Niet eens met Telfort mobiele afrekening

  • 21 januari 2014
  • 10 reacties
  • 1305 keer bekeken

Ik voel me zwaar opgelicht door Telfort, ik ben ingegaan op een verlengingsaanbod

Aangezien ik nogal veel moest bellen hield ik de mobiele belstatus in de gaten

Achteraf gezien klopt die belstatus totaal niet want die houdt geen rekening met het feit dat je nieuwe contract eerst per 20 januari gaat lopen en tot 20 januari je oude contract

Ik kan hier niet copieren waarom weet ik niet , dat zal ik wel elders publiceren dan

Enfin vanaf 9 januari regent het door berekeningen van kosten en moet ik totaal 21 euro extra bij betalen Overigens al zou de maand in twee delen moeten worden verdeeld op 9 januari had ik nog steeds gene 2/3 deel van de belbundel verbruikt

Overigens voel ik me niet aleen opgelicht, ik ben opgelicht op een wel erg grove manier door Telfort

Ik vind het intriest dat Telfort mij na zovele jaren trouw klant zijn zo belazerd

10 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Oplichting vind ik wel te ver gaan hoor. Wat je hebt ontvangen is een factuur na wijziging/verlenging en dit is een normale gang van zaken.

De belstatus geeft een indicatie van het verbruik in een lopende maandperiode. Op de eerste van de maandperiode zie je de volledige bundels. De belstatus kan niet in de toekomst kijken en eventuele wijzigingen zie je pas als deze zijn doorgevoerd. Verder kunnen er geen rechten worden ontleend aan de belstatus.
Badge +2
Daarnaast is ook 2 jaar geleden precies op dezelfde manier eea verrekend, en gebeurt dit bij wijzigingen op dezelfde manier. Dit is geheel conform de algemene voorwaarden én vantevoren zonder problemen terug te lezen en/of na te vragen.

Voor nu is er niks meer aan te doen, volgende keer weet je van de hoed en de rand.
Flauwekul de afrekening klopt niet als ik zou rekenen van 20 tot 20 van de maand heb ik het aantal minuten niet gehad, en bij een evenredigheid van 1 tot 20 januari kom ik ook niet aan de 200 als zijnde 2/3 deel

Als je het feiten complex niet kent moet je niet oordelen

Op de 9e wanneer de teller gaat lopen was er geen sprake van extra verbruik, het is flessetrekkerij van Telfort gericht om klanten lichter te maken

Ik ga de data wel elders publiceren waar ik wel de nummers en tijd stippen kan copieren dan wordt het duidelijk
Verlenging ingegaan

U heeft onlangs uw abonnement gewijzigd. Uw tegoed is deze maand daarom anders dan uw normale maandtegoed, en opgesplitst in twee kortere periodes:
1 Januari - 20 Januari: Telfort sim only
20 Januari - 1 Februari: Telfort mobiel abonnement

Het aangepaste tegoed staat per bundel vermeld. Het vermelde tegoed is geldig van 20 Januari tot 20 Januari en zal veranderen zodra u de nieuwe periode ingaat.

20.01.2014 21:56  gesprek naar mobiel nummer  1:00   € 0,00 
20.01.2014 19:57  gesprek naar mobiel nummer  3:00   € 0,00 
20.01.2014 18:48  gesprek naar mobiel nummer  10:00   € 0,00 
20.01.2014 14:18  gesprek naar mobiel nummer  2:00   € 0,00 
18.01.2014 17:32  gesprek naar mobiel nummer  8:00   € 2,00 
16.01.2014 17:23  gesprek naar mobiel nummer  1:00   € 0,25 
15.01.2014 16:05  gesprek naar vast nummer 3:00   € 0,75 
15.01.2014 12:31  gesprek naar mobiel nummer    8:00   € 2,00 
13.01.2014 14:42  gesprek naar mobiel nummer    15:00   € 3,75 
11.01.2014 22:09  gesprek naar mobiel nummer    4:00   € 1,00 
11.01.2014 21:18  web-sms-verzonden € 0,07 
11.01.2014 15:04  gesprek naar vast nummer 18:00   € 4,50 
09.01.2014 16:25  gesprek naar vast nummer  3:00   € 0,75 
09.01.2014 14:49  gesprek naar vast nummer  15:00   € 2,75 
09.01.2014 10:39  gesprek naar mobiel nummer Telfort  17:00   € 0,00 
09.01.2014 00:04  gesprek naar voicemail  1233  2:00   € 0,00 
09.01.2014 00:04  gesprek naar voicemail  1233  1:00   € 0,00 
08.01.2014 13:29  gesprek naar mobiel nummer   1:00   € 0,00 
07.01.2014 18:45  gesprek naar mobiel nummer  6:00   € 0,00 
07.01.2014 18:01  gesprek naar mobiel nummer  4:00   € 0,00 
07.01.2014 16:22  gesprek naar mobiel nummer  22:00   € 0,00 
07.01.2014 15:42  gesprek naar mobiel nummer  6:00   € 0,00 
07.01.2014 14:55  gesprek naar mobiel nummer Telfort  6:00   € 0,00 
07.01.2014 14:52  gesprek naar vast nummer  02:00   € 0,00 
06.01.2014 16:17  gesprek naar mobiel nummer Telfort  2:00   € 0,00 
06.01.2014 15:51  gesprek naar mobiel nummer Telfort  26:00   € 0,00 
06.01.2014 14:35  gesprek naar mobiel nummer  6:00   € 0,00 
06.01.2014 14:14  gesprek naar mobiel nummer Telfort  9:00   € 0,00 
05.01.2014 22:39  gesprek naar mobiel nummer  3:00   € 0,00 
05.01.2014 21:25  gesprek naar mobiel nummer  4:00   € 0,00 
05.01.2014 19:59  gesprek naar mobiel nummer  8:00   € 0,00 
05.01.2014 16:20  gesprek naar vast nummer  5:00   € 0,00 
04.01.2014 16:57  gesprek naar mobiel nummer  1:00   € 0,00 
04.01.2014 16:02  gesprek naar mobiel nummer  1:00   € 0,00 
03.01.2014 22:02  gesprek naar mobiel nummer  6:00   € 0,00 
03.01.2014 20:27  gesprek naar mobiel nummer  17:00   € 0,00 
03.01.2014 18:55  gesprek naar mobiel nummer  4:00   € 0,00 
01.01.2014 18:02  gesprek naar mobiel nummer  1:00   € 0,00

