beantwoord

Mobiel abonnement met hoge kosten.

• 15 juni 2018
  • 18 reacties
  • 520 keer bekeken

Hallo, ik heb in de maand mei 2018 een telefoon rekening ontvangen van 97 euro. Ik heb direct telfort gebeld en gevraagd waar dit bedrag vandaan komt omdat op de telfort app mijn belminuten niet bijgewerkt zijn. Ik heb dus toevallig 2 screenshots gemaakt van 23mei ( 1 dag voor dat mijn factuur van mei 2018 werd opgemaakt) en daar is dus 2 maal op te zien dat mijn mb's wel bijgewerkt zijn maar mijn belminuten niet. Ik dacht dat het aan de app zelf lag dus heb ik het verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nu kijk ik weer op de app en zie ik dat mijn minuten voor de maand juni ook weer op zijn. Daar heb ik geen berichtje van gehad. Wederom heb ik de pagina verfrist en zie ik dat weer alleen mijn mb's worden bijgewerkt en mijn belminuten niet. Ook is het volgensmij zo dat als je over een bedrag van 25euro bent, je daar een berichtje van krijgt en die heb ik dus niet gehad. Ik wil graag weten wat hier fout gaat want ik word niet op de hoogte gebracht van de extra kosten die ik heb gemaakt, door iets wat blijkbaar een fout is in jullie systeem.
icon

Beste antwoord door Stephen 15 juni 2018, 18:07

Hallo fe100162016, ik heb even voor je gekeken in het systeem maar ik zie nergerns dat er iets fout is gegaan. Op 27 april 2018 om 19:50 uur heb je een sms ontvangen dat je 80% van je minuten hebt verbruikt. Op 2 mei 2018 om 11:15 uur heb je een sms ontvangen dat je minuten bundel is verbruikt. Daarna is er toch nog gebeld dus vandaar dat de factuur hoger is dan normaal. Mocht je nog vragen of omerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Daar kan ik mij wel inkomen. Je wilt graag weten hoe het zit. Ik wacht nog op een reactie. Ik verwacht begin komende week. Toch wil ik je wel aanraden om het te betalen. Dan wordt je ook weer aangesloten. Mocht het allemaal onterecht zijn, dan zal je het teveel betaalde zeker van mij terug krijgen. Het is echter nog even afwachten. Je hoort nog weer van mij.
Hallo bart, deze 2 facturen staan open omdat er voor die 2 maanden uitgezocht zou worden wat het probleem was dat ik mijn belkosten niet kon inzien zoals ik bovenaan in mijn bericht heb aangeven. Ik heb al een keer eerder het probleem gehad dat jullie een fout hebben gemaakt met de kosten van mijn abonnement, waar later uit is gebleken dat het onterecht was ( en nu is dit dus weer het geval ). dus je snapt toch wel dat ik niet ga betalen zolang het niet is uitgezocht.
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan mij goed voorstellen dat je graag een antwoord wilt. Ik heb daarom navraag gedaan. Ik weet er zo het fijne niet van. Ik zie inderdaad wel dat je bent afgesloten, dit omdat er nog twee facturen openstaan. Je verbinding wordt pas weer actief als het betaald is. Je hoort in ieder geval nog weer van mij.
Hallo, het is nu al weer 5 weken geleden als het niet meer is. Nogsteeds ben ik nks wijzer over hoe dit opgelost gaat worden. Inmiddels is mijn mobiele abonnement afgesloten. graag een update?!
Reputatie 3
Badge +4
Hi fe1001620612, vandaag heb ik even nagevraagd hoe het ervoor staat met het oplossen van deze fout in het systeem. Er wordt op dit moment nog steeds aan gewerkt, dus wanneer er een update is zal ik dit laten weten in dit topic.
Reputatie 8
Badge +7
Beste fe1001620612, uit onderzoek is gebleken dat er inderdaad een fout zit in het systeem waardoor de kosten voor bellen buiten de bundel niet worden weergegeven in Mijn Telfort. Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Zodra het is opgelost laat ik het weten in dit topic. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 8
Badge +7
Beste fe1001620612, het probleem is in onderzoek. Ik verwacht binnen 5 werkdagen een update. Graag wil ik je wel erop attenderen om voorlopig geen extra kosten meer te maken met bellen buiten de bundel aangezien je nu op de hoogte bent dat er hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Bij voorbaat dank!
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor de screenshots! Ik ga dit even laten uitzoeken en kom er binnen twee werkdagen op terug.
Hallo Stephen, ook moet er uitgezocht worden waarom ik geen sms heb gekregen op het moment dat ik over de 25euro heen was. Dit heb ik 2017 wel een aantal keer gekregen.
Reputatie 8
Badge +7
Beste fe1001620162, dat klopt. Maar ik vroeg in mijn laatste reactie of je dat ook op de desktopversie van Mijn Telfort kunt zien? Zo nee, dan ontvang ik graag screenshots van de huidige situatie van zowel de desktopversie als de app versie van Mijn Telfort van jou. Als er namelijk niet wordt aangetoond hoeveel kosten je maakt voor bellen buiten de bundel dan zoeken wij dit graag voor je uit.

