beantwoord

Onbekende vordering incassobureau

• 2 mei 2019
  • 19 reacties
  • 981 keer bekeken

Reputatie 1
De situatie:
Enkele tijd geleden kreeg ik na 2,5 jaar contact met het incassobureau Vesting Finance BV te horen tijdens het bespreken van een lopende dossier, dat er nog een andere dossier ook nog open staat op mijn naam. Waarom dit nooit eerder zichtbaar was of eerder is gemeld, wisten zij niet. Dit bleek een vordering van jullie (Telfort BV) te zijn uit 2011. Na diverse keren contact te hebben, kunnen zij mij alleen de kopieën van hun eigen brieven aan mij voorleggen. Om welke diensten het gaat en een kopie van het contact etc. hebben zij niet in hun bezit. Bij mij is deze vordering onbekend en met Vesting Finance BV valt niet te praten. Dus daarom neem ik nu bij jullie zelf contact op. Tevens wilde ik jullie laten weten hoe er met vorderingen van jullie om wordt gegaan. Ook wil ik nog melden dat het mogelijk is dat de vordering van mijn vader is, aangezien hij dezelfde naam heeft.

Nu vind ik het überhaupt raar dat na zoveel jaar een vordering nog steeds ligt bij een incassobureau en nooit is overgedragen aan een deurwaarder. Tevens heb ik nog nooit correspondentie van hun ontvangen over deze vordering. Ook al is er wel gezegd dat er rente/boetes opgelegd gaan worden, dat ze aan de deur gaan komen en dat er een rechtszaak aangespannen gaat worden. Geen van deze acties zijn ooit ondernomen door Vesting Finance BV. Ook weten zij zelf niet waarom. Dat deze vordering nog loopt, is mijn eigen schuld zeggen zij, maar ik denk hier heel anders over (ik wist geeneens van het bestaan af van deze vordering).

In 2011/2012 heb ik een straf uitgezeten. In deze periode is het dus onmogelijk voor mij geweest om handelingen te doen of op iets te reageren. Vanaf de periode hierna heb ik van diverse deurwaarders brieven liggen. Toen ik eenmaal weer volledig inkomen had, zijn al deze deurwaarders loonbeslag komen leggen. Tussen al deze brieven over al die jaren, kan ik geen brief van Vesting Finance BV terug vinden. in 2015 is mijn moeder verhuisd en ben ik weer op mijzelf gaan wonen. Alle deurwaarders (waar er nog vorderingen bij liepen op dat moment) hebben toen een adreswijziging doorgekregen van mij. De vordering van Vesting Finance BV was bij mij niet bekend. Aangezien je niet de adres aan alle incassobureau's/deurwaarders in heel NL hoeft door gegeven als er geen vorderingen lopen, heb ik aan hun geen wijziging doorgegeven. Hiervan geven zij mij wel de schuld! Maar waarom zou ik 1 incassobureau overslaan (wat tevens de kleinste vordering ook was). Vanaf de verhuizing is Vesting Finance BV de brieven blijven sturen naar het oude huisadres. De zij bleven 1x per jaar een brief sturen, zodat de vordering niet zou verjaren. De nieuwe bewoners hebben alle brieven retour gestuurd, met de melding woont hier niet meer! Maar alsnog bleven zij de brieven hierheen sturen zonder bij het huis te gaan kijken of het wel of niet klopt dat ik daar niet meer woon.

In begin 2017 ben ik met Vesting Finance BV in contact gekomen i.v.m. een ander dossier van dat moment. Tot heden heb ik nog steeds contact met hun daarover. Dus al bijna 2,5 jaar had ik contact met hun telefonisch, per email en per post voordat ze opeens over het dossier van jullie (Telfort BV) begonnen. En alles werd gestuurd naar mijn juiste adres etc in deze 2,5 jaar van de andere vordering. Maar de brieven inzake Telfort BV bleven zij doorsturen naar het verkeerde/oude adres! Zij hadden dus daadwerkelijk wel mijn juiste gegevens al een lange tijd en hiervan maken ze hun probleem mijn probleem.

Dus mijn vraag:
Wat voor producten zou ik afgenomen moeten hebben volgens de vordering van Vesting Finance BV? Als het kan wil wil graag kopiëen van de facturen etc. (aangezien Vesting Finance BV niks heeft). Verder wil ik als het kan graag een kopie van het contract om te kijken of dat het daadwerkelijk op mijn naam staat.

Verder dus ook een klacht:
Ik vind dit persoonlijk geen manier van werken en vind dit niet klantvriendelijk dat jullie ermee akkoord zijn gegaan dat er door Vesting Finance BV op deze manier (al die jaren) is gehandeld. En dat als jullie er op een normale wijze was gehandeld etc. de vordering (indien deze echt op mijn naam staat) er niet meer zou zijn. Als er zo altijd gehandeld zou worden, dan maken jullie dikke verlies als jullie op alles bijna 8 jaar moeten wachten, terwijl dit niet nodig is!