Flauwekul de afrekening klopt niet als ik zou rekenen van 20 tot 20 van de maand heb ik het aantal minuten niet gehad, en bij een evenredigheid van 1 tot 20 januari kom ik ook niet aan de 200 als zijnde 2/3 deel

Als je het feiten complex niet kent moet je niet oordelen

Op de 9e wanneer de teller gaat lopen was er geen sprake van extra verbruik, het is flessetrekkerij van Telfort gericht om klanten lichter te maken
Het wordt wel erg stil van de zijde van Telfort als de data gepubliceerd worden overigens ook van de zijde van die Matthijs1986 die wel erg Telfort minded is maar nu ook met de harde waarheid wordt geconfronteerd
Badge +2
Beste Merah,

Begrijp ik goed dat dit de eerste keer is dat jij het contract bij ons hebt verlengd? Graag neem ik de ontstane verwarring bij jou weg.

Zoals Koffiemok en Matthijs1986 aangeven en vermeld staat in onze algemene voorwaarden (artikel 2, lid 11), vervalt het resterende tegoed op het moment dat de verlenging van het contract van start gaat. Ook in de laatste periode ontvang je bij ons naar rato bundeltegoed.

Je hebt gelijk m.b.t. de getoonde gegevens in de BelStatus. Zoals Koffiemok ook al aangaf worden volledige tegoeden weergeven in plaats van naar rato. Aan BelStatus kun je inderdaad geen rechten ontlenen. Echter, kan ik mij de misrekening goed voorstellen.

Graag kijk ik met jou mee om jouw vraag over de exacte berekening van de tegoeden te kunnen beantwoorden. Hiervoor heb ik jouw geboortedatum en 06-nummer nodig. In een privébericht, kun je deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne
Ik kreeg een wazig antwoord en als men mij vraagt is de berekening gewoon foutief

Ik ontving het volgende antwoord:

Jouw factuurperiode staat vast op de 1e van de maand.

De berekening betreft 1 januari tot en met 31 januari en op een eerstvolgende factuur zou het 1 februari tot en met 28 februari zijn.

In dit geval is vanaf de 20e het nieuwe contract van start gegaan. Je hebt voor het vorige contract al betaald tot en met 31 januari. De kosten voor de periode van 20 januari tot en met 31 januari worden op de eerstvolgende factuur gecorrigeerd.

Let op: Bij ons betaal je altijd een maand vooruit.

De eerstvolgende factuur wordt opgemaakt voor de periodes 20 januari tot 1 februari en vanaf 1 februari tot 28 februari.

Ik begrijp dat er extra kosten zijn ontstaan vanwege deze verwarring. Zullen we afspreken dat jij mij opnieuw een bericht stuurt zodra de daadwerkelijke factuur is opgemaakt? Je betaalt deze volledig, maar ik voer een creditering uit die op de factuur daarop terug te zien zal zijn.

Dit antwoord geeft geen antwoord op de vraag waarom er sprake is cvan extra meer verbruik immers:

rekent men van 20 december tot en met 19 januari is er geen meer verbuik

rekent men vanaf 1 janauari tot en met 19 januari en gaat men uit van 2/3 tegoed is er ook geen meergebruik

het geheel verklaart ook niet waarom vanaf 9 januari de teller begon te lopen van het meer gebruik
Badge +2
@merah,

Waardoor het daadwerkelijke extra verbruik is ontstaan wordt pas duidelijk op de eerstvolgende factuur. Om die reden de vraag mij opnieuw te berichten na opmaak van de betreffende factuur.

Daphne
Ik kreeg wederom een wazig antwoord inzake teveel gebruikte minuten, ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat men mij hier pootje begint te lichten

Eerder gebruikte ik een andere omschrijving waar ik nog steeds achter sta, nl een structurele poging om op te lichten

Voorzover dit niet bewust gebeurd is het minimaal een gebrek aan kennis en ontbreekt het kennelijk Telfort aan minimale basis vaardigheden minuten op te tellen
Badge +2
@merah,

Op de laatste factuur zijn de teveel betaalde abonnementskosten van de voorgaande periode gecrediteerd/gecorrigeerd. Echter heb je 71 minuten buiten de bundel gebeld. Om die reden valt de factuur hoger uit. Mocht je gebeld willen worden voor een mondelinge toelichting kun je dit aan mij doorgeven.

Daphne

Reageer