Kosten voor ingangsdatum abo door ''premium sms''!!!

• 19 december 2012
  • 0 reacties
  • 1733 keer bekeken

Beste Telfort,

Onlangs heb ik een mobiel sim only abbonnement afgesloten bij Telfort .Dit abbonement gaat pas 1 Januari 2013 in. Echter ben ik op 14-12-2012 verrast met een factuur van €150,04. Na telefonisch contact met de klantenservice blijken er premium SMS diensten in rekening gebracht te zijn van nummer: 3331.
Ik heb echter de simkaart op advies van Telfort 11 November 2012 geactiveerd en in de kast gelegd tot het moment dat het daadwerkelijke abbonement in gaat, zijnde 3 Januari 2013.

Heden avond heb ik het een en ander nagekeken en nu blijkt ook nog dat de MicroSim kaart volledig intact in de blister waarin deze verstuurd is

Het is dus volledig onmogelijk dat ik de kosten van het nummer 3331 gemaakt heb, aangezien de kaart ongebruikt is en alleen volgens Telfort procedure geactiveerd is.
Daarbij heeft u mij een tijdelijk nummer verstrekt waar ik helemaal niet om gevraagd heb.

Daarnaast heb ik een melding gemaakt via Consuwijzer van de OPTA over het geen waarmee u mij belast, waarbij mij duidelijk werd dat u mij aan dient te tonen dat ik deze kosten gemaakt heb alvorens u deze mag belasten. Dit is in dit geval niet gebeurd, aangezien het volledige bedrag zonder enig voorteken is afgeschreven.

Daarblij blijkt uit www.smsdienstenfilter.nl dat de dienst die ik volgens u gebruikt zou hebben(3331) normaal 3 euro per bericht kost, maar bij telfort slechts 1,50.
Telfort verstrekt tijdelijke nummers en sponsort vervolgens premium sms aanbieders? Dit is ook voorgelegd aan de OPTA.

Inmiddels heb ik de simkaart laten blokkeren om verdere oplichting te voorkomen. Het is zeer frustrerend dat ik dit zelf allemaal moet initieren en dat bij Telfort niet de alarmbellen afgaan dat iemand die een abo heeft afgesloten en nog voor de ingangsdatum zit, voor 150 euro aan Premium SMS diensten zou gebruiken.
Vanmiddag is het gelukt om een eerste contactforumulier in te vullen op de webiste, waarbij ik geschreven dat ik de kaart in mijn telefoon heb gehad, maar dat blijkt niet zo te zijn. Daarom wilde ik vanavond weer reageren om het een en ander te verduidelijken. Ik probeer nu al uren via de klantenservice contacsite een email formulier in te vullen op telefonisch advies van uw werknemers. Buiten het feit dat dit onmogelijk is vanwege een ''error'' kun je ook maar 2000 tekens toevoegen en is het plaatsen van bijlages onmogelijk.
Het spijt me zeer, maar ik vind dit werkelijk een waardeloze manier van met klanten omgaan. 

Zoals gezegd heb ik de kaart laten blokkeren, gevolg is wel dat ik nu mijn geld kwijt ben, een geblokeerde sim kaart heb en alleen via een 10ct/minuten klantenservice nummer Telfort fatsoenlijk kan bereiken. Op deze manier daalt mijn vetrouwen in het zo goed georganiseerd lijkende Telfort tot een dieptepunt en twijfel ik of ik niet hele abonnement zal laten vervallen.

In afwachting van enige aanlsuitende reactie heb ik het gehelde bedrag door de bank laten storneren en zal ik, mede op advies van de OPTA, niets meer aan Telfort betalen.

In afwachting,

Koen 

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer