beantwoord

medewerkers van telfort reageren niet en komen afspraken niet na met klant

• 31 juli 2013
  • 11 reacties
  • 3768 keer bekeken

Reeds twee maal een bericht verstuurt maar krijg geen reactie.
Dit gedaan via de telfort site, je krijgt zelf geen kopie van je verzonden bericht.

Uw Kenmerk: DSL-1255095/159270/4542842/1255095
Maastricht 25-7-2013 23:20 uur
Geachte medewerker,
Begin Mei hebben wij een internetstoring gehad (defecte modem)
Na veel telefonisch contact (hoge belkosten) is er af gesproken dat wij een vergoeding zouden krijgen voor de gemaakte kosten.
Deze zou verrekend worden op onze factuur.

Omdat uw medewerker ons toen misleid heeft door een toezegging te doen dat alle kosten betaald zouden worden die wij zouden maken tijdens het testen waar de oorzaak lag, en hij daarna vermelde dat er een kleiner bedrag vergoed zou worden.
Hebben wij uiteindelijk het abonnement opgezegd.

Het abonnement is inmiddels opgeheven en de eindafrekening is door u opgemaakt.

De vergoeding die wij echter zouden krijgen voor de gemaakte belkosten tijdens de storing hebben wij echter nog steeds niet ontvangen of is nog niet verrekend door u.

Wel komt u met het verzoek om de modem retour te sturen.

Ik kan u bij deze mededelen dat de modem als borg hier blijft staan totdat Telfort zijn afspraak nakomt en ons de beloofde vergoeding heeft uitbetaald.
Na uitbetaling zal de modem direct aan u retour gezonden worden.

Eventuele kosten die u in rekening brengt als de modem niet op tijd terug gestuurd wordt kunt u niet op ons verhalen daar het contract tot op heden van uw zijde nog niet volledig is voldaan.
Pas als aan alle afhandelingen is voldaan zal het modem aan u retour gezonden worden.

De automatische incasso bij onze bank is inmiddels ingetrokken.

In afwachting van uw antwoordt,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

2e mail naar telfortMaastricht 31 juli 2013,

Dit is een herhaling van mijn mail op 25-7-2013 waarop ik nog geen antwoord heb gehad. Een kopie van de verstuurde mail staat ook op mijn computer.
Graag een antwoord op onderstaand bericht.
Dit is van mijn kant de laatste poging om u te benaderen!

Uw Kenmerk: DSL-1255095/159270/4542842/1255095
Maastricht 25-7-2013 23:20 uur
Geachte medewerker,
Begin Mei hebben wij een internetstoring gehad (defecte modem)
Na veel telefonisch contact (hoge belkosten) is er af gesproken dat wij een vergoeding zouden krijgen voor de gemaakte kosten.
Deze zou verrekend worden op onze factuur.

Omdat uw medewerker ons toen misleid heeft door een toezegging te doen dat alle kosten betaald zouden worden die wij zouden maken tijdens het testen waar de oorzaak lag, en hij daarna vermelde dat er een kleiner bedrag vergoed zou worden.
Hebben wij uiteindelijk het abonnement opgezegd.

Het abonnement is inmiddels opgeheven en de eindafrekening is door u opgemaakt.

De vergoeding die wij echter zouden krijgen voor de gemaakte belkosten tijdens de storing hebben wij echter nog steeds niet ontvangen of is nog niet verrekend door u.

Wel komt u met het verzoek om de modem retour te sturen.

Ik kan u bij deze mededelen dat de modem als borg hier blijft staan totdat Telfort zijn afspraak nakomt en ons de beloofde vergoeding heeft uitbetaald.
Na uitbetaling zal de modem direct aan u retour gezonden worden.

Eventuele kosten die u in rekening brengt als de modem niet op tijd terug gestuurd wordt kunt u niet op ons verhalen daar het contract tot op heden van uw zijde nog niet volledig is voldaan.
Pas als aan alle afhandelingen is voldaan zal het modem aan u retour gezonden worden.

De automatische incasso bij onze bank is inmiddels ingetrokken.

In afwachting van uw antwoordt,
icon

Beste antwoord door maastricht 5 augustus 2013, 21:57

Hallo Henk,

Dank je voor het doorsturen van het bericht.
Een Telfort medewerker heeft mij afgelopen middag gebeld.
Door fouten in de administratie was er geen vergoeding verwerkt.
Sterker nog, men had een eerdere kleine vergoeding van vorig jaar aangezien als de vergoeding voor de laatste keer.
Ik heb helaas in 6 jaar tijd al 3 keer het modem kapot gehad (toeval treffer).
Er is een vergoeding afgesproken tot volle tevredenheid en deze is per mail bevestigd.
Jammer dat er eerst zo moeilijk gedaan werd anders was ik niet overgestapt naar een andere provider.
Morgen zal ik de modem retour sturen.

