beantwoord

Onder dwang abonnementen af moeten sluiten

• 10 augustus 2013
  • 15 reacties
  • 3918 keer bekeken

ik ben in mei gedwongen en bedreigd met een pistool en mes om 5 abonnementen af te sluiten.
ik heb dat uit angst gedaan en durfde pas een maand later aangifte te doen.
heb een brief en aangifte naar alle 5 de providers gestuurd en weet nu niet wat ik moet doen.

ik moest van telfort wachten na mijn belletje maar helaas krijg vandaag een brief dat ik in een register sta tot ik het betaal.

ben zelf in elkaar geslagen gebroken botten op me hoofd en lichaam me eigen geld en spullen weg.

ben een student en werkloos kan dit dus ook niet betalen

wat kan ik hier tegen doen , iemand die mij kan helpen...?
icon

Beste antwoord door Denise 12 augustus 2013, 10:18

@niresh11,

Wat ontzettend vervelend dat je onder dwang abonnementen hebt moeten afsluiten. Ik kan me voorstellen dat je hier erg mee zit. Je geeft aan dat je al aangifte hebt gedaan, dat is in ieder geval een goede eerste stap. Via een civiele procedure dien je de kosten te verhalen op de persoon die jou onder druk heeft gezet.

Tot die tijd is het mogelijk om eventueel een uitstel van betaling aan te vragen. Hiervoor kun je contact leggen met onze incasso afdeling (0900-9596).

Sterkte!

Denise
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Geweldadige ontvreemding / overval is absoluut niet leuk, kan er over mee praten helaas :(
Sterkte en laat je goed begeleiden!

Begrijp ik goed uit je bericht dat er aangifte is geweest en dat je melding hebt gemaakt?
Wanneer is de melding gemaakt bij Telfort en over welk register heb je het?
Heeft Telfort al een besluit genomen wat te doen met het afgesloten abonnement?
Het is al ong 3 weken geleden dat ik alles naar telfort heb gestuurd, preventel heet het

Ja idd heb het ook heel moeilijk dokter heeft me doorgestuurd om met iemand te praten over alles.

Weet totaal niet meer wat ik moet doen ,
Reputatie 8
Badge +15
Zolang er nog geen beslissing is geweest blijf je wel verantwoordelijk voor de betalingen, hoe vervelend ook de situatie is. :(
Providers maken een melding bij Preventel als er facturen niet betaald zijn. Op het moment dat de betalingsachterstand weg is dan komt deze melding ook weer te vervallen.

Ik weet verder niet hoe Telfort om gaat met gedwongen afgesloten abonnementen maar hou er wel rekening mee dat je gedeeltelijk de maandkosten van het abonnement moet betalen.

Neem even contact op met de klantenservice en vraag na of er een uitstel mogelijk is. Dan wordt het openstaande bedrag voor een bepaalde tijd bevroren en stopt het incassoproces.

Sterkte en beterschap!
Het slijt maar laat altijd een litteken achter!
dankjewel , 
ik hoop dat ik begrepen word de providers en niet hoef te betalen.

zou ze dankbaar zijn.

Zolang er nog geen beslissing is geweest blijf je wel verantwoordelijk voor de betalingen, hoe vervelend ook de situatie is. :(
Providers maken een melding bij Preventel als er facturen niet betaald zijn. Op het moment dat de betalingsachterstand weg is dan komt deze melding ook weer te vervallen.

Ik weet verder niet hoe Telfort om gaat met gedwongen afgesloten abonnementen maar hou er wel rekening mee dat je gedeeltelijk de maandkosten van het abonnement moet betalen.

Neem even contact op met de klantenservice en vraag na of er een uitstel mogelijk is. Dan wordt het openstaande bedrag voor een bepaalde tijd bevroren en stopt het incassoproces.

Sterkte en beterschap!
Het slijt maar laat altijd een litteken achter!
Reputatie 3
Badge +1
@niresh11,

Wat ontzettend vervelend dat je onder dwang abonnementen hebt moeten afsluiten. Ik kan me voorstellen dat je hier erg mee zit. Je geeft aan dat je al aangifte hebt gedaan, dat is in ieder geval een goede eerste stap. Via een civiele procedure dien je de kosten te verhalen op de persoon die jou onder druk heeft gezet.

Tot die tijd is het mogelijk om eventueel een uitstel van betaling aan te vragen. Hiervoor kun je contact leggen met onze incasso afdeling (0900-9596).

Sterkte!

Denise
@diana-telfort

Ik heb naar afdeling fraude een brief en als bijlage alle aangiftes gestuurd, is het ook mogelijk dat ik het niet hoef te betalen

Of wat zijn de opties die er allemaal zijn
@denise-telfort

Ik heb naar afdeling fraude een brief en als bijlage alle aangiftes gestuurd, is het ook mogelijk dat ik het niet hoef te betalen

Of wat zijn de opties die er allemaal zijn
Reputatie 3
Badge +1
@niresh11,

Dat is inderdaad een goede stap. Echter dienen de kosten worden verhaald op de persoon die jou onder dwang heeft gezet. Dit kan alleen aangetoond worden via een civiele procedure. Tot die tijd ben jij verantwoordelijk voor het abonnement.

Denise
Reputatie 8
Badge +10

Echter dienen de kosten worden verhaald op de persoon die jou onder dwang heeft gezet.

Dat kan alleen als de dader(s) opgepakt cq bekend is/zijn denk ik..?
Reputatie 3
Badge +1
@Enterprise,

Dat klopt inderdaad.

Denise
Reputatie 8
Badge +16
Als aanvulling op Enterprise: Wat gebeurt er met de kosten als deze (om welke reden dan ook) niet op de daders te verhalen zijn?

Overigens denk ik dat zo'n discussie inhoudelijk misschien niet op het forum thuishoort maar dat deze beter privé tussen Telfort en de topicstarter gevoerd kan worden.
Reputatie 3
Badge +1
@Franzki,

Dan blijft de contractant helaas verantwoordelijk voor de betalingsplicht.

Denise
Reputatie 6
Badge +7
Ik vind dat erg raar want diegene kan er niks aan doen akls je toch aangifte heb gedaan dan zegt dat toch genoeg ?
klopt en als ik telfort na 4 weken vraag of ze weten wat voor mij de oplossing zou kunne zijn weten ze niks en krijg ik een rekening van 1200 euro , 

Ik vind dat erg raar want diegene kan er niks aan doen akls je toch aangifte heb gedaan dan zegt dat toch genoeg ?
Reputatie 8
Badge +17
Denise (van Telfort) heeft meermaals gereageerd in dit topic.

1. jij blijft financieel verantwoordelijk, je zal dus daadwerkelijk: óf moeten betalen óf een uitstel van betaling met Telfort moeten regelen
2. jij moet zelf de politie vragen om jouw aangifte uit te werken
3. als er een veroordeelde is kan jij een civielrechtelijke procedure beginnen om de kosten op die veroordeelde te verhalen

uiteraard vervelend, maar jij bent "aan zet"

Reageer