beantwoord

Onbeperkt bellen

• 23 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 313 keer bekeken

Op 3 augustus heb ik mijn mobiel abonnement aangepast met onbeperkt bellen. Tegelijkertijd is mijn vrouw overgestapt naar Telfort met onbeperkt bellen. Omdat ik ook op mijn vaste lijn onbeperkt bellen had, heb ik dat uitgezet. Voor de maand augustus is nog €5 in rekening gebracht voor onbeperkt bellen op mijn vaste lijn. Ik ga er dan vanuit dat het nieuwe contract pas in september in gaat, zoals dat blijkbaar ook voor mijn mobieleabonnement geld.
tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren bericht dat mijn kosten voor vast bellen onverwacht hoog zijn. Bij navraag bleek dat er meteen vanaf 3 augustus kosten in rekening zijn gebracht voor het bellen met mijn vaste lijn, ondanks dat ik voor augustus nog betaald heb voor onbeperkt bellen. Nergens is terug te vinden dat het ene contract meteen wordt aangepast terwijl een ander contract pas een maand later wordt geactiveerd. Vandaag vele belminuten gebruikt om de “klantenservice” te bewegen dit op te lossen, maar helaas beperkt de service zich tot het vertellen dat het zo is en niet op te lossen valt.

Een nieuw ontevreden gebruiker.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 30 augustus 2018, 11:19

Bedankt voor de gegevens Hans, ik heb het dossier erbij gepakt en ik zie ook dat je meerdere keren met de klantenservice hebt gesproken nadat je de kosten had opgemerkt. Bij het wijzigen zelf wordt niet aangegeven dat de wijziging bij de Thuis aansluiting direct aangepast wordt, dat klopt. In de bevestiging die je daarna toegestuurd krijgt staat dit echter wel. Deze is op 3 augustus per mail naar je toegestuurd en dit is de tekst die dit benoemd:
"Abonnementskosten worden altijd een maand vooruit betaald. Het gewijzigde pakket of de extra diensten worden in rekening gebracht vanaf de datum van de wijziging tot de factuurdatum. Daarnaast worden de kosten voor de komende maand in rekening gebracht."

Daarmee ben je geïnformeerd dat het per direct gewijzigd werd en zijn de gemaakte belkosten dus ook wel terecht in rekening gebracht.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo Hans, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat het als een verrassing komt als het ene wel wijzigt en het andere niet. Bij mobiele abonnementen gaan wijzigingen per de volgende factuurperiode in, bij een thuisaansluiting is dat per direct. Als je al hebt betaald voor iets wat verwijderd is, wordt dat op de volgende maand met terugwerkende kracht nog verrekend. Ik kan je abonnement er nog niet bij pakken, doordat de juiste gegevens niet in je profiel staan. Zou je daar je postcode, huisnummer en klantnummer in kunnen voeren en daarna hieronder een reactie plaatsen? Nu heb je het abonnementsnummer van de tv als klantnummer ingevoerd, daar kunnen we niet op zoeken.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Hans, ik heb nog geen reactie van je gekregen. Ik hoor graag van je, zodat ik je kan helpen 🙂
Beste Jasper,
mijn gegevens zijn intussen aangevuld. Ik vind het nog steeds onacceptabel dat dit zo gaat. Ik doe tenslotte met een organisatie zaken en heb juist alles gecombineerd bij Telfort.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de gegevens Hans, ik heb het dossier erbij gepakt en ik zie ook dat je meerdere keren met de klantenservice hebt gesproken nadat je de kosten had opgemerkt. Bij het wijzigen zelf wordt niet aangegeven dat de wijziging bij de Thuis aansluiting direct aangepast wordt, dat klopt. In de bevestiging die je daarna toegestuurd krijgt staat dit echter wel. Deze is op 3 augustus per mail naar je toegestuurd en dit is de tekst die dit benoemd:
"Abonnementskosten worden altijd een maand vooruit betaald. Het gewijzigde pakket of de extra diensten worden in rekening gebracht vanaf de datum van de wijziging tot de factuurdatum. Daarnaast worden de kosten voor de komende maand in rekening gebracht."

Daarmee ben je geïnformeerd dat het per direct gewijzigd werd en zijn de gemaakte belkosten dus ook wel terecht in rekening gebracht.

Reageer