beantwoord

Misleidende reclamemail! Nu hoge rekeningen!

• 2 februari 2014
  • 6 reacties
  • 1091 keer bekeken

Ben ik de enige die vind dat Telfort een gedane aanbieding moet nakomen?
Lijkt me niet toch? Hieronder enige toelichting.

Ik heb twee SimOnly abbo's met internet.
Op 12 december 2012 krijg ik een reclamemail met het aanbod om in het buitenland een internetbundel aan te zetten.
Werkt heel simpel, even een sms sturen en voor € 5 heb je 50 MB.
Nergens staat dat dit alleen voor prepaidklanten geldt. Niet in de reclamemail en niet op de website.
En ja, Telfort weet natuurlijk voor haar reclamemail zelf ook wel dat ik geen prepaid maar een SimOnly abbo heb.
Tja en dan ben je in Zwitserland aangekomen en dan verstuur je dat sms-je.
Reactie is per ommegaande: Beste klant, uw bundel kan niet worden geactiveerd, omdat deze bundel alleen beschikbaar is voor Telfort Prepaid klanten. Groet, Telfort. Snel een sms teruggestuurd. Helaas geen inhoudelijke reactie teruggekregen.
En ja, dan zie je na een aantal weken waar zo'n foute reclamemail toe leidt.
Een rekening die zo'n € 40 hoger ligt dan normaal en voornamelijk bestaat uit internet in het buitenand.
En ja, dat reken je dan af tegen € 0,50 per MB in plaats van € 0,10 per MB. Snel gerekend (en niet eens in mijn voordeel) scheelt dat maar liefst € 30,=.
Oh ja, ik heb nog een tweede SimOnly abbo van Telfort. Daarvan was de rekening maar liefst € 75,= waarvan € 60,= internet in het buitenland. Snel gerekend komt dat neer op een verschil in mijn nadeel van € 45,=.

En ja, die beide bedragen (samen dus € 75,=) verwacht ik teruggestort te krijgen van Telfort. Dan moet je me maar geen gepersonaliseerde aanbieding sturen.
Voordat ik in mijn hoge Zwitserse bergdorp aankwam had ik immers nog prepaid internet kunnen regelen bij een Aldi of zo. En trouwens, waarom zou Telfort wel voor haar prepaidklanten en niet voor haar SimOnly klanten tegen een lager tarief kunnen afrekenen? Klinkt nou niet echt logisch.

Ben zeer benieuwd of ik de enige ben die vind dat Telfort zo'n gedane aanbieding gestand moet doen.
Als er geen reactie komt lijkt het me nodig die afschrijving eerst maar eens te storneren.
En ja, dit is de vriendelijke benadering van dit probleem met Telfort.
icon

Beste antwoord door Laila 3 februari 2014, 13:50

@JanVe,

Welkom op het forum! Ik vind het erg jammer om te lezen dat je het gevoel hebt dat je bent misleid. Wij hebben deze e-mail juist gestuurd om onze klanten te informeren over het bestaan van de buitenlandbundels. Ik heb de e-mail erbij gepakt, hierin staan duidelijke instructies: sms ‘50 MB EU AAN’ naar 1255 of via Mijn Telfort. Wat klopt er volgens jou niet aan deze e-mail?

Laïla
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Bij een Sim Only kun je geen prepaid buitenland bundels aanzetten. Lijkt me logisch toch?
Waarschijnlijk heb je de e-mail verkeerd gelezen.

Uitleg Buitenland bundels prepaid en activeren. (Gaat via sms naar 1355)

Uitleg Buitenland bundels abonnement en activeren. (Gaat via sms naar 1255)

Verder vind ik dat je zelf verantwoordelijk bent geweest voor de kosten. Je wist immers dat er geen internetbundel buitenland actief stond en toch ben je gaan internetten. Je had ook via een laptop op de website kunnen zoeken naar informatie over hoe de bundel te activeren. Ik had het binnen 10 seconden gevonden. :)

Storneren is nooit de juiste weg als de kosten terecht zijn. Je kan daar meer problemen mee veroorzaken dan dat het oplost.
Bij een Sim Only kun je geen prepaid buitenland bundels aanzetten. Lijkt me logisch toch?
Waarschijnlijk heb je de e-mail verkeerd gelezen.

Verder vind ik dat je zelf verantwoordelijk bent geweest voor de kosten. Je wist immers dat er geen internetbundel buitenland actief stond en toch ben je gaan internetten. Je had ook via een laptop op de website kunnen zoeken naar informatie over hoe de bundel te activeren. Ik had het binnen 10 seconden gevonden. :)

Storneren is nooit de juiste weg als de kosten terecht zijn. Je kan daar meer problemen mee veroorzaken dan dat het oplost.

