vraag

lekker dan.... spook-sms 7778 & 3111

• 13 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 1299 keer bekeken

Vandaag kennis gemaakt met de sms 7778 en 3111.
Dit zijn zogenaamde spook-sms....
Deze bleek ik op mijn factuur te hebben staan...
gekregen via een sms met radio 538.
Toen ik contact opnam met Telfort, kreeg ik te horen dat ik deze nummers kon laten blokkeren.
Dus meteen gedaan...
Dat er kosten zijn gemaakt door deze spook sms, daar kan Telfort niets aan doen.
Tenslotte zijn ze door een 4 cijferige sms van mijn kant naar radio 538 geactiveerd....
Dit vind ik dus niet eerlijk.
In goeder trouw heb ik meegedaan met iets van radio 538, en nu ontvang ik sms waar ik niet om gevraagd heb, maar wel voor mag betalen volgens Telfort!
Ik vind dit niet eerlijk!!
Bij verder onderzoek is gebleken dat ik dus in de maanden juni. juli en augustus voor deze spook-smssen mag betalen...
Nogmaals ik vind dit niet eerlijk!! ook niet de reactie van Telfort!
Is hier iets aan te doen of tegen te doen?
Kan ik rekenen op coulance van Telfort?

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je bent zelf verantwoordelijk voor het aanmelden en afmelden bij SMS-diensten. Ook zijn er bepaalde apps die op de achtergrond voor extra kosten zorgen.

Advies is om dus altijd op de kleine lettertjes te letten... en je kosten in de gaten te houden zodat je je meteen kunt afmelden als je je toch onverhoopt onbedoeld aanmeldt voor een dienst.
Badge +2
Vandaag kennis gemaakt met de sms 7778 en 3111.
Dit zijn zogenaamde spook-sms....
Deze bleek ik op mijn factuur te hebben staan...
gekregen via een sms met radio 538.
Toen ik contact opnam met Telfort, kreeg ik te horen dat ik deze nummers kon laten blokkeren.
Dus meteen gedaan...
Dat er kosten zijn gemaakt door deze spook sms, daar kan Telfort niets aan doen.
Tenslotte zijn ze door een 4 cijferige sms van mijn kant naar radio 538 geactiveerd....
Dit vind ik dus niet eerlijk.
In goeder trouw heb ik meegedaan met iets van radio 538, en nu ontvang ik sms waar ik niet om gevraagd heb, maar wel voor mag betalen volgens Telfort!
Ik vind dit niet eerlijk!!
Bij verder onderzoek is gebleken dat ik dus in de maanden juni. juli en augustus voor deze spook-smssen mag betalen...
Nogmaals ik vind dit niet eerlijk!! ook niet de reactie van Telfort!
Is hier iets aan te doen of tegen te doen?
Kan ik rekenen op coulance van Telfort?

Blokkades kan je zelf instellen via www.smsdienstenfilter.nl en/of www.smsgedragscode.nl
Je bent uiteraard altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen telefoon, en dus helaas ook je eigen onwetendheid omtrend dat soort smsjes. De enige manier om hoge facturen te voorkomen zou zijn geweest eens eerder op je factuur kijken. Telfort verdient niks aan deze betaalde sms diensten, dus kan Telfort daarin ook niks voor jou betekenen qua coulance (zij ontvangen dit geld niet, zij dienen dit alleen te innen voor de sms dienst waar jij jezelf voor aangemeld hebt).
Reputatie 8
Badge +16
Overigens is de term 'spook SMS' hier verwarrend omdat het vermoedelijk om een betaalde dienst gaat waarvoor je je gewoon hebt aangemeld. Als je wilt klagen, dan zou dat bij Radio 538 moeten...
Reputatie 8
Badge +9
Pas op met wat je zegt over sms diensten. Sms diensten zijn gebonden aan zeer strenge regels.

Als iemand een klacht over een sms dienst heeft of het niet eens is met de kosten dan dient de provider deze in behandeling te nemen. Doen ze dit niet of handelen ze het maar half af dan worden ze op het matje geroepen.

Coulance gaat via de provider. De provider zal vervolgens gaan controleren of de sms dienst onterecht is aangemeld. Is het onterecht dan zal de provider alle kosten vergoeden. Vervolgens gaat de provider de kosten terug halen bij betreffende sms dienst / bedrijf.
Ook via de website Payinfo kan men een klacht indienen en geld terug vragen.

Consumenten worden goed beschermd als het om sms diensten gaat. Onlangs zijn enkele providers op het matje geroepen vanwege het niet goed afhandelen van klachten met sms diensten.
Reputatie 3
@Bridget, welkom op het forum!

Wat vervelend dat er kosten in rekening zijn gebracht waar jij het niet mee eens bent. Ik kijk graag na of ik hierin voor jou iets kan betekenen. Zou jij mij in een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres willen sturen?

Ingrid

Reageer