*Admin: titel aangevuld.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 3 mei 2019, 14:09

Dag @Fardc1987. Wat een uiterst vervelende situatie, zeg. Wat @JanD zegt klopt: op het moment dat je account bij ons is overgedragen aan een incassobureau, dien je informatie op te vragen bij het incassobureau. Ik mag je dan niet meer van inhoudelijke informatie over bijvoorbeeld je type abonnement en openstaande facturen voorzien. Hopelijk kom je er met de tips die @JanD, @Galdor68 en @mandy hebben gegeven uit. Veel succes!
Bekijk reactie

19 reacties

Hallo @Fardc1987 ,
als het inderdaad om een vordering uit 2011 gaat zou deze best wel eens verjaard kunnen zijn na 5 jaar.
Een en ander afhankelijk van de soort vordering.
Mocht je toevallig recht op (gratis) rechtshulp hebben, dan zou ik daar een beroep op doen.
Niets mondeling overleggen, alléén schriftelijk voor de dossiervorming, mocht het tot een rechtszaak komen.
Daar Telfort ruim 8 jaar geleden dus de vordering uitbesteed heeft bij een deurwaarder of incassobureau kun je in principe alleen met hen communiceren en niet (meer) met Telfort.
Als het een incassobureau is heb je minder te vrezen dan als het een echt deurwaarderskantoor is.
Ik kan ook zo een incassobureau beginnen, die lui maken mij niet bang en je vooral niet op stang laten jagen.
Succes.
Reputatie 1
Hallo @Fardc1987 ,
als het inderdaad om een vordering uit 2011 gaat zou deze best wel eens verjaard kunnen zijn na 5 jaar.
Een en ander afhankelijk van de soort vordering.
Mocht je toevallig recht op (gratis) rechtshulp hebben, dan zou ik daar een beroep op doen.
Niets mondeling overleggen, alléén schriftelijk voor de dossiervorming, mocht het tot een rechtszaak komen.
Daar Telfort ruim 8 jaar geleden dus de vordering uitbesteed heeft bij een deurwaarder of incassobureau kun je in principe alleen met hen communiceren en niet (meer) met Telfort.
Als het een incassobureau is heb je minder te vrezen dan als het een echt deurwaarderskantoor is.
Ik kan ook zo een incassobureau beginnen, die lui maken mij niet bang en je vooral niet op stang laten jagen.
Succes.

Hallo JanD,
Bedankt voor je reactie!
Vesting Finance is een incassobureau. Klopt het dat zij zelf geef rechtszaak etc. mogen starten, alleen als het uitbesteed wordt aan een deurwaarder? Ik heb al beroep proberen te doen op verjaring. Maar zij geven aan dat zij ieder jaar een brief hebben gestuurd (ook al wisten ze dat ik daar niet meer woonde m.i. aangezien de brieven steeds terug werden gestuurd door de nieuwe bewoners), dus dat de verjaringstermijn bij iedere brief weer opnieuw inging. Bij de rechtshulp wel ook geadviseerd om niet te betalen zolang er door hun geen volledig dossier kunnen laten zien, aangezien ze zonder dossier ook geen rechtszaak kunnen beginnen/uit handen kunnen geven aan een deurwaarder.
Je hebt inderdaad gelijk dat ik officieel niet meer kan communiceren met Telfort. Alleen met Vesting Finance ben ik al ruim 5 weken aan het communiceren en dat schiet niet echt op. En kan zeggen dat dat best vermoeiend begint te worden (ook aangezien ik eindelijk bijna klaar dacht te zijn deze zomer na een aantal jaar alle betalingsregelingen te hebben afbetaald en dan zou deze er juist weer bijkomen).
Dus ik zal nog even geduld moeten hebben inderdaad 🙂
Hallo @Fardc1987 ,
ieder rechtspersoon (incassobureau etc.) en natuurlijk persoon (jij bijvoorbeeld) kan een rechtszaak beginnen.
Wat ik al eerder schreef, om het simpel te houden, neem contact op met rechtshulp en die kunnen je adviseren en doe alles schriftelijk, geen mondeling overleg of toezeggingen die tegen je gebruikt kunnen worden.
Succes.
Hallo @Fardc1987

Misschien heb je hier iets aan?

Het Juridisch Loket (is gratis.)

en dit:

Schulden & Incasso
Reputatie 1
Hallo @Fardc1987

Misschien heb je hier iets aan?

Het Juridisch Loket (is gratis.)

en dit:

Schulden & Incasso

Hallo @mandy, dankjewel voor de tip!
Het klinkt heel vreemd het lijkt legitiem echter moest ik aan dit artikel denken.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-pakt-incassobureaus-aan

Nog een nuttige link

https://www.consuwijzer.nl/nieuws/boete-van-415000-euro-voor-nederlandse-incassocentrale

Het is even geleden dus of de klantgegevens nog terug te vinden zijn is lastig de samen werking met dit bedrijf zal wel bevestigd kunnen worden.
Reputatie 1
Het klinkt heel vreemd het lijkt legitiem echter moest ik aan dit artikel denken.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-pakt-incassobureaus-aan

Nog een nuttige link

https://www.consuwijzer.nl/nieuws/boete-van-415000-euro-voor-nederlandse-incassocentrale

Het is even geleden dus of de klantgegevens nog terug te vinden zijn is lastig de samen werking met dit bedrijf zal wel bevestigd kunnen worden.