Nogmaals heel erg bedankt voor uw bemiddeling.

Met vriendelijk groet, Rocco

Kan ik op een of andere manier deze berichten afsluiten?
Bekijk reactie

Heeft u dit ook al eens gehad?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Je verwacht binnen 3 werkdagen een reactie op je e-mail. Hou er rekening mee dat de verwerkingstijd langer is dan 3 werkdagen. Je zal een reactie krijgen maar zal toch even geduld moeten hebben.

Je houd de modem niet als borg maar je gijzelt de modem. Niet echt een professionele manier om een klacht af te handelen. Telfort staat in deze situatie sterker dan jij. Krijg je extra kosten voor de modem dan is dit wel terecht.

Hebben ze wel een notitie achter gelaten dat je de kosten voor het bellen terug krijgt?
Anders wordt het lastig ben ik bang.

Succes!
wij hebben in Januari een  devotel  gekocht a  55  euro,  na veel heen en weer gebel  hebben wed at ding moeten  terug sturen.
Hij werket  voor geen meter Hij is teruggestuurd  op 31 mei  om 19.49 en we hebben nu een  habel door de  kamer  naar boven liggen.
We  kregen een  bonnetje  van tnt postkantoor. Het geld zou  teruggestort worden. We  zijn na  een maand weer  gaan bellen niks teruggestuurd  en of  verrekend.
weer gebeld ....Kreeg ik onverwachts een telefontje   , ik moest een kopie   sturen van de bon. Zo gezegd zo gedaan, maar weer geen  verrekening.heb ik telefonisch  contact gehad op 1 augustus .Na  lang te hebben moeten wachten , bleek t  te  ingewikkeld  en zou ik vrijdag  2 aug  teruggebeld worden.Tussen 16.00 en 17.00 uur. Ik ben eerder thuis gekomen  omdat t met al die papieren  op t strand  niet handig leek.
Nou  niks terug bellen. Nu moet ik dus zeker weer dat dure  nummer gaan bellen  , krijg ik weer een slecht nederlands sprekend  iemand aan de lijn die me niet kan doorverbinden met zijn / haar meerdere omdat t zo druk is. En ondertussen gaan mijn kosten door . bellen postzegels en nu zeggen dat ze t niet ontvangen hebben enz. Ik  moet denk ik mijn abonnements  geld maar  even terug halen en wachten  tot t verrekend  is. tenslotte is  mijn internet, tv  abonnement minder dan die 55  euro  van de  devotel, die wel ff  direcht betaald  moets  worden aan de monteur.

mooie  service Telfort!!  Ik ben  trots op julle dat jullie zo met klanten die jarenlang al klat  zin zowel mobiel als  internet en tv.
We zijn helaas niet de enigste die geen reactie krijgt van telfort.
Ook op mijn laatste bericht (langer dan 3dagen geleden)wederom geen bericht.
Ik vind het zo wie zo asociaal dat je geen kopie krijgt van de mail die je naar hun toestuurd.
Ik begrijp echter wel hun reden hiervoor, op deze manier kun je niet aantonen dat je ze een bericht hebt gestuurd.
Maar helaas jammer dan voor hun, ik heb van alles een print screen gemaakt.
Ik wens iedereen die dezelfde problemen heeft succes met het terug halen van hun geld.
Misschien wordt het eens tijd dat Nellie Smit Kroes van deze wan toestanden op de hoogte gesteld wordt.
Je verwacht binnen 3 werkdagen een reactie op je e-mail. Hou er rekening mee dat de verwerkingstijd langer is dan 3 werkdagen. Je zal een reactie krijgen maar zal toch even geduld moeten hebben.

Je houd de modem niet als borg maar je gijzelt de modem. Niet echt een professionele manier om een klacht af te handelen. Telfort staat in deze situatie sterker dan jij. Krijg je extra kosten voor de modem dan is dit wel terecht.

Hebben ze wel een notitie achter gelaten dat je de kosten voor het bellen terug krijgt?
Anders wordt het lastig ben ik bang.

Succes!

Ze zouden een notietie maken en ik ben doorverboden naar een andere afdeling hiervoor.

Het probleem is echter dat je geen inzicht kunt krijgen in de file.

Ik heb echter wettelijk recht op een schadevergoeding omdat ik een aantal dagen geen gebruik heb kunnen maken van internet en bellen.

