkt bleef. Wel maakte Telfort gebruik van de situatie (door derde gecreëerd) om de abonnementskosten flink te verhogen! Telfort beloofde dt voor 1 jaar te compenseren. Compensatie is nooit geregeld! Nooit meer iets van Telfort gehoord, tot vorige maand ineens gaat Telfort dubbel factureren (automatisch), tot nu toe ruim 80euro!
Enkele weken geleden gebeld men zou e.e.a. oplossen, resultaat Telfort blijft bejaarden mensen onterecht te laten betalen.
Onbegrijpelijk, ik ben hierover enorm boos!!!
icon

Beste antwoord door Wieger DB 20 december 2017, 10:02

Hoi Hoogstrate, ik heb contact gehad met mijn collega's die de opzeggingen verwerken. Dit heeft voor een hoop duidelijkheid gezorgd. De opzegging bleek administratief wel ingevoerd, maar heeft vanuit de techniek gezien nooit plaatsgevonden. Hierdoor is in november de facturatie ten onrechte herstart. Het abonnement is nu daadwerkelijk stop gezet en de facturatie daarmee ook. De te veel betaalde abonnementskosten heb ik aan je vergoed, dit zal binnen drie weken op de rekening van je ouders teruggestort worden. Excuses voor het ongemak en de verwarring.
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hallo Hoogstrate, welkom terug. Zo te lezen ben je erg boos over de huidige situatie van je ouders. Ze zijn eerst afgesloten zonder hun medeweten, het abonnement is aangepast naar een hoger tarief om dit te herstellen, hierbij zou een compensatie komen die je niet hebt kunnen terug vinden en als klap op de vuurpijl zie je nu dat de abonnementskosten dubbel worden afgeschreven. Ik kan me heel goed voorstellen dat de frustratie hierdoor tot een hoogtepunt komt, daarvoor bied ik mijn excuses aan. Deze situatie wil ik graag voor je uitzoeken. Dan zorg ik voor duidelijkheid over de compensatie, de dubbele facturatie en alles wat daar tussenin is gebeurd. Hiervoor heb ik wel meer gegevens nodig, kan je me daar bij helpen? Vaak zie je in de omschrijving van het afschrift een nummer beginnend met 100 terug. Zou je beide nummers via een bericht aan mij door kunnen sturen? Dan zoek ik dit tot de bodem uit.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hoogstrate, ik heb contact gehad met mijn collega's die de opzeggingen verwerken. Dit heeft voor een hoop duidelijkheid gezorgd. De opzegging bleek administratief wel ingevoerd, maar heeft vanuit de techniek gezien nooit plaatsgevonden. Hierdoor is in november de facturatie ten onrechte herstart. Het abonnement is nu daadwerkelijk stop gezet en de facturatie daarmee ook. De te veel betaalde abonnementskosten heb ik aan je vergoed, dit zal binnen drie weken op de rekening van je ouders teruggestort worden. Excuses voor het ongemak en de verwarring.
Hallo Wieger, Bedankt voor je reactie en inzet. Ik ga er vanuit dat de dubbele facturatie nu stopt, hoewel, het valt niet mee om niet cynisch te worden met zulke fouten.
Dat de de onterecht gefactureerde kosten worden terugbetaald,is fijn en logisch.
10 maanden geleden werd mij zowel telefonisch als per mail toe gezegd dat de onterecht verhoogde abonnementskosten voor het eerste jaar vergoed zouden worden. Dit is echter nooit gebeurd, nu Telfort opnieuw blundert lijkt het mij meer dan redelijk als deze compensatie alsnog geregeld word.
Ik hoop dat je dit ook nog wilt uitzoeken.

