beantwoord

Korting niet doorgevoerd.

• 2 juli 2018
  • 22 reacties
  • 299 keer bekeken

Reputatie 1
Ik krijg nu een rekening van €32,50 terwijl ik korter dan 3 mnd een abonnement met korting heb afgesloten en dus maar €30 hoef te betalen. Willen jullie dit even corrigeren?

Dank,
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 juli 2018, 11:10

Hoi, daar ben ik weer. Ik heb een reactie mogen ontvangen. Excuses dat het wat later Iedereen die voor 16 april zijn abonnement heeft afgesloten heeft de verhoging gekregen vanaf 1 juli. Deze is ook van te voren aangekondigd. Wanneer je het hier niet mee eens was kon je gratis opzeggen. Zie daarvoor dit topic.

Zoals eerder gezegd is de verhoging ook terug te vinden in de algemene voorwaarden. Wanneer je een abonnement afsluit dien je hier mee akkoord te zijn, zonder akkoord kunnen wij geen diensten leveren.
Dit is de situatie omtrent de verhoging. Ik begrijp dat het niet fijn omdat je nog maar zo kort klant bent, maar zoals eerder gezegd, dit doen we niet zomaar. Belangrijk speerpunt hierbij is het verbeteren van producten en service.
Bekijk reactie

22 reacties

Zijn dat geen belkosten? Of heb je alleen internet en tv of alleen internet?
Reputatie 1
Nee, Alleen internet
Reputatie 1
Hallo
@Alexandra - Telfort
@Bart - Telfort
@Cindy - Telfort
@Jasper - Telfort
@Rozemarijn - Telfort

Kunnen jullie helpen?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi pi615359, welkom op het Forum. Ik lees dat je een rekening hebt gekregen die volgens jou niet klopt. Dat is niet fijn. Ik wil je dan ook graag helpen. Ik heb daarvoor alleen iets meer gegevens nodig dan die ik nu heb. Zou je jouw profiel nog willen voorzien van de naam van de contractant, geboortedatum. Wil je mij via deze weg berichten als je dat hebt gedaan? Dan ga ik de factuur voor je nakijken.
Reputatie 1
Hoi pi615359, welkom op het Forum. Ik lees dat je een rekening hebt gekregen die volgens jou niet klopt. Dat is niet fijn. Ik wil je dan ook graag helpen. Ik heb daarvoor alleen iets meer gegevens nodig dan die ik nu heb. Zou je jouw profiel nog willen voorzien van de naam van de contractant, geboortedatum. Wil je mij via deze weg berichten als je dat hebt gedaan? Dan ga ik de factuur voor je nakijken.

Heb het toegevoegd. @Bart - Telfort
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt daarvoor. Ik heb dan ook even voor je gekeken. Ik zie in de bevestiging dat je de eerste twee maand de abonnementskosten a 30 euro gratis had. De eerste snelheid zelfs de eerste 6 maanden. Deze loopt nog tot 24-10-2018. Daarna ga je 32,50 euro per maand betalen.

Nu zie ik op de factuur staan dat je 32,50 euro per maand betaalt voor de abonnementskosten. Dit komt niet overeen met de bevestiging. Dit heeft te maken met de prijsverhoging van 1 juli. Op de website lees je hier alles over.
Reputatie 1
Ik heb dit inderdaad voordat ik de vraag stelde goed doorgelezen, echter:

Dit staat in mijn contract dat op 25 april is ingegaan:

Over betalingen en prijzen
● Alle bedragen zijn inclusief 21% btw.
● De eerste factuur ontvangt u een dag nadat uw abonnement is ingegaan. Hierop staan de eenmalige
kosten en de abonnementskosten voor de komende maand. Daarna betaalt u de abonnementskosten
steeds maandelijks vooraf.
● Elk jaar kunnen we de prijzen aanpassen vanwege inflatie. Dit doen we op basis van de CBS
consumentenprijsindex van het voorgaande kalenderjaar. Dit doen we alleen als uw contract op 1 juli
langer dan 3 maanden loopt.

Hierbij dan toch mijn vraag om u aan het contract te houden.

@Bart - Telfort
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nog even weer meegekeken. Ik zie dat ook inderdaad staan. Dit is alleen nog niet alles. Zo staat onder punt 12 van de Algemene Voorwaarden:
We kunnen de overeenkomst en de afgesproken tarieven wijzigen. Als we dat doen, laten we u dat minimaal 1 maand van tevoren weten.