Bedankt voor de tip @Galdor68 !
Reputatie 8
Badge +9
Dag @Fardc1987. Wat een uiterst vervelende situatie, zeg. Wat @JanD zegt klopt: op het moment dat je account bij ons is overgedragen aan een incassobureau, dien je informatie op te vragen bij het incassobureau. Ik mag je dan niet meer van inhoudelijke informatie over bijvoorbeeld je type abonnement en openstaande facturen voorzien. Hopelijk kom je er met de tips die @JanD, @Galdor68 en @mandy hebben gegeven uit. Veel succes!
Je kan toch minimaal bevestigen dat Telfort deze firma gebruikt al is het maar via een privé bericht naar de vraagsteller.
Precies Galdor68, Natasja kan op zijn minst aangeven of de vordering inderdaad van Telfort komt.
Nu 8 jaar na dato lijkt mij het wat discutabel allemaal.

Dit heb ik wel gevonden op Klacht.nl: Klacht over Vesting Finance

Zij schijnen wel op die website te reageren als je een klacht hebt.

Er zijn inderdaad meerdere malafide incasso bureaus die het niet zo nauw nemen.
Reputatie 3
Misschien is destijds de vordering niet inbaar gebleken en verkocht aan deze nieuwe partij.
Reputatie 8
Badge +16
Vorderingen kunnen verkocht worden. Maar ook in dat geval moet het incassobureau bewijzen dat er inderdaad sprake is van een terechte vordering. Zelf denk ik dat ze dan een overeenkomst (contract) moeten kunnen laten zien en een overzicht waaruit blijkt welke facturen je niet betaald hebt. En zolang ze dit niet kunnen laten zien, is er geen zaak.
Reputatie 8
Badge +9
Je kan toch minimaal bevestigen dat Telfort deze firma gebruikt al is het maar via een privé bericht naar de vraagsteller.
Terechte opmerking. Ik kan inderdaad wel voor je controleren of je account is overgedragen aan Vesting Finance BV, mits dit voor mij nog inzichtelijk is, @Fardc1987. Op basis van de gegevens in je profiel kan ik alleen geen inactieve aansluitingen vinden. Zou je jouw profiel aan kunnen vullen met je oude klantnummer(s), oude adres en de naam van de contracthouder? Je mag deze informatie ook in een privébericht met mij delen. Geef me een seintje, zodra je dit hebt gedaan. Dan ga ik hiernaar kijken voor je.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @Fardc1987. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd op mijn vorige bericht. Heb je inmiddels meer duidelijkheid gekregen? Als je nog wilt dat ik hiernaar kijk, dan doe ik dat graag voor je.
Reputatie 1
Precies Galdor68, Natasja kan op zijn minst aangeven of de vordering inderdaad van Telfort komt.
Nu 8 jaar na dato lijkt mij het wat discutabel allemaal.

Dit heb ik wel gevonden op Klacht.nl: Klacht over Vesting Finance
Zij schijnen wel op die website te reageren als je een klacht hebt.

Er zijn inderdaad meerdere malafide incasso bureaus die het niet zo nauw nemen.

@mandy nog bedankt voor de tip op de website!
Na op enkele sites de melding te hebben gemaakt. Is er contact opgenomen door de klachtencommissie van Vesting Finance zelf. Naast de medewerkers van Vesting Finance, nu ook hun klachtencommissie ermee bezig en heb ik hun aandacht. Alleen heb ik helemaal niks meer van ze gehoord en/of of een brief ontvangen. @Natasja - Telfort ik heb een privé met de informatie waarover ik beschik. Maar meer/volledige duidelijkheid heb ik nog niet, helaas ben ik dus nog in afwachting..
Hallo @Fardc1987

Graag gedaan.
Ik hoop dat het uiteindelijk helemaal goed komt!
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Fardc1987. Ik heb je privébericht ontvangen en erop gereageerd, maar in het kader van transparantie plaats ik ook nog een bericht in dit topic. Ik heb het adres dat je hebt doorgekregen van Vesting Finance doorgegeven aan onze financiële afdeling. Zelf kan ik op basis van de gegevens die je hebt gestuurd geen abonnement terugvinden helaas. Ik hoop dat er vanuit het incassobureau spoedig meer duidelijkheid komt.
Reputatie 1
Ik kreeg nu net te horen van Vesting Finance dat zij het dossier hebben gesloten wegens onjuiste en onvolledige informatie! Ik wil jullie bedanken voor jullie informatie en tips! 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Fardc1987, ik neem het even over van Natasja omdat zij vandaag vrij is. Fijn om te lezen dat zij het dossier hebben gesloten, dat zal een fijn gevoel zijn! Ik ben ook blij dat het hiermee nu afgerond is. Als we via deze weg nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂

Reageer