beantwoord

Klantenservice

• 18 november 2014
  • 8 reacties
  • 805 keer bekeken

Ik heb net telefonisch mijn abonnement verlengd wat in totaal 45 min heeft geduurd. Keek ik net op mij belstatus en zie tot me schrik dat ik 55,- buiten mijn bundel zit.

Is dit omdat ik alleen klantenservice heb gebeld want voor de rest zit ik nog netjes in mijn bundel.
Want als dit t geval is ben ik zwaar teleurgesteld
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 18 november 2014, 17:33

Ik heb net telefonisch mijn abonnement verlengd wat in totaal 45 min heeft geduurd. Keek ik net op mij belstatus en zie tot me schrik dat ik 55,- buiten mijn bundel zit.

Is dit omdat ik alleen klantenservice heb gebeld want voor de rest zit ik nog netjes in mijn bundel.

Nederlandse gesprekken gaan gewoon van je belminuten af. De klantenservice kost verder €0,50 per gesprek. In de lopende maand kan je niet zien waar de extra kosten vandaan komen. Dit kan wel nadat de factuur is opgemaakt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Badge +2

Nederlandse gesprekken gaan gewoon van je belminuten af. De klantenservice kost verder €0,50 per gesprek. In de lopende maand kan je niet zien waar de extra kosten vandaan komen. Dit kan wel nadat de factuur is opgemaakt.
Reputatie 8
Badge +15
Is het een verlenging met toestel waarbij je een bijbetaling hebt?
Dan kan het zijn dat het die kosten zijn + de thuiskopieheffing.

Ja het is een verlenging met toestel. Daar dacht ik ook aan maar heb duidelijk gevraagd of het pas wordt afgeschreven met het eerste factuur van het nieuwe contract toen zei ze ja.
Mijn contract gaat pas in begin maart
Niemand van telfort die me op weg kan helpen of moet ik spijt hebben van mijn verlenging?
Badge +2

Ja het is een verlenging met toestel. Daar dacht ik ook aan maar heb duidelijk gevraagd of het pas wordt afgeschreven met het eerste factuur van het nieuwe contract toen zei ze ja.

Een evt. bijbetaling wordt per definitie op de volgende factuur gezet. Stel dat dat €49 is, dan komt daar ook de Thuiskopieheffing van €6,05 bij. Dit is de wettelijk verplichte heffing voor het feit dat er illegale muziek op mobiele telefoons kan. Vergelijk het met de verwijderingsbijdrage; niemand zit er op te wachten, maar je doet er niks aan.
Reputatie 8
Badge +16
Dit is de wettelijk verplichte heffing voor het feit dat er illegale muziek op mobiele telefoons kan.
Ik niet wat je bedoelt met illegale muziek... al zijn er muziekstromingen die van mij verboden mogen worden.

Volgens mij is de thuiskopieheffing bedoeld voor het feit dat je legaal een kopie maakt van muziek op je telefoon.
Reputatie 8
Badge +15

Nee, dat klopt niet. De aanbetaling van het toestel wordt gelijk verrekend.
Als je een aanbetaling hebt dan dien je die altijd gelijk te betalen. Via iDeal, koerier of zoals bij Telfort via de eerstvolgende factuur.

Thuiskopieheffing:Wat is de thuiskopieheffing?
De thuiskopieheffing compenseert auteurs en artiesten voor het kopiëren van muziek en films uit legale bronnen, voor privégebruik. Er was al een heffing op lege cd’s en dvd’s. Bron: Rijksoverheid.
Badge +2
Niemand van telfort die me op weg kan helpen of moet ik spijt hebben van mijn verlenging?

Dank voor het verlengen van het contract! Ik kan me voorstellen dat de extra kosten even schrikken zijn. Graag kijk ik met je mee, misschien kunnen de kosten al verklaard worden. In een privébericht kun je jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij doorgeven.

Daphne