beantwoord

Niet betalen laatste facturen

• 3 september 2014
  • 4 reacties
  • 1083 keer bekeken

Lieve Telfort,

Ik probeer nu al maanden via Facbeook/Twitter iets van contact met jullie te krijgen, want ik ga niet voor een zakelijk conflict jullie betalen voor een 0900 nummer. Omdat ik jullie sowieso niet wil betalen (waarom verklaar ik hieronder). Elke mogelijkheid qua contact (zelfs als ik aangeef geen abbonement bij jullie te hebben) loopt uit op dat ik moet inloggen met mijn telfort en aangezien ik bij jullie weg ben kan ik niet meer inloggen op mijn Telfort.

Maar ik wil wel correct zaken blijven doen, dus aangezien ik via andere kanalen geen enkele respons van jullie krijg. Hoop ik dat hier wel iemand dit leest en er een reactie opgeeft. Als hier vervolgens ook geen reactie op komt, laat ik het er verder bij zitten. De ziel die de missie heeft om het geld te komen halen, nodig ik van harte uit voor een kop koffie en een goed gesprek. Het verhaal wat ik bij de koffie serveer gaat ongeveer als volgt:

Beste Telfort een paar maanden geleden heb ik mijn abonnement bij jullie verlaagd, omdat ik minder ben gaan bellen. In reactie daarop hebben jullie mijn 800 belminuten, waarvoor ik gewoon betaald heb, op 0 gezet. Toen ik heb kenbaar gemaakt aan jullie dat er iets was fout gegaan werd mij verteld dat dit een standaard procedure is en dat dit gewoon in de algemene voorwaarden staat. Natuurlijk kunnen jullie dit op deze manier doen. Jammer alleen dat jullie bij het vastleggen van deze maatregel niet even hebben nagedacht over hoe verschrikkelijk jullie je klanten naaien.

Ik vind jullie gedrag op dit punt zo wezenlijk onethisch dat jullie me tot de volgende tegenmaatregelen hebben gedwongen:
1. Ik heb mijn abonnement bij Telfort afgesloten en overgezet naar een andere aanbieder.
2. Ik zal NOOIT meer op wat voor manier dan ook een dienst afnemen bij Telfort.
3. Ik heb de afgelopen incasso's teruggevorderd om mezelf schadeloos te stellen voor het vernietigen van mijn belminuten.

Met vriendelijke groet,
Remco Wendt (klantnummer: 4196982)
icon

Beste antwoord door Laila 4 september 2014, 13:55

@remco_,

Welkom op het forum! Mijn excuses dat het niet lukt om met ons in contact te komen. Ik kan mij goed voorstellen dat je dit vervelend vindt, maar opgespaarde belminuten komen altijd te vervallen bij een bundelwijziging of verlenging. Het teveel vooruitbetaalde bedrag voor de bundel, is gewoon in mindering gebracht op de daaropvolgende factuur. In Mijn Telfort wordt daarnaast ook aangegeven, dat wijzigingen met terugwerkende kracht gelden voor de gehele huidige gebruiksperiode. Het is niet verstandig om de facturen niet te betalen, je maakte immers nog steeds gebruik van het abonnement. Kun je in een privébericht nog ter controle jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken? Dan kijk ik voor jou na of ik hierin nog wat voor jou kan betekenen.

Laïla
Bekijk reactie

4 reacties

Badge +2
Als mede consument een reactie;
1: is jouw goed recht, echter heeft Telfort gelijk als ze aangeven dat het conform de voorwaarden is, dus eigenlijk heb je dit alleen aan jezelf te danken
2: je goed recht, je had jezelf de ellende kunnen besparen door goed navraag te doen en/of de algemene voorwaarden te lezen
3: conform de algemene voorwaarden kan en mag Telfort bij achterstallige betalingen een incassobureau achter je aan sturen en bijbehorende extra incassokosten in rekening brengen. Je mag het dan namelijk wel niet klantvriendelijk vinden, maar Telfort staat in deze wel in zijn recht.

Puntje 3 raadt ik je dus persoonlijk af; je verlies nemen en volgende keer (ook bij andere bedrijven) beter opletten lijkt me (ook voor je eigen gemoedstoestand) aan te raden.

Mocht je het trouwens met de kosten niet eens zijn, dan staat het je vrij om na betaling je verhaal aanhangig te maken bij de klachtencommissie Telecom, echter gezien je verhaal geef ik je weinig kans.

Succes ermee!
Hoi Matthijs, dank voor je reactie. De discussie waar ik op doel is er een over bedrijfsethiek, niet over wetgeving. Ik geloof er volledig in dat Telfort alles qua hun recht wel op orde heeft, aangezien ze daarvoor waarschijnlijk een team van hele slimme mensen goed betalen. Ik snap waarom je deze analyse maakt als je puur vanuit wetgeving naar mijn stelling kijkt.

Overigens durf ik te stellen dat bij het lezen van AV's (wat ik wel doe) niet alle gevolgen van artikelen direct duidelijk zijn. Uiteraard kan je het er dan volledig op gooien dat dit mijn verantwoordelijkheid is en dat ik dan maar een jurist had in moeten schakelen. Maar ik vind dat als ik deal met gerenomeerde bedrijven ik ervan uit mag gaan dat de spirit (dat wat achter hun AV schuilgaat) er een is van klanten van dienst zijn. En niet zomaar mijn minuten op 0 zetten omdat ik aangeef vanaf die tijd minder te gaan bellen. Ik zie ook op geen mogelijkheid in wat het doel van die maatregel is, anders dan op onterechte wijze meer geld verdienen.

Het is ook interessant je af te vragen in hoeverre waarde vernietiging op deze wijze (betaalde belminuten resetten) wettelijk is toegestaan. Ik heb betaald voor een dienst en die dienst wordt mij op onterechte wijze ontnomen. Iets wat ik wellicht aan mijn advocaat een keer moet voorleggen.

Ik hoop echter dat er een andere realisatie volgt: De toekomst is weggelegd voor bedrijven die wezenlijk geven om hun bedrijfsethiek. Als Telort op deze wijze doorgaat zal het ze de kop kosten.

Ik vind dat ik wezenlijk in mijn gelijk sta, ik ga graag de discussie aan. Maar beste Matthijs, dit is voor mij een principezaak. Dus ik ga zeker niet 'mijn verlies nemen'.

Wel dank voor je kritische noot, want uiteindelijk ben ik ook niet perfect en leer ik van je input. Echter heeft het mijn standpunt niet verandert.
Badge +2
Graag gedaan. Een toegespitste reactie laat ik over aan Telfort.
Badge
@remco_,

Welkom op het forum! Mijn excuses dat het niet lukt om met ons in contact te komen. Ik kan mij goed voorstellen dat je dit vervelend vindt, maar opgespaarde belminuten komen altijd te vervallen bij een bundelwijziging of verlenging. Het teveel vooruitbetaalde bedrag voor de bundel, is gewoon in mindering gebracht op de daaropvolgende factuur. In Mijn Telfort wordt daarnaast ook aangegeven, dat wijzigingen met terugwerkende kracht gelden voor de gehele huidige gebruiksperiode. Het is niet verstandig om de facturen niet te betalen, je maakte immers nog steeds gebruik van het abonnement. Kun je in een privébericht nog ter controle jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken? Dan kijk ik voor jou na of ik hierin nog wat voor jou kan betekenen.

Laïla

Reageer