Deze wijziging hebben we dan ook niet zomaar doorgevoerd. Dit hebben wij gedaan om zowel onze producten als dienstverlening te verbeteren. De wijziging geldt voor iedereen. Ik kan het daarom niet aanpassen, hoe graag ik ook wil.
Reputatie 1
punt 12 van de Algemene Voorwaarden:
We kunnen de overeenkomst en de afgesproken tarieven wijzigen. Als we dat doen, laten we u dat minimaal 1 maand van tevoren weten.

Dat is helemaal mooi, dat jullie dit willen doen, en dat vind ik ook geen probleem, en dit is de normaalste zaak van de wereld als je al langer een overeenkomst hebt. Echter: als je een uitsluiting in een overeenkomst zet, Door jullie genoemd CONTRACT. En daar NOTA BENE "DIT DOEN WE ALLEEN ALS..." inzetten, dus heel duidelijk een uitzondering benoemen, dan kunnen jullie deze uitsluiting toch niet nu gaan negeren?

Hopelijk kunnen jullie je toch aan het contract houden, en kunnen we dit eenvoudig oplossen.

@Bart - Telfort Ik hoor het graag.
Reputatie 8
Badge +11
Het punt dat je aanhaalt: "Dit doen wel alleen als......" slaat op de inflatiecorrectie. Niet op andere prijswijzigingen.
Dat is althans hoe ik het lees 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan mij goed voorstellen dat je er niet blij mee bent. Helaas kan ik het niet wijzigen. De wijziging staat aangegeven in de voorwaarden, waar je ook je ook mee akkoord bent gegaan. De wijziging is van de voren aangekondigd, wat moet. Iedereen heeft hier een mail over gehad. Dat de wijziging voor jouw rauw op je dak komt snap ik zeker goed, maar zoals gezegd kan ik het niet aanpassen, hoe graag ik ook wil.
Ik heb dus dezelfde situatie. Naar mijn idee gewoon een gevalletje brute pech. Voortaan verleng/overstap ik enkel na 1 juli. Dan weet ik tenminste de juist prijzen. Dus denk ik dus voor 30 euro + 7.50 veel plezier te hebben, maar krijg ik een klap op me kop met 2.50 verhoging.

In theorie zou het zo zijn dat elke provider zijn prijzen met 20 euro kan verhogen en zit je daar een jaar lang aan vast. Dat zou niet mogen. Dit soort praktijken. Wellicht dat het wettelijk geregeld moet worden dat men een half jaar van te voren weer dat de prijzen misschien omhoog gaan, enzovoort. Of het contract kan ontbinden, want een contract is een contract. Als ik een sportabbo neem voor 11, moet het niet zo zijn dat ze na 3 maanden het ineens verhogen naar 20 euro. Dan voel je je ook benaait.

Maar goed. 2.50 is nog te overzien, maar vind het wel nog steeds jammer. Ben ik eindelijk van ziggo af, maak ik kennis met die soort dingen. Tja.

edit:

Blijkbaar kon ik tot 1 juli mijn contract ontbinden. Geldt dit ook als ik het in Mei 2018 ben overgestapt?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Rinuss, ik snap je volkomen, het is ook jammer, maar zoals eerder gezegd doen we het niet zomaar. Het is voor het verbeteren van onze producten en de dienstverlening. Het doet me wel deugt dat je het sportief oppakt. Ik kan er zo ook niets aan veranderen, hoe graag ik het ook wil.

Voor de prijsverhoging geldt inderdaad dat het voor iedereen is. Dit konden we van te voren ook aan en dan heb je inderdaad de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen. Ook wanneer je pas net een contract bij ons hebt. In dit topic lees je meer daarover.
Reputatie 1
Voor mij precies dezelfde situatie. Het tarief wordt met 2.50 verhoogd terwijl expliciet in mijn contract staat dat het niet mag gebeuren:

"Elk jaar kunnen we de prijzen aanpassen vanwege inflatie. Dit doen we op basis van
de CBS consumentenprijsindex van het voorgaande kalenderjaar. Dit doen we alleen als uw contract
op 1 juli langer dan 3 maanden loopt."

