beantwoord

Klacht: extra aansluitkosten in rekening gebracht i.p.v. terugbetaald

• 27 januari 2016
  • 17 reacties
  • 1034 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Op 18 januari ontving ik de volgende mails (2x nieuw abonnement) over de de verrekening van de aansluitkosten van de mobiele abonnementen:

Beste heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een mobiel abonnement bij ons afgesloten. Omdat u ook een Internet abonnement van Telfort heeft, hoeft u geen aansluitkosten voor uw mobiele abonnement te betalen.

Verrekening van de aansluitkosten
Op uw eerste factuur hebben wij u toch € 10,- aansluitkosten in rekening gebracht. Wij hebben u beloofd dat wij deze kosten spoedig aan u zouden terugbetalen. Dit heeft in sommige gevallen helaas wat langer geduurd dan gepland. Onze excuses als dat bij u het geval is. Ze worden op uw factuur in januari in mindering gebracht.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Telfort

Nu blijkt dat er niet 2 x €10 in mindering is gebracht, maar dat er 2 x €10 op de rekening is bijgezet die ik moet gaan betalen... Vrij stupide moet ik zeggen. Kan dit zo snel mogelijk aangepast worden? (afschrijving staat gepland voor 30 januari) Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Christy - Telfort 28 januari 2016, 11:14

Goedemorgen Clemi, dat dit behoorlijk stom is ben ik volkomen met je eens. Door een fout in het systeem zijn deze kosten inderdaad in rekening gebracht in plaats van in mindering gebracht. We hebben inmiddels de fout weten te herstellen. Dat kan alleen niet meer op deze factuur. Op de volgende factuur brengen we € 20 in mindering. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen Clemi, dat dit behoorlijk stom is ben ik volkomen met je eens. Door een fout in het systeem zijn deze kosten inderdaad in rekening gebracht in plaats van in mindering gebracht. We hebben inmiddels de fout weten te herstellen. Dat kan alleen niet meer op deze factuur. Op de volgende factuur brengen we € 20 in mindering. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Badge
Hallo Chrisy,

Dank voor de snelle reactie! Voor de zekerheid: in mijn geval (twee nummers) wordt er twee keer €20 in mindering gebracht?

even een reactie telfort maakt een fout en de klant moet er voor op draaien ik zou in januari na verrekening abo 6.29 euro terug
krijgen maar wordt wel 54,89 afgeschreven verschil van 60,00 euro dit is voor mijn een week boodschappen krijg het misschien
eind februrai terug??????????? maar dan zal er wel weer een storing zijn maar het is geen storing er is iemand achter de
computer die een zwaar weekend heeft gehad daarom koopt ik nooit een maandag ochtend auto
Reputatie 4
Badge +1
@Clemi,

Zeker weten!

@ Verron,

Dat dit een hele lastige situatie is, kan ik mij goed voorstellen. Deze fout komt is inderdaad door het systeem veroorzaakt. We laten niet 1 persoon op maandagochtend dit soort dingen handmatig verwerken. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat jij deze week geen boodschappen kunt doen. Wil je jouw 06-nummer naar mij sturen in een privébericht? Dan kijk ik of ik voor een andere oplossing kan zorgen voor jou.
Reputatie 1
Ook hier hetzelfde, zowel het nummer van mij als van mijn vrouw de aansluitkosten erbij opgeteld ipv eraf.
Ik heb beide gestorneerd en de juiste bedragen ovv het factuurnummer overgemaakt naar Telfort.
Reputatie 8
Badge +15
Ook hier hetzelfde, zowel het nummer van mij als van mijn vrouw de aansluitkosten erbij opgeteld ipv eraf.
Ik heb beide gestorneerd en de juiste bedragen ovv het factuurnummer overgemaakt naar Telfort.

Dat is niet slim om storneren. Hou er rekening mee dat een correctie op je eerstvolgende factuur komt. Je had beter eerst informatie kunnen inwinnen dan gelijk storneren.
Reputatie 1
Dat is niet slim om storneren. Hou er rekening mee dat een correctie op je eerstvolgende factuur komt. Je had beter eerst informatie kunnen inwinnen dan gelijk storneren.

