beantwoord

mobiel internet verbruik zone 4 onrechtmatig

• 24 november 2014
  • 12 reacties
  • 591 keer bekeken

Beste heer/mevrouw,

Vanmiddag kreeg ik uit het niets twee berichtjes dat mijn buitenlandse internetbundel geheel verbruikt is. Toeval wilt dat ik op dat moment in de trein bij Haarlem was. Nu dacht ik eerst: "oh zal wel een foutje zijn", controleer ik net voor de zekerheid mijn verbruik.... zie ik dat ik vandaag voor 60 euro in het buitenland heb geïnternet, ik ben de hele dag in Nederland geweest regio Zaandam. Telefoon staat op nationaal roamen... weet jij hoe dit kan?? Ik ben uiteraard niet van plan deze factuur straks te betalen....

Kan jij vinden hoe dit mogelijk is?
icon

Beste antwoord door Daphne 25 november 2014, 15:04

@all,

Allereerst mijn excuses voor de verwarring. Het probleem m.b.t. de verzonden sms-berichten / onrechtmatige kosten voor het verbruik in het buitenland is bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Deze verbruikskosten worden automatisch gecorrigeerd op een eerstvolgende factuur. Omdat er meerdere topics over het zelfde onderwerp zijn aangemaakt, heb ik alle berichten samengevoegd.

Kun je helemaal geen gebruik meer van mobiel internet maken, dan ontvang ik graag in een privébericht jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer.

Daphne
Bekijk reactie

12 reacties

Referentie: 06 xxxxxx
Ook ik kreeg vanmiddag een melding internet buitenland bundel maar heb dat helemaal niet, heb klanten service gebeld 09009596 kreeg te horen dat er storing was en dat alles goed kwam, laten we dat dan maar hopen.
Reputatie 8
Badge +18
Referentie: 06 xxxxxx

Het is niet handig om je mobiel nummer hier openbaar te maken
Ik heb ook het zelfde probleem ik keek vandaag op mijn telfort wat ik elke dag doe, zie ik plotseling mb verbruikt in het buitenland een bedrag van 92 euro hoe kan dat nou ik ben in Nederland ik gelijk gebeld kost je natuurlijk ook geld want het is een 0900 nummer zeggen ze het is een storing nou dat hoop ik maar want ik ben nooit naar het buitenland geweest. Ik heb geen zin in een vette rekening terwijl dit niet mijn schuld is los dit AUB zo snel mogelijk op hoor. Want we betalen al zoveel en dan krijg je dit erbij toch niet normaal.
Beste Ls,

Gisteren avond toen ik in de auto zat kreeg ik via berichten deze waarschuwing:

Erg merkwaardig, want ik woon zelf in de grensstreek en mijn dataroaming en mobiele internet is altijd uitgeschakeld.
Bij thuiskomst heb ik het gebruik bekeken via mijn telfort en wat schets mijn verbazing. er is gebruik gemaakt van mobiel internet in zone 4 terwijl ik op mijn werk in Arnhem zit!
Wie kan me dit uitleggen???

Hallo,

Ik kreeg gisteren tot mijn verbazing een SMS binnen met daarin de melding dat de limiet voor mobiel internet in het buitenland bijna bereikt is. Ik ben echter helemaal niet in het buitenland geweest en ook niet in de buurt van de grens. Bij de BelStatus staan ook nog geen kosten voor internet in het buitenland vermeld. Weet iemand waar deze SMS vandaan is gekomen?

Met vriendelijke groet,
Bas Kooij
Dit heb ik dus ook. En ik ben helemaal niet in het buitenland geweest.
Met zone 4 wordt ook nog eens de rest van de wereld bedoeld dus niet eens Europa. Weet niet of Epe (Gelderland) ineens buiten Nederland valt maar dat lijkt me niet.
Ik vrees dat ze een lek of hack hebben daar bij telfort
Vanmorgen keek ik op mijn telfort en daar zag ik een bedrag van 9 cent staan voor mobiel verbruik buitenland zone 4.
Ik vraag me af hoe dit kan want ik kom op werkdagen niet buiten Europa.
Of Epe moet tegenwoordig niet meer bij Nederland horen.
Graag wil ik weten hoe dit kan en of dit ook opgelost gaat worden.
Ik kreeg dat gisteren avond ook. eerst uw limiet is bijna op en later dat het ook op was en toen werkte mijn mobiel internet niet meer. Roaming staat uit en ben ook niet in het buitenland.
Ook bij extra kosten niets.
Dus waarschijnlijk ergens een storing.

Groetjes Johan

Ik kreeg dat gisteren avond ook. eerst uw limiet is bijna op en later dat het ook op was en toen werkte mijn mobiel internet niet meer. Roaming staat uit en ben ook niet in het buitenland.
Ook bij extra kosten niets.
Dus waarschijnlijk ergens een storing.

Groetjes Johan
Badge +2
@all,

Allereerst mijn excuses voor de verwarring. Het probleem m.b.t. de verzonden sms-berichten / onrechtmatige kosten voor het verbruik in het buitenland is bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Deze verbruikskosten worden automatisch gecorrigeerd op een eerstvolgende factuur. Omdat er meerdere topics over het zelfde onderwerp zijn aangemaakt, heb ik alle berichten samengevoegd.

Kun je helemaal geen gebruik meer van mobiel internet maken, dan ontvang ik graag in een privébericht jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer.

Daphne

Reageer