beantwoord

Na opzegging ontvang ik minder korting op mijn factuur

  • 15 mei 2013
  • 2 reacties
  • 1904 keer bekeken

Mijn abonnement inclusief korting + btw is € 7,20 per maand. Nu na opzeging abonnement ineens minder korting en wordt het bedrag € 8,71
Wat is hiervan de reden? Omdat we opgezegd hebben??
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 15 mei 2013, 19:29

Evt hogere abonnementskosten hebben alleen te maken met factuurdatum en einddatum contract/opzegdatum. Bijv:
Je contract was van 1-6-2011 tot 1-6-2013. Je factuurdatum is echter de 8e. Je betaalt dan áltijd vooruit van de 8e tot de 7e. Het gedeelte van de maand van 1-6 tot 7-6 wordt dan automatisch berekend zonder korting. Bij de oudere abonnementen verviel na de looptijd namelijk de korting (bij abonnementen afgesloten na 16 april 2013 niet). Als je op tijd hebt opgezegd (je hebt wettelijk 1 maand opzegtermijn, dus in mijn voorbeeld zou je dan moeten hebben opgezegd voor 1-5), dan krijg je automatisch per de volgende factuurdatum een herberekening en krijg je de teveel betaalde abonnementskosten terug. Houd er wel rekening mee dat je dan ook geen recht hebt op volledige bundels, maar 'pro rato', dus naar verhouding volgens het aantal dagen vd maand (bij belbundel van 300 minuten dan dus 230, want 23 dagen). Op de eindafrekening kan het dan dus voorkomen dat je weer geldt terug krijgt (maar belkosten zoals 0900 e.d. betaal je uiteraard wel).

Uiteraard heeft dit dus niks te maken met een evt opzegging. Al het bovenstaande is ook uit de rekening en algemene voorwaarden op te maken.
Bekijk reactie

2 reacties

Badge +2
Evt hogere abonnementskosten hebben alleen te maken met factuurdatum en einddatum contract/opzegdatum. Bijv:
Je contract was van 1-6-2011 tot 1-6-2013. Je factuurdatum is echter de 8e. Je betaalt dan áltijd vooruit van de 8e tot de 7e. Het gedeelte van de maand van 1-6 tot 7-6 wordt dan automatisch berekend zonder korting. Bij de oudere abonnementen verviel na de looptijd namelijk de korting (bij abonnementen afgesloten na 16 april 2013 niet). Als je op tijd hebt opgezegd (je hebt wettelijk 1 maand opzegtermijn, dus in mijn voorbeeld zou je dan moeten hebben opgezegd voor 1-5), dan krijg je automatisch per de volgende factuurdatum een herberekening en krijg je de teveel betaalde abonnementskosten terug. Houd er wel rekening mee dat je dan ook geen recht hebt op volledige bundels, maar 'pro rato', dus naar verhouding volgens het aantal dagen vd maand (bij belbundel van 300 minuten dan dus 230, want 23 dagen). Op de eindafrekening kan het dan dus voorkomen dat je weer geldt terug krijgt (maar belkosten zoals 0900 e.d. betaal je uiteraard wel).

Uiteraard heeft dit dus niks te maken met een evt opzegging. Al het bovenstaande is ook uit de rekening en algemene voorwaarden op te maken.
Reputatie 3
Badge +1
@dedijk155,

Ik sluit mij aan bij Matthijs1986. Kortom: als jouw contractperiode voorbij is verminderd of vervalt de korting. Aangezien je altijd één maand vooruit betaald liggen deze kosten hoger. Je ontvangt het teveel betaalde bedrag altijd weer terug.

Denise

Reageer