Waarom niet, ik heb al veel teveel gedoe gehad met Telfort sinds we in dec online gegaan zijn. Vele telefoontjes naar een duur nummer om fouten die niet bij mij lagen recht te laten zetten. En nu weer de zoveelste storing. Ben het inmiddels beu.
Maar heb niet alleen gestorneerd, heb de rekeningen netjes betaald. Ben dus niet in gebreke.
Reputatie 4
Badge +1
Beste Tourtoise, wat jammer om te lezen dat je al meerdere problemen hebt gehad. Ik snap goed dat hiervan baalt. Het klopt dat er een fout in het systeem zat. Hierdoor zijn de aansluitkosten in rekening gebracht in plaats van gecrediteerd. Dit spijt mij enorm. Inmiddels staat de creditering wel in het systeem. Op de rekeningen van februari brengen we alsnog €20 in mindering. Hiervoor moeten de kosten wel eerst betaald zijn. Zou je alsnog de bedragen over willen maken zodat we onze fout volgende maand kunnen herstellen?
Reputatie 1
Hoi Christy,

Ja, die bedragen zal ik overmaken.

Mvg, Tourtoise
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor je begrip Tourtoise. Als je in de toekomst vragen of iets anders hebt, stuur mij dan gerust een berichtje.
Reputatie 1
Bedankt voor je begrip Tourtoise. Als je in de toekomst vragen of iets anders hebt, stuur mij dan gerust een berichtje.

Beste Christy,

Bedragen zijn overgemaakt. Echter, ik denk dat enige interactie van jullie (jouw) kant nodig is. Beide facturen zijn nu in twee keren overgemaakt. Ik vrees met grote vrezen dat dit anders niet goed gaat komen.

Mvg, Tourtoise
Reputatie 4
Badge +1
Wil je in een privébericht laten weten om welke 2 06-nummers het gaat? Dan kijk ik het voor je na.
Reputatie 1
Badge
Hoi Christy,

Ik dacht dat het nu wel goed zou komen, maar vreemd genoeg is de verrekening vervolgens ook niet goed verlopen. Op de afrekening van 25 februari wordt 22 jan. - 22 feb. opnieuw in rekening gebracht. Dan wordt er ook wel weer 20 euro verrekend, maar nu heb ik 22 jan. - 22 feb. 2x betaald? Klopt nog steeds niet helemaal volgens mij... Ik hoor het graag, bvd.
Reputatie 4
Badge +1
Dag Clemi,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is. Ik heb het voor je nagekeken maar je hebt geen dubbele factuur gekregen. Wel snap ik waar de verwarring vandaan komt. Op de factuur van 25 januari betaal je de abonnementskosten van 22 januari - 22 februari. Op deze factuur is echter de Internetbundel van 500 MB niet in rekening gebracht. Deze staat daarom apart op de factuur van 25 februari. Daarnaast betaal je op deze factuur de abonnementskosten van 22 februari - 22 maart.
Reputatie 1
Badge
Hallo Christy,

Ah, dank - ik snap het weer... Niets gezegd.
Hallo Telfort, toen ik mijn anonieme afsloot werd mij in de winkel verteld dat ik mijn aansluitkosten terug zou krijgen omdat we thuis ook al Telfort hebben (tv/internet/telefoon) en mijn vrouw ook bij Telfort zit.
Hoe kan ik dit terug krijgen?
Reputatie 8
Badge +15
Hallo Telfort, toen ik mijn anonieme afsloot werd mij in de winkel verteld dat ik mijn aansluitkosten terug zou krijgen omdat we thuis ook al Telfort hebben (tv/internet/telefoon) en mijn vrouw ook bij Telfort zit.
Hoe kan ik dit terug krijgen?
Daar hoef je niets voor te doen. De aansluitkosten krijg je op de 2de of 3de factuur automatisch weer in mindering gebracht.