Ik heb hierover na de aankondigingsmail al contact met de klantenservice (via chat) gehad:

Jij (9:29:53 PM):Aangezien mijn contract op 4 april in ging, kan er geen tarief verhoging zijn dit jaar.
Chatter(9:31:08 PM):Dat is correct 🙂 Er zal dan geen tariefverhoging voor jou abonnement zijn
......
Jij (9:34:37 PM):Ok. Maar in principe hoef ik dus niets te doen en zal ik geen verhoging krijgen?
Chatter(9:35:12 PM):Nee als je in de 3 maanden zit, zal er verder niks te gebeuren. Dit zal allemaal
automatisch te werk gaan
Jij (9:35:22 PM):Ok, bedankt

Dus eerst krijg ik te horen dat er niets aan de hand is en vervolgens beroepen jullie je op de algemene voorwaarden. Ik vind dit niet netjes.
Reputatie 1
@Bart - Telfort

Wellicht wil je dit toch nog eens met jullie interne (juridische?) organisatie bespreken.

Lees de tweede alinea van “Wat zij algemene voorwaarden“ in dit stuk eens door: https://www.charlotteslaw.nl/2017/10/is-verschil-offerte-contract-en-algemene-voorwaarden/

Ik sta op het punt om mijn mobiel aansluiting naar Telfort over te zetten, maar wacht nog even op een uitsluitsel van jullie.
Ik lees dat ik niet de enige ben met dit issue. Wellicht vind Radar/Kassa of consumentenbond dit een interessant verhaal.
@bo1001847077 verwar de inflatie die alleen bij mobiele abonnementen wordt toegepast bij Telfort niet met tariefswijzigingen deze staan los van elkaar.

Waar het in die chat om gaat is de lagere prijs gedurende 3 maanden, dit staat deels los van de algemene tariefswijziging. Wel ben ik van mening dat je verkeerd bent ingelicht.

Alle klanten ook bestaande met langlopende contracten hebben met deze huidige tariefswijzigingen te maken. En daarom ook ingelicht en de kans gekregen kosteloos over te stappen.
Reputatie 1
@bo1001847077 verwar de inflatie die alleen bij mobiele abonnementen wordt toegepast bij Telfort niet met tariefswijzigingen deze staan los van elkaar.

Waar het in die chat om gaat is de lagere prijs gedurende 3 maanden, dit staat deels los van de algemene tariefswijziging.

Misschien heb je me verkeerd begrepen:
- Het gaat om een glasvezel abonnement (ik heb geen mobiel abonnement bij Telfort).
- Mijn vaste tarief was bij afsluiten van het contract €30 (er is geen sprake van een korting).
- Na 1 maand kreeg ik bericht dat dit vaste tarief werd verhoogd naar €32.50
- in mijn contract staat vermeld dat het tarief in de eerste 3 maanden niet omhoog mag gaan.

Waarom zou dat alleen voor mobiele abonnementen gelden als het in een contract voor glasvezel staat vermeld?
Omdat ik uit ervaring praat en mede op basis van reacties op het forum zelf weet ik dat de inflatie correctie hoofdzakelijk bij mobiel wordt toegepast dat is meestal een eurocenten kwestie

Die € 30,00 is toch echt alleen de eerste 3 maanden dit is nog steeds zo bij het afsluiten van een nieuw abonnement
https://internetshop.telfort.nl

Echter ga je nu na 3 maanden €35,00 betalen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er een abonnement wordt verkocht zonder een kortingsperiode van 3 maanden.

Het lijkt er in mijn ogen op dat de algemene verhoging voor alle klanten ook is door gevoerd in jou kortings periode.
Reputatie 1
Beste @Bart - Telfort
Ben je er nog?
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben er zeker nog. Ik ga deze kwestie intern voorleggen. Ik hoop jullie hier in de loop van volgende week een antwoord op te geven.
Reputatie 1
Ik ben er zeker nog. Ik ga deze kwestie intern voorleggen. Ik hoop jullie hier in de loop van volgende week een antwoord op te geven.

Nu 10dagen later, ik hoor het graag @Bart - Telfort.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi, daar ben ik weer. Ik heb een reactie mogen ontvangen. Excuses dat het wat later Iedereen die voor 16 april zijn abonnement heeft afgesloten heeft de verhoging gekregen vanaf 1 juli. Deze is ook van te voren aangekondigd. Wanneer je het hier niet mee eens was kon je gratis opzeggen. Zie daarvoor dit topic.

Zoals eerder gezegd is de verhoging ook terug te vinden in de algemene voorwaarden. Wanneer je een abonnement afsluit dien je hier mee akkoord te zijn, zonder akkoord kunnen wij geen diensten leveren.
Dit is de situatie omtrent de verhoging. Ik begrijp dat het niet fijn omdat je nog maar zo kort klant bent, maar zoals eerder gezegd, dit doen we niet zomaar. Belangrijk speerpunt hierbij is het verbeteren van producten en service.

Reageer