Onbeperkt bellen en toch rekening 700 euro ! Deurwaarder

• 27 februari 2016
  • 17 reacties
  • 538 keer bekeken

Wat een rot bedrijf zijn jullie ! Onbeperkt is onbeperkt klaar en niet opeens rekening sturen van 700 euro. Dan had jullie abonnement moeten afsluiten
Fair policy my Ass niet intrappen
*** bedrijf deurwaarders en al op me dak gehad.
Omdat we net huis kochten wilden we van gezeik af zijn omdat we anders ook nog een bkr reg. zouden krijgen. Klacht ingediend en nooit meer wat gehoord.

Telfort, jullie zijn het smerigste ***bedrijf ooit.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Maar waar is de rekening van 700 euro dan voor? En wat voor abonnement heb je?
Reputatie 8
Badge +19
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bellen-onbeperkt-vast-bestellen.htm

Onbeperkt vast bellen binnen Nederland.
Dat betekent dus NIET onbeperkt of gratis bellen naar het buitenland en naar betaalde servicenummers...
Op je factuur kan je zien waar de extra kosten op gebaseerd zijn...

Daarnaast is je taalgebruik ook ongepast... 😞
Kijk op klacht.nl
270 klachten over Telfort

Nou zoek voor de grap onze klacht maar, loopt sinds 2014 en gewoon geen reactie, had geen reet te maken met buitenlandse nummers of 0900. Ik belde veel met mijn man die voor werk in Rotterdam zat.

Keywords klacht op klacht.nl

613 euro fair use policy

Eigenlijk is het bedrag nog veel hoger omdat het abonnement nog 'uitgediend' moest worden

Ging om een onbeperkt bellen abbonement in 2014
Reputatie 8
Badge +15
Het onbeperkt bellen en de oudere onbeperkt mobiel internetbundels hebben een FUP.

Edit: leuk voorbeeld. Klacht uit juni 2014. We zijn bijna 2 jaar verder.
Gewoon slecht en misleidend
Echt waar

Dus 1
Gewoon binnenlands gebeld

Dus 2 geen fatsoen om op klacht te reageren

Dus 3 ***bedrijf dat doet aan afpersing&oplichting
Eigenlijk zou ik hier aangifte van moeten doen !!
Ja zolang duurt het dus.....
Het onbeperkt bellen en de oudere onbeperkt mobiel internetbundels hebben een FUP.

Edit: leuk voorbeeld. Klacht uit juni 2014. We zijn bijna 2 jaar verder.

😠 zo lang al mee bezig grrr
Alle faire use policy de prullenbak in meteen....
Consument heeft recht op duidelijkheid, onbeperkt bellen is onbeperkt bellen, klaar !

Nu is het aan Telfort om te bepalen wat zij veel vinden, en dit hoor je dan achteraf, 1 soort van waarschuw sms'je gehad
In de trant van 'verminder uw verbruik' dit ook gedaan,

Maar kennelijk nog niet voldoende,

Toen rekening van 613 euro voor een maand bellen binnenland
das anders dan 45 euro of niet ?

En rest van abbonement ook nog even uitdienen.

Telfort , tel uit je winst van onze zuurverdiende centen. Gewoon never nooit een contract aangaan met Telfort
Nooit ever nooit

Of überhaupt iets als er staat 'fair use policy'. Want wat is dan fair ? 3000 minuten per maand 9000 ? Geen idee

En dit is dus misleidend net als het smsje verminder uw verbruik.

Ik wil mijn 1200 euro terug, ben al twee jaar aan de gang met deze Telfort maffia :@

En taalgebruik ? Sommige mensen moeten hard werken voor hun geld, en dan is zo'n bedrag een flinke aanslag op het budget.
Dan mag je boos zijn...
Reputatie 8
Badge +19
Wat me wel bevreemdt is dat je twee jaar na dato ineens hier op het forum je beklag komt doen.

Maar die Fair Use Policy was er niet voor niets, er waren mensen die hun mobieltjes de hele nacht als babyfoon gebruikten.
De extra kosten die je hebt gemaakt komen dus niet zomaar 'uit de lucht vallen'...
Ik neem aan dat alle extra kosten buiten de FUP op de facturen staan omschreven..?
Als je jezelf van geen kwaad bewust bent kan je dat best vertellen hier.
Nogmaals, zolang ben ik er al mee bezig en en feit dat het mij nog steed hoog zit zegt genoeg.

Ik zie dit forum als een grote verjaardag, waar ik mijn verhaal kan doen, over de praktijken van Telfort.

Ja ik heb veel gebeld, was toch onbeperkt of niet ? Wie bepaalt nu dat er misbruik geweest is ? Niet als babyfoon gebruikt. Ik vind dat bij 2x de maandkosten je niet meer zou moeten kunnen bellen,. Punt

Niet laten gaan, sms'je sturen, je beroepen op fair use policy, en dat megarekening sturen. Ik ben hier nu al twee jaar mee bezig
De reden is dat ik vandaag, ook op een verjaardag, van mijn vriendin een soortgelijk verhaal had gehoord maar dan mbt internet.

