beantwoord

Mobiel abonnement is afgesloten

• 25 maart 2019
  • 13 reacties
  • 315 keer bekeken

Reputatie 1
Ik denk dat ik in de druk het totaal over het hoofd heb gezien. Maar nu ben ik afgesloten van bellen zonder dat ik hier iets van afweet geen mail niks! (kan wel gebelt worden) helaas deed de iDeal link het ook niet om te betalen. Nu heb ik het betaald, kan er een mogelijkheid zijn dat ik vandaag weer kan bellen?

mvg

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 26 maart 2019, 15:57

De totale verwerking kan zoals gezegd tot 5 werkdagen duren vanaf het moment dat je het handmatig overmaakt. Het lijkt er in dit geval op dat die factuur inmiddels is verwerkt, maar de blokkade is nog niet opgeheven.
Als je bent afgesloten door een financiële reden moet het volledige openstaande bedrag betaald worden voordat de blokkade wordt opgeheven. Op dit moment staat de meest recente factuur nog open. Die zal eerst ook betaald moeten worden voordat de blokkade opgeheven wordt.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Als je niet via de iDeal link betaald hebt maar zelf hebt overgemaakt dan moet je rekening houden met max 5 werkdagen voordat het verwerkt is
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Cheriquee, welkom op het Telfort forum! Ik zie inderdaad ook dat jouw mobiele abonnement is geblokkeerd vanwege een openstaand bedrag. Er zijn wel meerdere sms'jes en mails gestuurd over dit bedrag zo te zien. Ik zie geen iDEAL betalingen staan, daardoor heb ik net als jimny het vermoeden dat je het handmatig hebt overgemaakt. Een handmatige betaling kan tot 5 werkdagen duren voordat die volledig is verwerkt, daar hebben we geen invloed op.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort op welk nummer zijn de sms binnen gekomen wat ik heb daar niks van ontvangen... lijkt me niet dat ik alles over het hoofd gezien heb. Heb het automatisch overgemaakt klopt omdat de iDeal link niet werkte en aangezien ik niet kan bellen ook geen contact met jullie kon opnemen... maar hoelang duurt het dan voor dat ik weer aangesloten ben? Want bij de overboeking stond dat jullie het binnen één werkdag ontvangen.
Reputatie 8
Badge +11
Die sms'jes worden dan naar het 06-nummer zelf gestuurd, maar of ze ook echt aankomen is voor mij niet zichtbaar. De verwerking van de betaling kan zoals aangegeven tot 5 werkdagen duren, het weer aansluiten kan net zo lang duren. Als het via de iDEAL link wordt overgemaakt wordt de betaling automatisch aan jouw abonnementsgegevens gekoppeld, als het via een andere manier betaald wordt zoals in dit geval, is er meer tijd voor nodig om dit aan elkaar te koppelen.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort nu zie ik dat de betaling is verwerkt hoelang duurt het voor dat ik weer kan bellen?
Reputatie 8
Badge +11
De totale verwerking kan zoals gezegd tot 5 werkdagen duren vanaf het moment dat je het handmatig overmaakt. Het lijkt er in dit geval op dat die factuur inmiddels is verwerkt, maar de blokkade is nog niet opgeheven.
Als je bent afgesloten door een financiële reden moet het volledige openstaande bedrag betaald worden voordat de blokkade wordt opgeheven. Op dit moment staat de meest recente factuur nog open. Die zal eerst ook betaald moeten worden voordat de blokkade opgeheven wordt.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort sorry maar dat klopt toch niet?! Dat wordt de 29ste afgeschreven! Dus dat vind ik totaal niet kloppen!
Reputatie 8
Badge +8
@Jasper - Telfort sorry maar dat klopt toch niet?! Dat wordt de 29ste afgeschreven! Dus dat vind ik totaal niet kloppen!
Hallo @Cheriquee
Als je graag weer aangesloten wilt worden maak je toch de meest recente factuur ook even via Ideal over, dan ben je weer mooi bij en wordt je weer aangesloten, wat maakt die 2/3 dagen nu uit?
Reputatie 1
@JanD omdat ik geen iDeal link van heb misschien? Anders had ik die zeker al betaald!
Reputatie 8
Badge +8
@JanD omdat ik geen iDeal link van heb misschien? Anders had ik die zeker al betaald!
Hallo @Cheriquee , die kun je opvragen bij Telfort of anders ook even 'handmatig' overmaken, toch?
Kijk maar eens op onderstaande link:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/openstaande-factuur-betalen.htm
Reputatie 1
@JanD hoe kan ik die opvragen bij Telfort dan?
als ik hem handmatig overboek dan kan dat nog weer 5 dagen duren. Dus schiet eigenlijk nog niet op. Maar gaat mij er gewoon om dat het nergens op lijkt als dat nog afgeschreven moet worden dan heb je ook geen betaal achterstand.
Reputatie 8
Badge +10
@JanD Maar gaat mij er gewoon om dat het nergens op lijkt als dat nog afgeschreven moet worden dan heb je ook geen betaal achterstand.
Het is gebruikelijk dat bij een betaalachterstand eerst alle openstaande rekeningen betaald dienen te worden voordat de dienstverlening wordt voortgezet.
Dat daarbij de betaaltermijn van één of meerdere fakturen nog niet is verlopen doet dan niet meer ter zake, het resterende bedrag wordt dan zoals dat heet 'direct opeisbaar'.
Dat zijn bij veel bedrijven in verschillende sectoren gewoon de regeltjes bij een betalingsachterstand, niet alleen bij Telfort...
Reputatie 8
Badge +11
Alle openstaande facturen moeten zoals gezegd betaald zijn voordat het weer aangesloten kan worden, daar kunnen we niets aan veranderen. Ik zie dat er nu geen openstaande bedragen meer zijn en het nummer is weer geactiveerd. Werkt alles nu voor jou ook weer goed?

Reageer