De hoogte van de facturen zijn overigens wel terecht omdat je sms'jes hebt ontvangen dat je belminuten op zijn maar ondanks dat alsnog bleef bellen.
Hierdoor lopen de kosten op omdat je dan wordt gefactureerd voor bellen buiten de bundel. In afwachting van jouw reactie.
Hallo Stephen, ik kan zoals ik in mijn 1e bericht heb aangegeven niet zien hoeveel ik over mijn belbundel heen ben gegaan. Ik vind het niet terecht dat jullie verwachten dat ik dit betaal als ik niet kan bijhouden om wat voor bedrag het gaat. Ik kan wel zien hoeveel mb's ik nog heb, dat word wel netjes bijgehouden maar mijn belkosten niet. Ook moet ik er even bij zeggen dat dit niet de eerste keer is dat jullie verwachten dat ik zo'n hoog bedrag ga betalen terwijl het overduidelijk onterecht is. Dit moet gewoon goed uitgezocht worden want het klopt niet.
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor je reactie. Dan denk ik dat het heeft te maken met de app. Als je inlogt op de desktopversie van Mijn Telfort, dus via een PC, laptop of tablet zie je dan ook hetzelfde? Ik zie dat je inmiddels weer kosten buiten de bundel hebt gemaakt. Op de factuur kun je het verbruik zien. Ik kijk uit naar jouw reactie.
Hallo Stephen, ik kan nogsteeds niet zien wat het bedrag is wat ik buiten mijn bundel heb gebeld. Dat kon in vorige maand ook niet zien. Vandaar dat ik het raar vind dat ik een factruur heb van 97euro maar ik het niet terug kan zien op de app.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo fe1001620162, het klopt inderdaad dat er een bedrag wordt gerekend voor bellen uit je bundel. Het is alleen niet zo dat je bij een bepaald bedrag hiervan een melding ontvangt.
Helaas heb ik geen verklaring voor het feit dat je eerder niet kon zien welk bedrag er in rekening is gebracht voor bellen buiten de bundel. Ik zie dat je nu weer buiten je bundel bent gegaan. Zie je nu wel hoeveel er inmiddels is gerekend voor bellen buiten je bundel? In afwachting van jouw reactie.
Hallo Stephen, normaal gesproken kan ik zien hoeveel ik over me bundel heen ben en dat word wel in euro's gerekend. Daar heb ik ook screenshots van. Alleen nu kan ik het niet zien en blijft het op 0,00 euro staan. Dus nogmaals ik wil graag weten wat er fout gaat want dit klopt gewoon niet.
Reputatie 8
Badge +7
Beste fe1001620162, omdat je deze melding ook niet ontvangt. Bij belbundels wordt er gerekend in minuten en niet in euro's.
Het is ook niet zo dat je niet meer kunt bellen als je belminuten op zijn. Je belt dan alleen buiten de bundel.

Voor meer informatie zie onderstaande link.
Fair Use Policy.
Hallo stephen, hoe kan het zo zijn dat ik geen sms heb ontvangen op het moment dat ik 25 euro over mijn belbundel heen ben gegaan? En hoe kan het dat op de telfort app mijn mb's wel bijgewerkt worden maan blijft er bij mijn belbundel 0,00 staan? Volgensmij klopt er dan iets niet. Het is een beetje raar als dat op 0 blijft staan en ik toch over mijn bundel ben gegaan.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo fe100162016, ik heb even voor je gekeken in het systeem maar ik zie nergerns dat er iets fout is gegaan. Op 27 april 2018 om 19:50 uur heb je een sms ontvangen dat je 80% van je minuten hebt verbruikt. Op 2 mei 2018 om 11:15 uur heb je een sms ontvangen dat je minuten bundel is verbruikt. Daarna is er toch nog gebeld dus vandaar dat de factuur hoger is dan normaal. Mocht je nog vragen of omerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.

Reageer