opm. voor mijn ouders (80+) is het verwarrend en enigszins bedreigend dat een bedrijf als Telfort "zomaar" extra facturen afschrijft en men zonder enige reden afgesloten kan worden.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hoogstrate, kijk ik terug in de vergoedingen, dan zie ik dat er 22 februari 2017 een creditfactuur is aangemaakt. Deze is ook later op je ouders teruggestort. Dit was een bedrag van €42. Dat is ook het verschil tussen beide abonnementsprijzen. De creditfactuur in kwestie wil ik gerust aan je doorsturen als je dat wilt, eventueel kunnen wij het ook nog samen telefonisch even nalopen. De verwarring en bijkomende gevoel van onzekerheid voor je kan ik me erg goed voorstellen. Dat betreur ik enorm in deze situatie. Voor jouw ouders zullen dit snel zaken zijn die hun de pet te boven gaan en juist de vaste verbinding is dan van kritiek belang. Wij streven ernaar om onze klanten te laten genieten van onze diensten. Daar zijn we hierin tekort geschoten. Excuses hiervoor.
Hallo Wieger, bedankt. Die credit factuur heb ik gemist, hoef geen bewijs, het is goed zo. Nog een laatste vraag, in het oude account zie ik dat er een credit factuur is aangemaakt voor de facturen van nov+dec dat is correct. Maar ik zie ook een factuur van 373,10 euro dat lijkt mij niet de bedoeling!?
Hoop dat deze niet automatisch afgeboekt gaat worden.
Hallo,
Onbegrijpelijk er is inmiddels meer dan 500,= onterecht afgeboekt!!!, wanneer stopt Telfort hiermee?
Eerst de 94,90 daarna 405,81 Hoe is dit mogelijk?
Telf.reactie we storten het binnen 2 weken terug! Zoals gezegd ik beheer e.e.a voor mijn ouders (80+) van hun rekening word zonder meer 500,= afgeboekt en telfort laat niets van zich horen!!!
Sinds dat mijn ouders zonder opgave van reden in februari 2017 werden afgesloten zijn er problemen. Dit heeft enorm veel tijd en ergernis gekost.
Het zou m.i. op zijn plaats zijn als Telfort schriftelijk een verontschuldiging stuurt of op zijn minst telefonisch iets laat horen. (ouders gebruiken geen email). Stuur een bos bloemen o.i.d. jullie hebben iets goed te maken!
Reputatie 8
Badge +11
Dat zijn me nogal bedragen!

Dat verwacht ik bij het afkopen van een contract door de klant, maar daar lijkt me duidelijk geen sprake van. Ik heb gelezen dat de medewerkers pas de 27e weer aanwezig zijn, dus voor die tijd zal er niets positiefs vanuit Telfort gebeuren.
Oordelen over het geheel kan ik niet, maar ik kan op z'n minst stellen dat het erg slordig is en dat een excuus van Telfort wel het minste is.

Hopelijk hebben jij en je ouders evengoed fijne dagen. Ik volg dit met belangstelling.

Vriendelijk groet
Ik gun de moderators echt wel vakantie hoor.
En dit is ook niet de fout van de moderators
Maar de timing, zo voor de feestdagen en met ouderen op hoge leeftijd, is niet best.
Dit kan gewoon niet, zulke bedragen......
Heel veel sterkte!
Reputatie 8
Badge +17
Als die bedrage écht onterecht afgeschreven worden, dan kan je ze zélf 'storneren' via de bankieren app voor de rekening van je ouders. En dan hoef je niet 2 weken te wachten op een terugboeking door Telfort.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hoogstrate, dit zijn inderdaad pittige bedragen. Dit bedrag is ten onrechte bij je ouders afgeschreven, daarvoor hebben mijn collega's afgelopen zaterdag ook een correctie doorgevoerd. Via deze weg excuses voor de schrik en de enorme kosten. Er is ook een geste naar je ouders onderweg. Zeker in deze periode is het niet fijn om zulke onterechte te betalen.
Indien het onterechte bedrag pas over 14 dagen terug geboekt wordt,
kan TS dan niet beter het bedrag zelf storneren wat Kees-Jan aangeeft?
Reputatie 7
Badge +7
Dat kan inderdaad, Mandy. Dat bedrag kan gestorneerd worden.
Het jaar goed afsluiten! Ik hoor zojuist van mijn ouders dat Telfort een prachtige bos bloemen bezorgd heeft. Ook zie ik de facturen voor het terugstorten dus ik ga er vanuit dat alles gecorrigeerd is.
Hartelijk dank (ook namens mijn ouders) en een goed nieuw jaar gewenst.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Hoogstrate, nog de beste wensen voor 2018, uiteraard ook voor je ouders! Wieger is er niet, maar ik ben blij om te lezen dat de bloemen er zijn 🙂. Als je verder nog vragen hebt, stel die gerust.
Hallo Wieger/Cindy,
De credit factuur (>400euro) is door telfort gemaakt en staat in de lijst maar is zover ik kan zien nooit betaald.
De factuur is gedateerd op 28 dec 2017.
Ik weet echt niet wat ik er van moet denken maar snap niet dat dit maar fout blijft gaan!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hoogstrate, ondanks de garantie van mijn collega's is dit bedrag nog niet uitgekeerd. Het lijkt dan erop dat Wet van Murphy van toepassing hier van toepassing is, waarvoor mijn excuses. Qua betalingen zie ik dat er midden van januari een bedrag is teruggestort. Dat is op het bij ons bekende rekeningnummer teruggestort. Daar is ook de laatste betaling van afgeschreven. De andere betaling kan ik nog niet terugvinden. Dat ben ik nog aan het navragen bij mijn collega's.
Hallo Wieger, bedankt voor je (re)actie, ik kan je evt. wel een overzicht sturen maar dan graag als privébericht
Reputatie 7
Badge +7
Dat mag zeker! Dan kan ik even kijken of het overeenkomt met het overzicht aan onze kant! 🙂

Reageer