beantwoord

Mindere kwaliteit dan we gewend zijn, maar wel duurder

  • 22 augustus 2017
  • 13 reacties
  • 166 keer bekeken

In oktober vorig jaar heb ik mijn lopende Telfort abonnement teruggeschroefd. Helaas was het hiervoor noodzakelijk om een nieuw jaarcontract af te sluiten.

Bij het doen van mijn administratie viel me op dat de nota van juli plotseling hoger was dan voorheen. Wanneer ik enigszins tevreden over de dienstverlening was geweest, had ik hier niet moeilijk over gedaan, maar om de rekening te kunnen downloaden gebruik ik vooral mijn mobiele Vodafone abonnement. De internetsnelheid die Telfort in het buitengebied levert, is onwerkbaar langzaam.

Na wat zoeken in mijn spamfolder blijkt de prijsverhoging wel eerder aangekondigd. Natuurlijk is Telfort zo handig geweest om de opzegtermijn te laten aflopen voordat de eerste hogere factuur wordt afgeschreven.

Ik ben het niet eens met de prijsverhoging. Indien Telfort aan de nieuwe prijs vasthoudt, wil ik het abonnement ontbinden.
icon

Beste antwoord door NilsH 22 augustus 2017, 15:13

Je hebt duidelijk meer vertrouwen in het bestuur van Telfort dan ik :D

De Telfort klachtenservice heeft wel geholpen. De prijsverhoging is teruggedraaid en direct het contract per de eerstvolgende mogelijkheid opgezegd. Nu kan ik op zoek naar een provider die wel kwaliteit kan leveren.
Bekijk reactie

13 reacties

Abonnement ontbinden/afkopen kan, maar dan moet je de resterende termijnen in 1 keer betalen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-mobiel-abonnement.htm
Ik wil ontbinden naar aanleiding van de prijsverhoging. Dan lijkt afkopen me geen logisch alternatief.
In die mail in je spamfolder staat of je gratis kan ontbinden vanwege de prijsverhoging, en zo ja tot wanneer (meestal een maand) en hoe.
Wat staat er daarover in die mail?
Als je die eventuele opzegmogelijkheid hebt laten verlopen kan je daar nu geen beroep meer op doen.
Inflatiecorrectie is geen reden tot opzegging.
In het spambericht staat inderdaad een termijn genoemd. Telfort gaat er logischerwijs vanuit dat klanten de prijsverhoging pas ontdekken nadat de eerstvolgende rekening is afgeschreven en dan kun je niet meer opzeggen.

De prijsverhoging was geen inflatiecorrectie. Deze was vele malen hoger dan de inflatie in dezelfde periode. Daarbij geldt voor internetverbindingen dat er steeds hogere snelheden gehaald worden tegen steeds lagere kosten. Vanuit dat oogpunt zou een prijsverlaging of een service verhoging veel logischer zijn.
Of ze gaan er niet vanuit dat de mail in de spamfolder komt, en dat klanten bijtijds geinformeerd zijn over de verhoging. En dus ook bijtijds de mogelijkheid hebben hun abo te beëindigen.
Je hebt duidelijk meer vertrouwen in het bestuur van Telfort dan ik :D

De Telfort klachtenservice heeft wel geholpen. De prijsverhoging is teruggedraaid en direct het contract per de eerstvolgende mogelijkheid opgezegd. Nu kan ik op zoek naar een provider die wel kwaliteit kan leveren.
Fijn dat het toch naar tevredenheid is afgehandeld. 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Nils, wat jammer dat je ontevreden bent en dat opzegging hier het gevolg van is geweest.
Wat nog vervelende is is dat Nils niet de enige ontevreden klant is bij Telfort.
Na 3 telefoontjes een gepeperde rekening en een hoop frustratie abonnement nog steeds niet correct in jullie systeem.

Jammer dit is het tweede abonnement waar het mis gaat, en erger nog waar het niet wordt opgelost.
Reden om op te zeggen. Zeker!!!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Sandra, wat vervelend om te lezen. Komt de hogere rekening doordat het abonnement nog niet goed in het systeem staat, of loopt het ergens anders spaak?
De "hogere" € 53,00 ipv € 17,50 rekening komt idd doordat het abonnement al die tijd niet goed in het systeem stond. Juli begonnen, toen was vergeten de mobiele bundel aan te zetten, augustus bleek ineens alleen een bundel alleen voor mb aan te staan voor € 15,00 ipv de overeengekomen € 9,50. Nu staan beide bundels voor september eindelijk aan, heb ik nog wel steeds een te hoge abonnementen nota ontvangen en de creditering van de voorgaande maanden?.. daar moet ik maar even op wachten. Incasso teruggedraaid! Ook met mijn andere nummer, dat overigens al twee jaar wel goed gegaan is maar waar ik een abonnementswijziging op had moet nog deels worden gecrediteerd. Beide problemen zijn begin mei ontstaan, je zou bijna denken dat hier iemand heeft zitten slapen bij het invoeren van de gegevens. Of is er wellicht een storing geweest? Maar de uiteindelijke vraag die onbeantwoord blijft, wanneer worden de medewerkers wakker en zetten ze dingen correct in het systeem? Hoe moeilijk is het? Ik doe overigens zelf financieel werk dus heb hier enige ervaring mee.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Sandra, wat rot dat het niet goed loopt. Wil je mij een privébericht toesturen met hierin je adresgegevens en het mobiele nummer waar het om gaat? Dan kijk ik hoe het zit met de creditering.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Sandra, ik heb geen gegevens van je ontvangen. Ben je via een andere weg geholpen? Als ik nog iets kan doen, dan kun je je gegevens alsnog toesturen.

Reageer