Lekker makkelijke reactie Koffiemok.
Heb jij die mail gehad? Met mijn vermogen om een mail te lezen is niks mis hoor.
Mogelijk wel met het vermogen van Telfort om een aanbod goed te formuleren en te richten op de juiste doelgroep.
Ook op de door jou aangegeven 2e link staat keurig uitgelegd wat ook in de reclamemail stond. Knap als je daar uit kunt halen dat het alleen voor prepaid geldt. Titel: Buitenlandbundels abonnement. Lijkt ook vrij duidelijk toch. Staat blijkbaar nog onveranderd op de site. Die optie werkt echter niet als je uiteindelijk daadwerkelijk in het buitenland zit.

En natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor het gebruik. Telfort is echter evenzeer verantwoordelijk voor een aanbod dat ze hebben gedaan. En ik ben van plan ze daaraan te houden. En storneren kan dan een prima optie zijn....
Reputatie 8
Badge +15
Titel: Buitenlandbundels abonnement. Lijkt ook vrij duidelijk toch. Ook op de door jou aangegeven 2e link staat keurig uitgelegd wat ook in de reclamemail stond.

2de link gaat over abonnementen en een sim only is geen prepaid maar een abonnementsvorm.

Ik weet niet wat er in de mail staat maar als het bovenstaande er staat dan lijkt het me duidelijk waar het over gaat. Je geeft zelf aan waar de mail over gaat: Titel: Buitenlandbundels abonnement.

Dus als ze een anbod hebben gedaan met de informatie van de 2de link uit mijn eerste bericht dan hebben ze het goed gedaan.
Quote van de pagina over internetbundels buitenland abonnement:
Met de Internet Bundel EU kunt u 50 MB aan internet gebruiken in de EU voor 5, -.
Jij zegt:
Knap als je daar uit kunt halen dat het alleen voor prepaid geldt.
Dat geldt niet voor prepaid.

Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen aan je. Volgens mij haal je zelf een aantal zaken door elkaar.
Titel: Buitenlandbundels abonnement. Lijkt ook vrij duidelijk toch. Ook op de door jou aangegeven 2e link staat keurig uitgelegd wat ook in de reclamemail stond.

2de link gaat over abonnementen en een sim only is geen prepaid maar een abonnementsvorm.

Ik weet niet wat er in de mail staat maar als het bovenstaande er staat dan lijkt het me duidelijk waar het over gaat. Je geeft zelf aan waar de mail over gaat: Titel: Buitenlandbundels abonnement.

Dus als ze een anbod hebben gedaan met de informatie van de 2de link uit mijn eerste bericht dan hebben ze het goed gedaan.
Quote van de pagina over internetbundels buitenland abonnement:
Met de Internet Bundel EU kunt u 50 MB aan internet gebruiken in de EU voor 5, -.
Jij zegt:
Knap als je daar uit kunt halen dat het alleen voor prepaid geldt.
Dat geldt niet voor prepaid.

Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen aan je. Volgens mij haal je zelf een aantal zaken door elkaar.

Hallo Koffiemok,

We praten mooi langs elkaar heen, dat wel.
Volgens mij zijn we het eigenlijk bijna eens.
Er staat op de website een mogelijkheid om bij een SimOnly abbo internet in het buitenland te krijgen voor € 5 per 50 MB. Telfort heeft me een mail gestuurd waarin datzelfde wordt aangegeven. Tot zover gaat alles goed.
Echter op het moment dat ik die sms stuur komt er terug dat dit niet mogelijk is. En dat laatste is een beetje jammer.
Reputatie 8
Badge +15
En daarvoor zie mijn eerste bericht:

Je stuurt een sms naar 1355 maar dat is inderdaad om een buitenland bundel voor prepaid te activeren.
Je dient een sms te sturen naar 1255.
Badge
@JanVe,

Welkom op het forum! Ik vind het erg jammer om te lezen dat je het gevoel hebt dat je bent misleid. Wij hebben deze e-mail juist gestuurd om onze klanten te informeren over het bestaan van de buitenlandbundels. Ik heb de e-mail erbij gepakt, hierin staan duidelijke instructies: sms ‘50 MB EU AAN’ naar 1255 of via Mijn Telfort. Wat klopt er volgens jou niet aan deze e-mail?

Laïla

Reageer