beantwoord

Mobiel factuur verhoogd?

  • 7 december 2019
  • 40 reacties
  • 826 keer bekeken

Reputatie 2

Goedenavond,

Ik kijk regelmatig ff op de app en zag dat mijn abbo maandprijs ff flink is verhoogd. Ben begonnen met €12.50 en dat is met inflatie correctie verhoogd naar €13.00 waarvoor ik niet op de hoogte gebracht ben!

Maar nu zie ik ff dat het heftig is op getrokken naar een wopping €15.58 en ook hiervan niet op de hoogte gebracht. 

Ter controle ook ingelogd op de site en daar staat hetzelfde evenals geen bericht aangaande bovenstaande…

Heb ook even gechecked of ik niet extra kosten heb gemaakt dat is het dus ook niet..

Hopelijk is dit een vergissing...is het niet??

MVG

 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 10 december 2019, 09:00

Goedemorgen all, ik heb nog niet veel informatie over het hoe of wat, maar ik wil mijn vorige bericht even bevestigen: Het gaat om een storing. Dus geen paniek en geen zorgen, er wordt onderzoek naar gedaan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Als ik nieuws heb, laat ik het jullie weten.

Bekijk reactie

40 reacties

De inflatie correctie wordt zover ik weet nooit aangekondigd. Het staat wel aangegeven dat dit gebeurd. Op basis het bedrag heb je al een langer lopend sim only abonnement.

Ik zit na 2 jaar net op € 12,92

Herstel, ik zie zojuist €15,50 staan waarvan 0,50 inflatie correctie.

Het lijkt erop dat de basis bedragen gewoonweg zijn verhoogd.

Verder onderzoek er is vermoedelijk bij jou net als bij mij ergens een korting weg gesnoept!!!🤬🤬🤬

Hier de laatste factuur let op de kortingen voor onbepaalde tijd!!!

Het wegvallen van die kortingen is de enige verklaring voor wat ik nu in Mijn Telfort zie.

Dus @Dasdanlekker bedankt voor de oplettendheid, dit moet gefixt worden.

 

Ik zie nu drie opties

1.Telfort/KPN herstelt de korting voor onbepaalde tijd. De bevestiging dat de volgende factuur wel gewoon € 12,92 wordt en dat het enkel een weergave fout is kan ik mee leven.

2. Heel snel verlengen voor het jaar om is dan betaal ik weer € 12,50

3. Telfort/KPN verlaten.

Reputatie 2

Graag gedaan @Galdor68  is hetzelfde als bij mij wat je als bijlage bijgevoegd hebt. Zal wel een vergissing zijn ga ik alsnog van uit, ze hebben tenslotte bij aangaan van contract vermeld. Dat bij einde contract alles het zelfde blijft qua prijs en vorm behoudens inflatie correctie....dus

We wachten maar af wat de reactie zal zijn!

MVG

Inderdaad we zullen het even afwachten.

Reputatie 8
Badge +18

De inflatie wordt ieder jaar ongeveer in juli opnieuw vastgesteld zoals ook in de algemene voorwaarden staat, hier bij mij nog gewoon 12,92 en geen 15,00 euro dus dat zal zeker een vergissing zijn.

Mijn abo is verlengbaar en met ongeveer hetzelfde abo kom ik uit op 12,50 euro per maand, wellicht is verlengen nog een optie maar dat moet dan wel deze maand gebeuren omdat half Jan de mobiele abo naar KPN worden overgezet.

Bij mij staat er : dat de korting geldig is zolang mijn abo loopt inclusief de bel min en mb's en wat ik hiervan per maand overhoud gaat mee naar de volgende maand.

Maar volgens mij kun je bij een nieuw contract alleen nog maar de overgehouden Mb's meenemen en niet meer de belminuten.

Webcare moet hierover even licht in de duisternis geven 

Zojuist gekeken bij het abonnement van mijn partner ook ineens een hoger bedrag dan gebruikelijk. Verschil van ongeveer een Euro ook overeenkomend met een blijkbaar vervallen kortingsregel zoals in mijn screenshot.

Dat is bijna geen vergissing meer klinkt meer als een fout.

Nou, ik heb ook eens gekeken omdat ik een oud abonnement heb.
Ik ga nu ineens €25,74 betalen i.p.v.€15,01!

Maar ik ga morgen direct bellen met de TKS.
Hier moet je afwachten tot je aan de beurt bent.
Als dit geen fout is ben ik echt weg!
Dit vind ik echt te gek voor woorden!

@mandy kijk eerst op de laatst betaalde factuur jij spant wel de kroon, dat is heel veel vervallen korting. Er valt bij jou ongeveer 10 euro aan kortingen weg.

De vorige factuur was gewoon €15,01

De vorige factuur was gewoon €15,01

Het gaat om de details op de laatste pagina zie mijn screenshot.

Ik heb nog geen factuur ontvangen van het bedrag van €25,74 maar dit staat in de Telfort app.

Dit is het screenshot van mijn vorige factuur van €15,01

Gebaseerd nu op nu 700 belminuten en 1 GB data met combivoordeel.

 

Die bedoel ik de 2 regels met de korting vallen bij jou weg dan klopt het bedrag wel. Wat dat betreft is het geen vergissing meer maar een flinke fout in het systeem. 

Dat hoop ik dan maar dat het een systeemfout is.

