beantwoord

na 10 minuten gratis bellen

• 18 januari 2014
  • 10 reacties
  • 2858 keer bekeken

waarom worden de gratis minuten na 10 minuten bellen toch van de bundel afgehaal
icon

Beste antwoord door Laila 20 januari 2014, 14:50

@francoish,

Ik heb jouw gegevens ontvangen en het nagekeken. De gesprekken die langer dan 10 minuten duren worden wel goed afgerekend. Je ziet bij de eerste 10 minuten een B (bundel) staan en bij de rest van het gesprek een L (lekkerlang). Je ziet het gesprek twee keer op de factuur, één regel is het gedeelte wat van de bundel gaat en één regel is het gedeelte wat gratis is. Voorbeeld van een gesprek van 24 minuten:

20.01.2014 14:46 gesprek naar mobiel nummer 0612345678 10:00 0,000 B
20.01.2014 14:46 gesprek naar mobiel nummer 0612345678 14:00 0,000 L

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Laïla
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Is je abonnement vóór 16 april 2012 ingegaan dan heb je geen 'na 10 minuten gratis bellen'.
is je abonnement ingegaan op een latere datum dan is er iets mis en moet Telfort webcare daar maandag even naar kijken.
Is je abonnement vóór 16 april 2012 ingegaan dan heb je geen 'na 10 minuten gratis bellen'.
is je abonnement ingegaan op een latere datum dan is er iets mis en moet Telfort webcare daar maandag even naar kijken.

De verlenging van mijn abonement is 08 November 2012 ingegaan, dus is met na 10 minuten gratis bellen.
Moet ik hier zelf iets aan doen of benaderd Telfort webcare mij?
Reputatie 8
Badge +10
Moet ik hier zelf iets aan doen of benaderd Telfort webcare mij?

Webcare leest mee en reageren doorgaans binnen 3 werkdagen na plaatsing van je vraag.
Badge
@francoish,

Welkom op het forum! Graag kijk ik met je mee. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Laïla
Badge
@francoish,

Ik heb jouw gegevens ontvangen en het nagekeken. De gesprekken die langer dan 10 minuten duren worden wel goed afgerekend. Je ziet bij de eerste 10 minuten een B (bundel) staan en bij de rest van het gesprek een L (lekkerlang). Je ziet het gesprek twee keer op de factuur, één regel is het gedeelte wat van de bundel gaat en één regel is het gedeelte wat gratis is. Voorbeeld van een gesprek van 24 minuten:

20.01.2014 14:46 gesprek naar mobiel nummer 0612345678 10:00 0,000 B
20.01.2014 14:46 gesprek naar mobiel nummer 0612345678 14:00 0,000 L

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Laïla
Het is me nog niet helemaal duidelijk:
Ik heb een belbundel van 300 minuten, tegen het eind van de periode staat  op de belstatus dat ik 217 minuten heb verbruikt.
Dus ik heb dan nog 83 minuten over
Maar bij die 217 minuten zijn ook de L.L. minuten bijgeteld.(Ik heb het nageteld)

Dat is op de specificatie van de factuur ook zo.
Daar staat  in mijn geval op totaal verbruikt 238 minuten.Ook hier zijn de L.L. minuten bijgeteld
Dat is als alles binnen de bundel blijft niet zo belangrijk, maar als ik totaal op een aantal minuten boven de bundel komt, Wat dan ?
Reputatie 8
Badge +15
De specificatie telt alle gebelde minuten bij elkaar op, dit klopt, daar is de specificatie voor.
Kom je echter boven de 300 minuten uit dan zal je dit daar ook zien. Echter worden de minuten van L niet in rekening gebracht en ook niet in mindering gebracht van je 300 minuten.

Dus stel:
Van de belbundel heb je 275 minuten opgemaakt.
Van L heb je 100 minuten opgemaakt.
De specificatie zal dan 375 verbruikte minuten laten zien.
Bundelverbruik zal 275 minuten laten zien.

Ben je over de bundel heen gegaan:
Van de belbundel heb je 350 minuten opgemaakt.
Van L heb je 250 minuten opgemaakt.
De specificatie zal dan 600 verbruikte minuten laten zien.
Bundelverbruik zal dan 300 minuten + 50 minuten die extra berekend worden op de factuur.

Belangrijk: Verder dien je nog rekening te houden met de minuutafronding. Deze afronding zie je niet terug in de specificatie. De specificatie laat het netto aantal minuten en seconden zien wat je hebt verbeld.
Badge +2
Koffiemok: enige correctie is dat op de Telfort factuur (beschikbaar via Mijn Telfort) alles al per minuut staat.
Badge
@francoish,

Zie het gedeelte wat ik van Koffiemok heb gequoot:

De specificatie telt alle gebelde minuten bij elkaar op, dit klopt, daar is de specificatie voor.
Kom je echter boven de 300 minuten uit dan zal je dit daar ook zien. Echter worden de minuten van L niet in rekening gebracht en ook niet in mindering gebracht van je 300 minuten.

Dus stel:
Van de belbundel heb je 275 minuten opgemaakt.
Van L heb je 100 minuten opgemaakt.
De specificatie zal dan 375 verbruikte minuten laten zien.
Bundelverbruik zal 275 minuten laten zien.

Ben je over de bundel heen gegaan:
Van de belbundel heb je 350 minuten opgemaakt.
Van L heb je 250 minuten opgemaakt.
De specificatie zal dan 600 verbruikte minuten laten zien.
Bundelverbruik zal dan 300 minuten + 50 minuten die extra berekend worden op de factuur.

Laïla

Reageer