Je moet je niet afvragen waarom ik na twee jaar hier plots op dit forum mijn beklag doe, vraag je liever af waarom Telfort
al twee jaar lang de kop in het zand steekt...

Geen antwoord geeft op mijn vragen, geen bericht plaatst, geen antwoord geeft op mijn klacht, maar wel deurwaarders stuurt, dreigen met BKR als je net op het punt staat een huis te kopen.

Dat vergeten mensen niet
Reputatie 8
Badge +16
Maar je geeft nog steeds niet aan waarvoor Telfort die 700 euro in rekening heeft gebracht... begin daar eerst eens mee.

Gaat het over Vastbellen of mobiel? En welk abonnement had je?

[edit]
Op basis van je voorbeeld gok ik dat het mobiel is. Heb je wel ooit een waarschuwing gehad dat je gebruik te hoog was?
Owja

Kleine toevoeging, heb per dag zo'n 5 uur gebeld (ziek familielid heeft meegespeeld)
5x60 = 300
X 30 dagen = 9000 minuten per maand maximaal.

Ik zat meestal nog een flink stuk eronder zeg 7000 minuten per maand zo door de bank genomen.

Na de megarekening werd ook nog eens gesteld dat ik geen gebruik meer mocht maken van onbeperkt bellen
boven een limiet van 3000 minuten ( zo uit mijn hoofd kan ook minder zijn) maar wel doorbetalen voor 6 maanden x 45
en dan de kosten bovenop de 3000. Gemiddeld was ik dus niet alleen de 613 kwijt, moest ook nog elke maand gemiddeld
200 betalen

1) ter vergelijk het volgende:

Wat zijn 9000 minuten waard ? Let nu op he ?

Dus 9x10 euro
Maar je geeft nog steeds niet aan waarvoor Telfort die 700 euro in rekening heeft gebracht... begin daar eerst eens mee.

[edit]
Op basis van je voorbeeld gok ik dat het mobiel is. Heb je wel ooit een waarschuwing gehad dat je gebruik te hoog was?

Ja 1 waarschuwing per sms inderdaad maar stond alleen iets van waarschuwing u kunt worden afgesloten
Dus toen gebruik gsm drastisch naar beneden
En toen alsnog vette rekening

[edit]

Ja 1 waarschuwing per sms inderdaad maar stond alleen iets van waarschuwing u kunt worden afgesloten
Dus toen gebruik gsm drastisch naar beneden
En toen alsnog vette rekening

Mobiel icm Samsung chat toestel 45 euro per maand onbeperkt bellen naar vast en mobiel in Nederland
Close topic want ik heb gezegd wat ik kwijt wilde,
Geen coulance regeling, geen begrip, misleiding zowel op de reclame 'onbeperkt' alsook sms, geen antwoord op klachten
Wel: hoge kosten, deurwaarders, standaardantwoorden van scriptlezers, en dan weer deurwaarders.
Lekker onbeperkt Telfort

4 weken geleden nog een Telfort all-in one glasvezel aanbieding door de brievenbus gehad,
deze, licht vloekend in mezelf, de prullenmand in. Ook voor niets ga ik nog ooit met Telfort in zee.

Dan krijg je na 6 mnd sms'je dat het een grapje was

Onbetrouwbaar dus
Reputatie 8
Badge +16
En heb je ooit Telfort gebeld en uitleg gevraagd?

Als je een waarschuwing hebt gehad dat je wordt afgesloten... dan lijkt het me logischer dat ze je afsluiten.

Dus ik denk dat er meer aan de hand is.
Reputatie 4
Badge +1
Beste Themarcello, dat zo'n telefoonrekening je hoog zit kan ik mij goed voorstellen. Het is inderdaad een flink bedrag. Het wordt mij alleen niet helemaal duidelijk wat er precies speelde. Abonnementen waarin je onbeperkt gebruik van een bepaalde dienst kunt maken, hebben bijna altijd een fair use policy. Dit is om misbruik te voorkomen. Ik begrijp dat het gaat om een factuur van 2 jaar geleden. Toch wil ik graag voor je nakijken wat er toen aan de hand was. Hiervoor heb ik jouw naam, postcode, huisnummer en het betreffende 06-nummer nodig. Wil je deze gegevens naar mij sturen in een privébericht?

Zoals in de huisregels is aangegeven, is het niet de bedoeling om te schelden in je berichten. De frustratie is goed te begrijpen maar dit kun je ook op een andere manier kenbaar maken. Ik heb je bericht aangepast. Wil je dit in het vervolg niet meer doen?