beantwoord

Mijn factuur is hoger dan ik had verwacht

• 24 januari 2013
  • 16 reacties
  • 4331 keer bekeken

Hallo,

Mijn abbonements kosten zijn 30,50 per maand. Toch betaalde ik vorige maand 36 euro. Wat is hier de reden van?
Ik wou hierover mailen ma kreeg al een aantal keren :
Er heeft zich een technische fout voorgedaan
Probeer het later opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact op met onze klantenservice.
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 25 januari 2013, 13:56

Hoi Iris,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens.
Jij hebt jouw belbundel later toegevoegd aan het abonnement. Daarom is deze gefactureerd op de factuur van januari.
Weet je zo voldoende?

Denise
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Misschien dat deze pagina wat verduidelijkt: https://www.telfort.nl/KBS/consument/services/Klantenservice/Factuur-en-verbruik/Vragen-over-uw-factuur/Eerste-factuur
Misschien dat deze pagina wat verduidelijkt: https://www.telfort.nl/KBS/consument/services/Klantenservice/Factuur-en-verbruik/Vragen-over-uw-factuur/Eerste-factuur

Nee het is niet mijn eerste fractuur. 
Reputatie 8
Badge +17
Op je factuur of via "Mijn Telfort" vind je een specificatie van de kosten.
Op je factuur of via "Mijn Telfort" vind je een specificatie van de kosten.

Ja heb ik opgekeken maar komt niet overeen met mijn normale kosten, ik heb 30,50 per maand.
Daar word van alles berekend waari k niks van snap. twee keer mijn belminuten bijvoorbeeld. En btw. Maar als ik me aanmeld om 30,50 per maand te betalen, neem ik aan dat er elke maand ook dat bedrag af gehaald word. 
Totale abonnementskosten per maand € 30,50
telefoon lease: 15, internet 10 en belminuten 5,50
Reputatie 8
Badge +15
Is de inflatie correctie niet toegepast?
Kun je terug vinden op de factuur.
Ja dat zou kunnen, betekend dat 36 een vast bedrag per maand word dan
Reputatie 8
Badge +15
Ja.
Maar kijk even op de factuur want daar staat de inflatie correctie apart op vermeld.
Ja er staat dit :
BTW (21%  over  €  29,76) € 6,25
Komt er dus bij.

Maar als het van 19% naar 21% is dit toch maar 2% per maand, dus 1 euro ofzo. Waarom moet ik elke maand dan 6 euro betalen. Ik heb niet veel verstand van de inflatie correctie, sorry. 
Dus normaal gesproken zou mijn abbonement ook, rond de 35 euro hebbe gezeten incl. btw(19%), ipv de 30,50 die ik verwachtte? 
Een inflatie correctie van 6 euro kan niet kloppen per maand. Heb beetje op forums gekeken, word normaal aangegeven met Inflatiecorrectie (meer info) € 0,43 bijvoorbeeld, maar dit is bij mij niet het geval. Begrijp nog niet waar dit bedrag nou precies vandaan komt?
Badge +2
Als je voor oktober 2012 een abonnement hebt afgesloten, was je oorspronkelijke prijs op basis van 19% BTW. Door de btw verhoging naar 21% BTW heb je t.o.v. van je eerdere abonnementsprijs dan een 'hogere prijs' van 1,68% (de berekening bespaar ik je even).

Inflatiecorrectie is altijd ergens tussen de 0-2,5% ongeveer. 

Zowel BTW-verhoging (wettelijk opgelegd door de regering) als de inflatiecorrectie (1x per jaar, op 1 juli, op basis van de door het CBS vastgestelde inflatie) kunnen niet het verschil van 30,50 naar 36 verklaren.

Ik raad je aan op je rekening goed te kijken of er extra kosten zijn, bijvoorbeeld voor smsjes (die gaan niet van je minuten af, en daarvoor moet je dus OF een bundel hebben OF deze betaal je per stuk), 0900-nummers of buitenland.

Mocht je je abonnement net verlengd hebben, dan is het verhaal m.b.t. de 'eerste rekening' ook op jou van toepassing.

Verduidelijkt dit de zaken?
Reputatie 3
Badge +1
@irisvv,

Het is duidelijk dat er verwarring is ontstaan over jouw factuur. Ik adviseer je om de tips van Matthijs1986 eerst na te lopen. Mochten er nog steeds onduidelijkheden zijn dan help ik je graag verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.
Na ontvangst zal ik de factuur voor je bekijken en hierover duidelijkheid creëren.

Denise
Ik heb geen extra kosten gemaakt, en hem ook niet verlengd. 
Maar toch bedankt. Heb een prive berichtje gestuurd met mijn gegevens
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Iris,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens.
Jij hebt jouw belbundel later toegevoegd aan het abonnement. Daarom is deze gefactureerd op de factuur van januari.
Weet je zo voldoende?

Denise
mijn internetabonnement is 32 euro per maand maar deze maand is er 66 euro afgeschreven van mijn rekening ik wil de redenen weten ik kan telefonisch niet naar klantenservice bereiken telkens moet heel lang gaan wachten.
Badge +2
mijn internetabonnement is 32 euro per maand maar deze maand is er 66 euro afgeschreven van mijn rekening ik wil de redenen weten ik kan telefonisch niet naar klantenservice bereiken telkens moet heel lang gaan wachten.

Je zit in het verkeerde topic (hier gaat het over Telfort Mobiel, maar desalniettemin geldt dat er waarschijnlijk sprake is van een afwijkende factuur omdat het je eerste rekening is (al dan niet na omzetting). De eerste rekening is vaak voor 1,5-2 maanden + de eenmalige kosten.

Op je rekening is dit terug te zien. Deze kan je bekijken via Mijn Telfort. Dit is voor Internet(+TV/Vast Bellen) op basis van het door jou uitgekozen gratis @telfort.nl emailadres en het bijbehorende wachtwoord wat je via brief is toegestuurd.

Kom je daar niet mee uit, dan kan je gerust even de klantenservice bellen.

Reageer