De modem is momenteel niet gegijzeld daar ik twee weken de tijd heb om deze retour te sturen. Het is dan ook aan hun om te reageren binnen die twee weken.
Reageren ze niet binnen die termijn zetten ze mij eigenlijk aan tot gijzeling.
De modem die ik hier heb (2 weken gebruikt) zou dan €49,- euro kosten.
Dit is het nieuwste type modem van telfort en voor alle adsl verbindingen bruikbaar.
Dan verkopen we die wel als tweedehands, is die prijs zeker waard.
Reputatie 8
Badge +16
Ik denk niet dat je 49 euro voor het modem gaat krijgen...

Tweedehands modems zitten (afhankelijk van merk/type/ouderdom) in de range van 10 tot 30 euro. En verder speel je Telfort in de kaart,  die hebben ook veel liever 49 euro dan een tweedehands modem dat als elektroschroot moet worden afgevoerd.

Advies is nog steeds om het modem terug te sturen.

Telfort heeft eerder aangegeven dat je een bepaalde financiële tegemoetkoming krijgt. Wellicht kan Webcare dit voor je regelen... zij zijn maandag weer aanwezig op dit forum.
Hoi Franzki,
Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk van deze situatie af. Daarom ook telkens mijn emails naar telfort.
Ik kan natuurlijk ook bellen maar mijn kosten zijn tot nu toe al erg hoog (44,-) en daarvan zou ik maar een klein deel vergoed krijgen (1 week internet/bellen).
Dus om wederom hoge kosten met bellen te maken daar voel ik weinig voor want die krijg ik ook niet vergoed.
Je schrijft iets of webcare die eventueel iets voor mij kan betekenen.
Ik heb daar geen ervaring mee en weet niet hoe ik hun kan bereiken.
Heeft u een tip voor mij hoe dit te doen, dan kan ik dit misschien op korte tijd afsluiten.
Vind het overigens wel jammer dat het zo moet aflopen, was vanaf 2007 vaste klant.
Enkel was dit nu de derde keer dat ik in een situatie als deze terecht kwam en wederom voor de hoge kosten kwam op te draaien.
Als hun telefonische ondersteuning bij problemen goedkoper/beter was had ik waarschijnlijk mijn contract ook niet opgezegd.
Nu met een nieuwe provider is het ook maar afwachten wat de toekomst brengt.
Met vriendelijke groet, Rocco
Reputatie 8
Badge +16
Webcare zijn speciale Telfort medewerkers die op dit forum namens Telfort actief zijn. Ze zijn herkenbaar aan hun forumnaam.

Soms gaan er zaken niet helemaal goed in het contact met de helpdesk... op dit forum zie je dat zaken dan vaak door Telfort Webcare alsnog op een nette manier opgelost worden. Advies is dus om even tot maandag te wachten. Vermoedelijk lezen ze gewoon mee in dit topic en ze zullen vanzelf hier contact met je leggen.

Overigens heb je volgens de voorwaarden recht op vergoeding van de abonnementkosten voor de periode dat het niet werkte. Maar Telfort vergoedt soms ook belkosten als je erg veel kosten hebt moeten maken om de helpdesk te bellen.

Maar nogmaals... even tot maandag wachten.
Bdankt voor uw reactie, We zullen eens afwachten. Van mijn kant is er in iedergeval bereidwilligheid om er uit te komen.
Dus als ercontact opgenomen wordt zal het ook wel lukken. dan kan ik de contract periode in iedergeval op een correcte manier afsluiten.
Bedankt voor uw reactie.
Reputatie 4
Badge +3
@maastricht,

Welkom op ons forum!

Een erg vervelende situatie, ik wil je graag verder helpen hiermee. Zou je in een privébericht je postcode, huisnummer en mobiel telefoonnummer willen sturen? Dan kan ik voor je aan de slag.

Mijn excuses voor het ongemak.

Update: Gegevens inmiddels ontvangen, ik ga hier achteraan en er wordt contact met je opgenomen.

Henk
Hallo Henk,

Sterker nog, men had een eerdere kleine vergoeding van vorig jaar aangezien als de vergoeding voor de laatste keer.
Er is een vergoeding afgesproken tot volle tevredenheid en deze is per mail bevestigd.
Jammer dat er eerst zo moeilijk gedaan werd anders was ik niet overgestapt naar een andere provider.

Reputatie 4
Badge +3
Hallo Henk,

Wat fijn dat we het zo kunnen afsluiten, bedankt voor deze terugkoppeling!

Ik zal het topic sluiten. :)

Henk