beantwoord

Misverstand factuur

• 16 februari 2018
  • 6 reacties
  • 155 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds vorige maand mijn abonnement bij Telfort opgezegd en vervolgens heb ik mijn nummer deze maand veranderd. Ik ben overgestapt naar Simpel, omdat ik in het verleden ook heel vaak problemen heb gehad met kosten die we moesten betalen.

Ik heb een abonnement en ik betaal elke maand, 5,32. Ik heb 150 belminuten en 100 sms. Het probleem nu is, ik heb vorige maand mijn belminuten en sms heel goed in de gate gehouden en ben er niet overheen gegaan. Toch is er een bedrag van 13 euro tegemoet gekomen en is dat met automatische incasso van de rekening afgehaald. Het probleem nu is, ik heb mijn nummer deze maand veranderd, en mijn oude nummer bestaat niet meer. Waardoor ik het zelf niet kan na controleren bij Telfort. Wel word er via de klantenservice gezegd dat ik over mijn bundel heen ben, wat niet klopt, aangezien ik dat zelf in de gaten houdt en dit nog 1 dag voor mijn abonnement zou aflopen nog heb gedaan en er heel netjes stond, ''te betalen deze maand: 5,32.''

Ik wil graag dat het bedrag wat ik extra moest betalen, terug. Omdat dit niet de eerste keer is en ik vaker door ''misverstanden'' van Telfort geld terug heb gekregen. Dit was ook de reden dat ik mijn abonnement heb opgezegd. Er worden continue fouten gemaakt, waarbij als je het niet in de gaten houdt, je gewoon elke maand veel meer betaald dan nodig is. Ik moet hier als ''klant'' continue zelf achteraan, wat voor mij best vermoeiend is en ik uberhaupt het gevoel heb dat ik het elke maand in de gaten moet houden.

Ik hoop hierbij voldoende informatie gegeven te hebben en hoop op een snelle antwoord.

Met vriendelijke groeten,
Lutfiye Yildirim
icon

Beste antwoord door Stephen 20 februari 2018, 15:26

Beste Lutfiye, mijn collega's hebben het voor je nagekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat de factuur gewoon klopt. Je factuurdatum was altijd de 4e van de maand.
Omdat je op 29 januari 2018 bent overgestapt van Telfort naar Belsimpel liep je factuur van 4 januari t/m 29 januari 2018 in plaats 4 februari 2018.
Je hebt daarom dus ook niet de volledige bundels ontvangen maar de bundels t/m 29 januari 2018. Daar ben je wel overheen gegaan dus is de factuur terecht.
Ik ga ervan uit jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zo niet, dan zie ik je vragen of opmerkingen graag tegemoet.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Beste Lutfiye, mijn collega's hebben het voor je nagekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat de factuur gewoon klopt. Je factuurdatum was altijd de 4e van de maand.
Omdat je op 29 januari 2018 bent overgestapt van Telfort naar Belsimpel liep je factuur van 4 januari t/m 29 januari 2018 in plaats 4 februari 2018.
Je hebt daarom dus ook niet de volledige bundels ontvangen maar de bundels t/m 29 januari 2018. Daar ben je wel overheen gegaan dus is de factuur terecht.
Ik ga ervan uit jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zo niet, dan zie ik je vragen of opmerkingen graag tegemoet.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Lutfiye, bedankt voor je reacties. Ik heb je gevonden in het systeem. Als ik een berekening maak dan kom ik ook tot de conclusie dat je niet buiten de bundel bent gegaan. Ik heb mijn collega's gevraagd om dit te verifiëren voor de zekerheid.
Binnen twee werkdagen verwacht ik hier een terugkoppeling over. Indien er inderdaad sprake is van een fout dan zullen we uiteraard de teveel betaalde kosten vergoeden. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Hallo Lutfiye, welkom op het forum! Ik zie dat er op jouw adres 3 nummers actief zijn. Kun je de laatste 3 cijfers van het mobiele nummer kenbaar maken waarom het gaat?
Ik zie ook geen factuur van 13 euro bij alle 3 nummers terug. Graag ook het factuurnummer kenbaar maken. Bij voorbaat dank!

Ook werd er gezegd dat ik over mijn bundel heen ben, toen ik belde naar het 0900 nummer, alleen dat kan helemaal niet, aangezien ik dat tot op de laatste dag in de gate heb gehouden.
Hallo Lutfiye, welkom op het forum! Ik zie dat er op jouw adres 3 nummers actief zijn. Kun je de laatste 3 cijfers van het mobiele nummer kenbaar maken waarom het gaat?
Ik zie ook geen factuur van 13 euro bij alle 3 nummers terug. Graag ook het factuurnummer kenbaar maken. Bij voorbaat dank!

Dat klopt, mijn abonnement stond op mijn vader zijn naam. M. Yildirim, laatste 4 cijfers: 9194, en het bedrag is afgekort 13 euro, het was rond de 12,25 zover ik het mij op dit moment kan herinneren. Omdat de abonnement op mijn vader zijn naam stond en hij dus ook alles betaalde is het van zijn rekening afgehaald.

Het bedrag is 13-2-2018 eraf gehaald en ook stond er dat het een factuur is van 08-02-2018. Wat heel vreemd is, aangezien mijn abonnement 29 januari 2018 definitief is verlopen, en hij is op die dag ook naar Simpel verplaatst.

Met vriendelijke groet!
Reputatie 8
Badge +16
Reputatie 3
Badge
Staat je telefoonnummer / klantnummer in je profiel?
Dat scheelt een hoop tijd, wanneer webcare van Telfort je probeert te helpen.

Reageer