kosten mms

• 31 mei 2014
  • 10 reacties
  • 1377 keer bekeken

Hoi, gaarne zou ik van u weten wat de kosten zijn voor mms ( zenden + ontvangen) en video bellen ( bellen + gebeld worden).
tevens vraag ik u of u mij kunt inlichten over de voortgang van mijn factuurbetaling, 2 jaar lang geen problemen gehad nu niet automatisch afgeschreven terwijl ik aan alle voorwaarden heb voldaan om incasso mogelijk te maken. Ik heb geen herinnering gehad of SMS dus heb het bedrag maar zelf overgemaakt. hoe kan dit en dit bedrag wordt nu toch niet dubbel afgeschreven, ik heb € 42,79. 30-5. overgemaakt.
Gaarne verzoek ik u dit ff te checken,
Hopende op een goede afhandeling dank ik u bij voorbaat.

Hoogachtend, Harry

10 reacties

Badge +2
Beste Harry,
Met je info kan niemand iets opzoeken (qua facturen), daar is oa je 06-nummer nog bij nodig. Ik zou je echter adviseren deze niet open en bloot op een openbaar forum te zetten.

In het algemeen kan daarnaast überhaupt alleen de afdeling incasso je hier meer inzicht in geven. Zij zijn alleen telefonisch te bereiken via 0900-9596 (vanaf 1-6 €0,50 per gesprek).

De prijzen van een MMS zijn terug te vinden in de algemene voorwaarden. Het hangt namelijk van de afsluit datum van je abonnement af welke tarieven er gelden. Wat in ieder geval van belang is is dat bij alle abonnementen aangegaan vanaf 16-4-2012 er mobiel internet nodig is om MMS te kunnen verzenden en ontvangen. Dit omdat MMS altijd een klein beetje internet gebruikt en mobiel internet bij de abonnementen vanaf die datum volledig geblokkeerd is wanneer de klant er geen bundel voor heeft (deze blokkade is niet op te heffen).

Videobellen wordt door Telfort niet ondersteund omdat dit €0,50 per min kost (bij aanbieders die dit wel bieden) en daarom in NL praktisch niet wordt gevideobeld (behalve via Skype, bijv op basis van WiFi).

Weet je zo genoeg?
Dank je wel voor de informatie maar als ik alleen kan mms met gebruik van Internet hoezo moet ik dan betalen, ik heb toch een bundel?
Greetzz harry
Dank je wel voor de informatie maar als ik alleen kan mms met gebruik van Internet hoezo moet ik dan betalen, ik heb toch een bundel?
Greetzz harry
Greetzz harry
Greetzz harry
Badge +2
Als je al een internet bundel hebt betaal je niet voor het data gebruik (dat gaat van de bundel af), echter een MMS zelf kost €0,30 per MMS (per een bepaalde hoeveelheid kb's, dat weet ik helaas niet uit mijn hoofd). Dit is ooit zo bepaald, in de tijd dat mobiel internet nog niet gemeengoed was (en MMS dus de enige wijze was foto's/plaatjes naar andere mensen te versturen). Tegenwoordig gaat dit op bijna alle (modernere) telefoons veel makkelijker en sneller via bijvoorbeeld Whatsapp of email, en aangezien dat ook van het reguliere data verbruik af gaat én niks extra kost, wordt MMS nauwelijks nog gebruikt. Het kan uiteraard nog wel, echter je betaalt er dus extra voor.
Thanks
Ok thanks, call me stupid ik Probeer het te begrijpen. Je zegt mms kost 30 c per aantal kb en data gaat van je bundel af. Please explain. Greetzz ha rry
Ok thanks, call me stupid ik Probeer het te begrijpen. Je zegt mms kost 30 c per aantal kb en data gaat van je bundel af. Please explain. Greetzz ha rry
Reputatie 8
Badge +15
Een MMS is een sms met een foto.
De foto gaat in data pakketjes over het internet want dit is de snelste/beste manier. Dit wordt niet verrekend met je internetbundel omdat het vanuit de sms functie word verstuurd.

Reageer