Aangezien ik net niet meer onder het screenshot kon schrijven, dan maar zo.

Het lijkt mij niet dat dit zomaar kan.
Ik heb een abonnement bij Telfort en daar gelden nog steeds Telfort voorwaarden.
Nee echt, hier ben ik van geschrokken.

Maar als dit het nieuwe beleid is bij KPN, dan huiver ik ook voor het Thuis abonnement.
Dit zal dan ook verhoogd gaan worden naar KPN prijzen.

Ik hoop echter dat dit een fout is anders zit ik volgende maand bij een andere provider.

 

Met zo'n verhoging is dat zeker schrikken, laten we Telfort/KPN de voordeel van de twijfel gunnen en de tijd om dit te fixen voor we worden omgezet naar KPN, het kan maar zo een onvoorziene gevolg zijn van de voorbereidingen. Dit is niet aan het beleid te wijten, althans dat hoop ik van niet, anders kan en zal het vrijveel klanten gaan kosten.

Reputatie 1

Goede morgen,

Ook ik moet ineens 4 euro meer betalen en mag toch aannemen dat dit een fout is van Telfort! Het is inderdaad de onbepaalde korting die weg is gevallen. Graag voor mij ook nakijken wat er aan de hand is en uiteraard corrigeren?!

Alvast bedankt voor een terugkoppelingen en vriendelijke groet,

Tamara Varenkamp

Galdor68, ik denk ook, dat als dit geen systeemfout is, dat het veel klanten gaat kosten.

Ik heb ondertussen de TKS gebeld en zij kon nog geen antwoord geven omdat de nieuwe factuur nog niet zichtbaar was??

Dat het al wel eerder zichtbaar is voor de klant in de Mijn Telfort app?

Hier kan de medewerkster waarschijnlijk niets aan doen, maar ik vind dit een slechte zaak,
dat de TKS niet afdoende kan helpen, waar zij dit wel willen.

Dat de factuur  voor de lopende maand niet zichtbaar is klopt wel, het enige wat zichtbaar is in de app is het hogere maandbedrag, het lijkt mij vreemd dat ze dat bij de TKS niet kunnen inzien. Die zouden toch moeten zien wat wij ook kunnen zien.

Dat lijkt mij ook ja, maar dat is het antwoord wat ik kreeg.

Reputatie 2

Heeft niet echt zin om de tks te bellen is mijn ervaring...kijk maar bij mijn andere topics hoeveel ellende ik er mee gehad heb...Via hier is het uiteindelijk goed gekomen min of meer. Dus hopelijk horen we binnenkort een antwoord :grin::wink:

 

Reputatie 8
Badge +8

Heeft niet echt zin om de tks te bellen is mijn ervaring...kijk maar bij mijn andere topics hoeveel ellende ik er mee gehad heb...Via hier is het uiteindelijk goed gekomen min of meer. Dus hopelijk horen we binnenkort een antwoord :grin::wink:

 


Hallo @Dasdanlekker Voor een snelle(re) (re)actie kun je ook Twitteren en Facebooken.

Heeft niet echt zin om de tks te bellen is mijn ervaring...kijk maar bij mijn andere topics hoeveel ellende ik er mee gehad heb...Via hier is het uiteindelijk goed gekomen min of meer. Dus hopelijk horen we binnenkort een antwoord :grin::wink:

 


Hallo @Dasdanlekker Voor een snelle(re) (re)actie kun je ook Twitteren en Facebooken.

Die zullen net zo veel of net zo weinig weten als via de telefoon,of we daar structureel iets mee opschieten is maar de vraag. De response tijd daar kan ook lang zijn afhankelijke van de drukte.

Het valt mij overigens wel op dat de informatie voorziening niet eenduidig is.
Of dat de medewerkers ook in het luchtledige gelaten worden.
Nee, de overgang naar KPN gaat alles behalve soepel.

Reputatie 8
Badge +10

Goedenavond allen, ik begrijp dat de prijs van het abonnement die in Mijn Telfort weergegeven wordt ineens hoger is. Ik lees dat het bij de een om een groter verschil gaat dan bij de ander, en ik snap goed dat dit voor onrust zorgt. Dank voor het signaal, alle reacties en voorbeelden.

Het klinkt als een storing, waardoor de korting - die wel aan staat- niet meer in het overzicht weergegeven wordt. Er zijn geen gekke wijzigingen gedaan, wat dit kan veroorzaken. Daarom heb ik jullie signalen verzameld en doorgestuurd naar een paar specialisten. Zo gauw ik hier nieuws over heb, of als ik meer informatie nodig heb, dan laat ik het jullie weten. Dus laten we ons nog niet al te veel zorgen maken, ik zorg dat het uitgezocht wordt :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen all, ik heb nog niet veel informatie over het hoe of wat, maar ik wil mijn vorige bericht even bevestigen: Het gaat om een storing. Dus geen paniek en geen zorgen, er wordt onderzoek naar gedaan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Als ik nieuws heb, laat ik het jullie weten.

Dat is een kleine geruststelling, mijn huidige periode eindigd over een paar dagen dan kan ik zien of het enkel een weergave fout is of daadwerkelijk meer wordt afgeschreven.

Precies mijn gedachte Galdor68.
Maar abosoluut niets persoonlijks Alexandra, maar ik ben meer het type, eerst zien en dan geloven.

Reageer